7 [🔞]

5.9K 206 115
                                    

"ALEX?"

Alex meletakkan jari di bibirku lalu mengeluarkan bunyi, "...Syhh," menyuruhku agar senyap.

Aku tergamam. Tak berkerdip mataku memandangnya. Suasana senyap sunyi antara kami. Kami hanya membatukan diri sambil memandang diri memasing.

Aku tak faham kenapa Alex kunci pintu stor sukan dan membiarkan dirinya dan aku di dalam bilik ini. Motif dia apa? Dan kini dia suruh aku senyap?

Aku menolak tangannya. "Alex, apa kau buat? Kenapa kau kunci kita berdua dalam ni? Nanti cikgu cari..."

Kata-kataku tak sempat dihabiskan apabila Alex dengan spontannya mengucup bibirku. Mematikan kata-kataku yang hampir menemu noktah.

Terbeliak biji mata aku apabila dia berbuat demikian. Aku dengan segera menolak badannya. Pipi aku rasa panas. Mataku turut panas.

Malu, terkejut dan keliru menjadi satu. Aku agak menggigil. Terkejut mungkin.

"A-a-alex? K-kenapa kau ci-cium aku?" tanya aku dengan suara bergetar. Rasa macam baru kena cabul.

Eh, kejap...

Mataku bertambah terbeliak.

That was my first kiss!

Alex stole it from me... Oh god, aku simpan ciuman pertama aku untuk teman lelaki pertama aku. Hancur berkecai angan-angan aku!

Dan ciuman pertama aku sepatutnya di tempat romantik, atas katil dengan taburan bunga-bunga melur merah, ada lilin aroma, muzik klasik romantik yang membuai.

Bukannya di dalam bilik stor sukan, panas, berpeluh, dengan beruniform baju sukan dan dengan... Alex?!

"The heck, Alex! Say something. Dari tadi senyap!" tambahku dengan nada marah dan tidak puas hati. Mataku rasa sedikit kabur. Kabur dengan air mata semestinya.

Bila marah sikit memang kilang proses air mata aku ni agak aktif. Pelik. Tapi itu tak penting sekarang.

Dia hanya tersenyum sinis.

"Mengaku je. Kau suka kan," kata Alex akhirnya dengan suara dalamnya yang aku rasa agak... Seksi?

"Suka apa?"

"Sukakan ciuman aku," balasnya lalu mendekatkan mukanya ke muka aku, ingin menciumku lagi. Terasa nafas panasnya menyapu mukaku.

Terkejut, aku menolak tubuhnya.

"Jangan buat aku macam ni! Bagi aku kunci tu dan kita keluar dari sini," ujarku dengan marah.

"Shut up!" tengkingnya tetiba lalu menolak badanku sehingga tersandar ke dinding. Dia mengunci tubuhku dengan menahan tanganku ke atas di dinding.

Aku terkesima bersama mata terbuntang. Bunyi degupan jantungku sungguh kuat ketika ini, mengisi dada. Aku rasa terkunci. Aku rasa didominasi oleh Alex yang tiba-tiba berubah sikapnya.

"Alex, apa kau buat ni..." tanyaku dengan suara bergetar, macam nak menangis. Rasanya memang dah menangis pun sebab aku rasa pipi aku kebasahan dengan jejeran air suam-suam panas.

"Kalau kau bergurau, this is seriously not funny at all. Malah kau buat aku takut," beritahuku sambil memandang mukanya yang ketika ini bagai nak rogol aku.

"Takut ke suka?" tanyanya ringkas.

Aku terdiam.

"Kalau takut, kenapa..." Matanya turun ke bawah.

Aku turut memandang ke bawah. Mataku terbeliak. Terkejut. Tak mungkin. Betul ke ni?

Bonjolan di seluarku dipandang dengan riak terkejut.

1+1Where stories live. Discover now