7.

86 16 8
                                    

"Ex?seriously Sejong?" Joohyun gelakkan aku. Aku jeling dia. Menyesal aku bagitau dia. Tiba-tiba Joohyun berhenti gelak apabila dia pandang tingkap. Aku juga turut ikut sekali dan nampak..Hana,perempuan tu.

"Aku paling pantang dengan perempuan yang tak reti ikat rambut" Joohyun cakap dengan kuat sampai Hana pandang dia.Hana nampak takut dan terasa,dia terus lari pergi masuk kelas.

Buat pengetahuan korang,mulut Joohyun pedas.

"Tak baikla" aku cakap perlahan. Walaupun tingkap tu kaca,suara dia cukup kuat untuk Hana dengar.

"Kau girlfriend jenis apa eh? Tengok je Sehun curang dengan kau. Oh aku lupa,kau pun sama. But still,kau perempuan. Kau pun ada perasaan. Takkanla kau tak rasa nak tampar dia atau Hana? Memang kau rasa kau tak layak untuk cakap semua tu,tapi sekurangnya kau patut rasa marah.Sejeon,kau nampak lemah." Dia cakap.

Aku tundukkan kepala,bermain dengan jari. Wonwoo cakap aku lemah,Joohyun cakap aku lemah. Ya aku memang lemah.Sebab aku perempuan. Tapi bila difikirkan,aku tak pernah menangis kerana cinta.

Aku nak putuskan hubungan bodoh ni.

Tapi aku nak rasa..perasaan yang aku tak pernah alami.

Perasaan apabila kau menangis apabila orang yang kau sayang,tipu kau.

Orang yang kau sayang,curang dengan kau.

Orang yang kau sayang,tinggalkan kau.

Orang yang kau sayang,patahkan hati kau.

Aku pasti Sehun boleh buat.

....

Aku pergi ke libary sebab bosan, tak ada selera nak makan. Aku melangkah ke rak buku dan cari satu buku untuk dibaca.

Baru aku nak ambik satu buku,ada tangan yang kuat pusingkan aku dan tolak aku kuat ke rak tersebut.

"Wonwoo.." aku cakap. Dia pandang aku dingin. Aku tahu yang dia marahkan aku. Aku tolak Mingyu pagi tadi. Dan aku nampak dia kecewa. Dia langsung tak bersemangat.

"Asal..kau.."

"Aku buat untuk kebaikkan dia. Dia akan rasa sakit jatuh cinta dengan aku. Dia akan rasa menyesal tapi taknak lepaskan,sampai satu tahap,dia akan nampak perbohongan depan mata dia,dan dia akan putus asa,depan terpaksa lepaskan. Dalam tempoh tu, dia akan sedih,tak de semangat dan senyuman dia mati.

Wonwoo,bukan kau sorang ja yang kena dengan aku. Ramai lagi. Dan kadangkala aku bersyukur yang aku dapat laki yang baik,tapi aku bodoh,aku curangi dia,aku permainkan dia dan buat dia menyesal sukakkan aku. Dan aku dapat balasannya,apabila Sehun muncul dalam hidup aku. Dia bukan dalam kategori baik. Dan aku tahu dia ada perempuan lain.

Aku nak cuba untuk berebut dengan perempuan tu. Aku nak tahu,macam mana dia boleh tahan dengan sifat playboy Sehun.

Aku nak rasa perasaan cemburu.

Aku nak rasa dipermainkan.

Aku nak rasa dibodohkan.

Jadi tolong Jeon Wonwoo,jangan kacau aku" aku cakap,tanpa sedar,air mata aku turun. Aku menyekanya cepat dan tarik nafas dalam. Mukanya masih dekat dengan aku.

"Kau gila"

"Biarla aku gila"

"Tapi aku takleh maafkan kau yang buat kawan aku nangis"

"Wonwoo,aku akan buat perkara ni 3 bulan ja. Aku masih sukakkn Mingyu. Cakap dia,yang dia perlu tunggu aku dalam tempoh tersebut. "Aku tersenyum tawar.

"Kau nak tahu satu benda?" Dia bukak mulut dan dekatkannya pada telinga aku

"Aku sangat harap yang kau akan pilih aku dari Mingyu."

...

Ni first time aku buat fic malay,so x berapa reti..jadi harap faham author yang baru belajar ni.Joohyun tu Irene red velvet,sebab aku ambik nama asal dia. Kalau Hana pulak,ikut korang la nak bayang sapa.

Thnx for reading!!

Unloyal Love // j.w.wWhere stories live. Discover now