(3.)HZ. MAŞITA...

281 28 6
                                    

Sabah uyandığımda hemen üstümü giyinip abdestimi alıp aşağıya nenemin yanına geldiğimde nenemi yatağında göremeyince tam mutfağa bakacaktımki nenem yüzü ve kollarını kurularken lavabodan çıktığını görünce öyle çok şükür ettimki .
Ve okadar şükür edecek halimiz varki bu da onlardan sadece biri
Çok Şükür Rabbim.
nenemin yanaklarından öpüp seccadeleri yere serip namaz kılmaya başladık.
nenem yine oturarak kılıyordu çünkü ayakta çok kalınca başı dönüyordu.
Namazlarımızı kıldıktan sonra ben tesbihatımıda yapıp odama çıktım

namaz elbiselerimi çıkarttım
normal ev kıyafetlerimi giyip salona geçtim
Kuran-ı kerimi açıp okumaya başladım. hatim başlatmıştım ama bir kaç gündür okuyamıyordum ama inşaAllah hacca gitmeden bitirecektim, Alla izin verirse.
Duhan suresini açıp okumaya başladım.
...

saatin nasıl geçtiğini anlamış değilim nenem kalkmış karşımdaki koltukta beni dinlemeye başladığını görünce bian eskiler aklıma geldi.
eskidende böyle yaparlardı dedemle ben okumaya başladığımda hep yanıma oturup beni dinlerlerdi şimdide öyle yapmıştı ama bu sefer tekti uzun zamandır bu şekilde bir vakit geçirmemiştik.
Yine gözlerim dolmaya başladığında hemen göz yaşlarımı geri geldikleri yere yollayıp nenemin yanına gittim.

"Nenem bugün nasılsın."

"İyiyim çok şükür kızım seni dinledim daha çok iyi oldum."

Hemen neneme sarıldım çünkü nenemin şimdi söyleyeceklerine dayanamayıp ağlayacağımı biliyordum.

Nenem
"Eskiden dedenle dinlerdik seni şimdi ise tek başımayım.
nekadar acı değilmi kızım,
dünyanın geçici bir mekân olduğu ne kadar da belli.
belki bir günde sen tek okur-"

"N-Ne-Nenem lü-lütfen böyle şeyler söyleme"

Hem ağlıyor hemde nenemle konuşuyordum nenemin kendisine ölümü yakıştırması kadar kötü bir şey olamaz.
Hemen toparlanıp

"Hadi ama nenem sende niye hemen hüzünleniyorsun daha çook işim var hadi seni odaya götüreyim."

Nenemde tebessüm edip başını salladığında.

Nenemi alıp odasına götürdüm bende mutfağa geçip kahvaltıyı hazırlamaya başladım,
Bu gün benim sohbet günümdü haftada bir evime gelen kardeşlerime anlatırdım
ama ne anlatacağıma halen karar verememiştim acaba Sahabelerden birinin hayatınımı anlatsam...
bu düşüncelerle kahvaltıyı hazırladım nenemin yanına gidip kahvaltı masasına götürdüm kahvaltımızı yapıp bulaşıkları yıkamaya başladım,

...

Bulaşık işini bitirip odama çıkıp abdestimi tazeledim ne demiş.

Peygamberimiz hz. Muhammed Mustafa (s.a.v) Efendimiz

"Abdestliyken abdest almak nur üstne nur gibidir."

Bir an kendi kendime tebessüm ettiğimi fark edince hemen toparlanıp aşağı mutfağa gittim.
kollarımı sıvayıp işe koyuldum.
Misafirlerim için poğaça ve börek hazırlamaya başladım.

bir saat sonra herşey hazır olmuştu hazırladığım yiyeceklerimi
masaya bıraktım son bir kez
bakıp neyin eksik olduguna
ama herşey tamamdı da bir tanede kek atsam daha güzel olur diyip güzel bir kekte yapıp odama çıktım.
üstümü değiştirip nenemin yanına gittim nenemin uyuduğunu görünce,
sesizce başcuna geçtim.
nenemin yüzüne uzuun uzun baktım elimi kaldırıp nenemin yazmasının altından çıkmış beyaz saçlarını okşamaya başladım
gözümden düşen gözyaşı eşarbımla buluşurken hemen elimin tersiyle sildim.
kendimi toparlayıp tam odadan çıkacaktımki nenemin öksürük sesiyle geri dönüp su içirttim.

DUAM'DI KÂBEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin