13.

81 12 19
                                    

"Wonwoo?" Ada orang kejutkan aku dari tidur yang tak berapa selesa ni.

Sejong.

"Thanks teman semalam" dia cakap dan balik tempat dia. Mingyu dissebelah aku cuma menjeling.

Kerusi disebelah Sejong masih kosong,Joohyun tak datang?

......

Aku baru nak berharap Joohyun tak datang,tapi dia sampai lambat rupanya.

Sekarang ni waktu rehat,dan aku nak ajak Sejong,tetapi Hoshi dah tarik lengan aku gi kantin.

Hoshit betul

Aku nampak Mingyu jalan ke arah Sejong. Dia dah mula langkah pertama. Ini tak adil.

........

Mingyu p.o.v

"Hei" aku tegur Sejong yang tengah baca buku. Dia langsung tak layan jadi aku duduk kat tempat Dokyeom,yang duduk depan Sejong.

Dia tengah buat fizik,pandai jugak. Tapi bila aku perhati betul-betul,dia tengah conteng buku dia dengan tulisan mengarut,macacm

Hana fuck

Oh sehun shit

Dan banyak lagi kata carutan yang aku tak sanggup baca. Bila aku pandang dia,baru aku sedar yang dia tengah sumbat telinga dia dengan earphone.

Aku tarik tali earphone dan dia nampak terkejut dengan tindakan aku. Aku sengih.

"Awak tak dengar rupanya. "

Dia cuma memandang aku dingin dan tarik balik earphone tapi aku halang.

"Saya minta maaf"

Dan perbuatannya terhenti. Pandangannya pada aku mula lembut,dan ada senyumam kecil di bibirnya.

"Awak.." dia kata. Aku menunggu balasannya tapi dia cuma senyum.

"Kim Mingyu,kenapa awak suka saya?" Dia tanya.

"Dan kenapa awak tertarik dengan saya?"

Aku tanya balik,dan dia cuma gelak kecil

"Awak tahu saya tak setia bukan? Saya mudah tertarik pada lelaki. Tak pelik la kalau saya sukakan awak"

Dia jawab,tenang. Riak muka aku berubah tapi aku cepat-cepat cover.

Perempuan ni,memang tak nak bagi aku sukakan dia?

......

"Makan dulu" Hoshi sumbat aku salad. Aku yang baru nak bangun kena duduk balik,makan kena duduk. Kalau tak,makan dengan setan.

"Kau ni nak kejar sapa eh? Air hirup satu teguk,roti makan dua kali kunyah. Orang tu tak lari mana la,dia dok ja dalam kelas dia"

"Memang la dia tak lari,NANTI HATI DIA YANG LARI"

Kalau aku tahu ini kantin,mesti aku dah bisik. Tapi aku terjerit dan satu kantin tengok aku. Hoshi cuma ternganga.

Aku tolak kerusi aku kasar dan pergi dari situ. Aku takkan bagi Mingyu menang.

Sejong aku punya,takde sorang pon boleh ambik.

......

Aku lari ke kelas tapi satu pula halangan menunggu.

Oh Sehun.

Dia sedang bersandat di loker aku. Aku taula haritu loker kau kemek,tak perlu kot sandar kat loker orang. Aku tarik nafas.

Dia nampak aku dan tegakkan badan dia. Aku agak yang Hana bagitau Sehun. Kekadang,aku rasa Hana ni kuat mengadula.

"Kau cakap apa kat Hana?" Dia tanya. Aku malas nak layan dia jadi aku tolak dia dan pergi ke arah loker aku dan ambik jam Sejong,dia tertinggal kat kedai arak tu.

Aku tahu Sehun marah dan geram,jadi aku ambik keputusan untuk balas.

"Kalau aku cakap,janji jangan tumbuk aku,boleh?" Aku cakap,bukannya aku takut. Nanti kalau Sejong perasan,dia kata aku hodoh,dan pergi kat Mingyu.

No No No

Mata dia membulat,tapi akhirnya dia angguk.

"Hana tu....kuat mengadula. Menyampah aku,aku cakap dia layak ambik duit kau ja,ada masalah?" Aku cakap,selamba.

Muka Sehun merah dan aku nampak tangan dia genggam penumbuk.

Dia angkat,tapi aku cepat-cepat halang.

"Dah janji kan? " aku cakap dan dia turunkan tangan. Aku sengih dan terus tinggalkan dia.

Sejong,mu tunggu,aku datang

.....

Aku tengok dari tingkap kaca tinted hitam.

Mingyu tengah ajar Sejong,dan diorang duduk bersebelahan. Bahu bersentuh sesama sendiri. Jarak muka diorang dekat.

Ok,kau cemburu Wonu.

Aku genggam jam Sejong kuat,dan seluk dalam poket. Aku nampak Mingyu kadang cubit pipi Sejong,kusutkan rambut dia..dan macam-macam lagi.

Mesra betul korang eh,tengok nanti Mingyu.

Aku akan tetap tukar nama Kim Sejong ke Jeon Sejong.

Ini semua angkara Hoshi dan Sehun.

Tengok korang nanti.

Aku cincang-cincang,biar lumat,bagi makan anjing.

Menganjing je korang ni.

Update ni adalah terakhir,sehingga tarik 10 March. Aku janji aku update nanti. Kalau hambar aku update,paham-pahamla yang aku tengah stress nak exam.

Thnx for reading!!

Nak vomment pon boleh,jadi silent reader pon aku tak kisah.

Unloyal Love // j.w.wWhere stories live. Discover now