2.

93 11 2
                                    

Kali ni aku betul-betul tak faham apa yang dia maksudkan. Dia memandang aku dingin dan aku sedar yang dia makin kacak.Ok,fokus Sejong.

"Kau buat lawak eh? ?" Aku cakap sambil buat fake laugh namun dia masih serius.Aku berdehem sedikt dan balas pandangan dia.Aku teramatlah pendek..huhu

"Kalau kau fikir seperti itu,up to you. Lagipun,kau tak pernah fikir aku serius."

"Jadi kau maksudkannya?"Aku tanya.

"Sudah aku cakap,terpulang pada kau." Dia balas dan berjalan ke arah pintu. Aku memandangnya sehingga hilang dari pandangan aku.Aku mengeluh.

........

"Makan lagi Sejong,kenapa sedikt sangat nasi kamu?" Omma tanya pada aku.Aku cuma mengangguk.Namun aku tak sampai untuk ambik mangkuk lauk sampailah Chanyeol yang berada di sebelah aku meletakkan lauk pada aku. Aku terkejut dengan tindakannya.Dia cuma mendiamkan diri.

"Baiknya kembar kamu sorang hari ni"Omma memuji. Aku tersenyum manakala Chanyeol cuma memandang pinggan dia.

Apa masalah dia?

.......

"Omma masuk tidur dulu eh?Esok ada klien nak jumpa"Omma cakap dan berlalu pergi.Aku dan Chanyeol tunduk.Lepas dia pergi,aku ingin melangkah ke bilik aku tapi tangan aku ditarik oleh mamat durjana ini ke luar.

"Kenapa ni?"

Aku tanya sebaik aku berjaya lepaskan tangan aku. Dia pandang aku,dan makin lama,makin dekat dengan aku.Aku berundur ke belakang sampai aku terlanggar sliding door.

"Kau.."Dia bukak mulutnya.Aku cuma memandangnya..sekali lagi..pendeknya aku.

"Kalau aku jatuh cinta dengan kau,sanggup kau terima aku lepas tahu kisah sebenar?"

"Kisah sebenar apa?"
Aku tak berminat dengan ayat pertama dia.Sebab aku tahu dia menipu.

"Aku adalah anak angkat"

.......

"Sejong,makanlah.Kenapa ni?Dah dua hari tak keluar bilik.Kalau appa tahu kamu tak pergi sekolah macam mane?" Aku pekakkan telinga.Hati aku masih sakit.Masih berdarah.

Sampai hati kau?

A-apa?

"Park Chanyeol..kau menipu lagikan?" Aku sudah tidak menggunakan bahasa formal. Aku rasa ditipu.

Dia buat aku macam sampah,malukan aku depan orang ramai,pijak aku macam orang suruhan dan kata aku tak layak dalam keluarga ni.

Wonwoo betul,dia laki durjana.

"Sejong aku mintak maaf. Aku takut untuk beritahu kau.Aku tau yang kau akan marah.Tapi dengar dulu.

Omma dan appa hilang kau di hospital.Doktor tak sempat nak buat salinan sijil lahir,jadi penculik tu pun ambik semua dokumen kau. Dan esoknya,omma perlu uruskan abangnya yang meninggal.Jadi dia cuma mampu cari kau bila dah dua tahun kau hilang.Dia sangat sibuk.

Dan pada umur 12 tahun,omma jumpa kau,kat rumah anak yatim,dan bawak kau balik hari itu jugak. Dan dari itu,aku tahu yang aku dah dipinggirkan. Tapi aku takut satu perkara.

Aku takut jika aku dibuang semula.Aku takut Sejong,aku takut!"

Aku dapat nampak air matanya bertakung. Ini kali pertama aku lihat dia lemah macam ni

"Omma ada bincang dengan apa. Diorang nak buang aku semula. Aku tak--" aku angkat tangan,tanda suruh berhenti.

"Saya taknak dengar dah.Kita bincang esok."

Dan aku berlalu pergi.

Unloyal Love // j.w.wWhere stories live. Discover now