Gözlerim kapalı olmasına rağmen ambulansın sesini duyabiliyordum.Bu kokuya fazlaca aşinaydım.Gazlı bez kokusu ve adını defalarca zihnimde tutmaya çalıştığım çeşitli ilaçların kokusu.
Adı Zeynep Yılmaz 33 Yaşında sert bir likör içtikten sonra bayıldı alkollü durumda.Nabzı 56,5 dakikada bir kasılma var.Lütfen sessiz olun.
Dr.Dinç,nöbet geçiren bir hasta 5 dk için de gelecek.
Kapıyı kapattığında yatmakta olduğum koltukta doğrulup masanın üstünde duran telefonumu alıp saati 5 dk sonraya kurdum.
Kasılma aralığı kısaldı ve oksijen seviyesi düşüyor.
Onu ikinci odaya alın.
Peki doktor bey.
Doktorların ve hemşirelerin seslerini duyabiliyordum arkadaşlarımda her zaman ki gibi ağlayıp duruyorlardı.
Onu taşıyalım 1 2 3
Ölecek mi?
Şuna da bak hele baygınım ama seni duyabiliyorum.Heyy kesin dolaptaki elbiselerimin üzerine yatacaksın değil mi?Ooo oda ne vücuduma soğuk soğuk bantlar yapıştırmaya başladılar.
Herkes dışarı çıksın hasta nasıl?
Kan basıncı 160,oksijen seviyesi 90.İki taraftan nefes alışı aynı.
Ne kadar düşüş yaşadı?
Oksijen seviyesi 85'e düştü.sorduğum soruya baş hemşire cevap vermişti.
Çantayı hazırlayın ve 10 oksijen lütfen.
Peki doktor bey.
Hayır bu direnç durumunda işe yaramaz.Hava yol açmaya ihtiyacımız var.
Kusmadan dolayı boğaz ve ağız çevresinde hala asit var.Kadın içinde tutuyor.
Sanırım bişey söylemeye çalışıyor baksanıza mırıldanmaya başladı.O sırada Zeynep inlemeye hareket etmeye başlamıştı.O sırada Dr.DİNÇ ciddi bir şekilde.
Hava yolu açmak akciğer iltihaplanmasını önler ve çabuk iyileşmesini sağlar.Hava yolunu hazırlayın.
Doktor bey lütfen onu kurtarın.Arkadaşları ağlamaya devam ediyordu.
Bu insanlar neden hala burda?
Anlaşıldı efendim.Lütfen bekleme bölümünde durun burda durarak yardımcı olmuyorsunuz.Baş hemşire Zeynep'in arkadaşlarını dışarı çıkarmıştı.
Dr.Dinç tüpü zeynep'in ağzına takmayı çalışırken Zeynep doktorun eline kusar.
Neler oluyor?
Entubastonun(hava yolu açmanın) ortasında hasta kustu.Demişti başka bir hemşire asistanın sorusu üzerine.
Dr.Dinç Zeynep'in ağzını açıp buğazını kontürol ediyordu.Boğazına bişey takılmış.Hava yolunu göremiyorum.
Oksijen seviyesi düştü ve acıya cevap vermiyor demişti baş hemşire.
Doktor.asistan onu uyarırcasına konuşurken o
Bekle dedi ve zeynep'in boğazını kontürol ediyordu.
Oksijen seviyesi 75 e düştü.Demişti baş hemşire.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Erkek ve Kadın
RomanceEvlenirsin ve hayatını onunla birleştirirsin herkesin yaptığı gibi.. Boşanırsın ve hayatlarınız ayrılır... Peki her şey bu kadar kolay mı? Yaa kaderler bir yazıldıysa? Kadere inanmak gerekir... Çünkü onlar birbirlerinin kaderiydi.