"Wonu" aku kerling orang sebelah aku dan nampak Mingyu bagi tisu. Aku kerutkan kening.
"Apahal?"
"Kau nangis ka?" Aku raba-raba muka aku dan ya,ada bekas air mata. The hell?
"Mata masuk habuk. Terima kasih" aku ambik tisu tu dan lap pipi aku.
Macam mana la aku boleh nangis depan Mingyu?
......
Aku bukak loker aku dan nampak berlonggok surat,semuanya dari junior. Yala,yang sama baya dengan aku,aku layan nak tak nak ja. Dan diorang cepat menyampag dengan aku.
"Wonwoo oppa?" Ada suara mengejutkan aku dari belakang. Joohyun tunjuk sengih senget dia. Dia ambik surat kat tangan aku.
"Kepada Wonwoo Oppa,oppa dah makan? Janganla sedih. Oppa kena bersemangat setiap hari . Nanti prom night,boleh tak Yuna na--" aku rampas surat tu dan campak dalam loker aku. Aku jeling Joohyun dab tutup loker aku kuat.
"Kalau kau nak lepas marah dan sedih kau kat loker,takkan jadi apa pon. " dia cakap,dan tinggalkan aku. Aku tarik nafas dan sandar kat loker. Aku raup muka aku.
Tak,aku takleh kalah macam ni.
........
"Prom night?" Hoshi cakap sambil tengok fon dia. Aku tanya dia pasal malam tu.
"Aku selalu gi sorang,maklumla,aku tak laku,kau lain citala,peminat keliling pinggang. " dia sindir aku dan aku cebik. Aku nampak pulak Jeonghan yang tengah tengok buku sebelah kiri aku.
"Jeonghan"
"Hmm"
"Kau jadi perempuan boleh? Kau pergi dengan aku"
"Jeon Wonwoo,jangan jadi gila"
"Aku serius kot. Kau tengok,semua ada pasangan.DAN AKU PASTI YANG MINGYU PERGI DENGAN SEJONG" Aku cakap kuat,sengaja bagi Mingyu dengar,dia tengah sembang dengan Dokyeom. Mengada,taula nak tengok Sejong.
Mingyu pandang aku,tapi dia sembang semula dengan Dokyeom. Sejong pula tidur.
"Jadi kau nak suruh aku jadi perempuan dan nari dengan kau? Kau mental koyak ke?"
Dia marah aku. Marah pun macam perempuan.
"Kau ajak jela Joohyun,"
"Taknak"
"Kau ajak Sejong. Dia takde partner"
"Mingyu?" Aku pandang Hoshi yang mencelah.
"Mingyu takle pergi. Dia ada hal keluarga. Setahu aku, Sejong tak ajak sesapa pon. Mingyu pun tak bagitau dia yang dia tak boleh pergi"
"Aku tak rasa diorang bercinta. Aku rasa Sejong reject dia. " Jeonghan menyampuk.
Jadi diorang tak de pape?
.......
Sejong p.o.v
"Chan,kamu dah melampau" omma kata kat dia dan aku malas nak ambik tahu. Kitorang kat ruang tamu sebab dia,tapi aku cuma menonton.
"Perluka kamu gaduh dengan dia? Dia anak kawan Omma, ayah dia ada hubungan dengan syarikat kita. Kalau dia nak saman kita? Cuba cakap kat Omma,kenapa kamu gaduh?" Omma berleter lagi. Appa dari tadi diam. Chanyeol kerling aku,dan aku abaikan dia.
"Sebab Sejong"
The hell
"Sorry?Do I misheard you?" Aku cakap,dan buat gaya tangan,menandakan aku tak faham.
"Hana" dia cakap. Aku putarkan mata aku ke atas.
"Omma dia tipu. Hana?Hana mana ni? Kekasih Sehun?" Aku tanya balik. Aku geram dengan laki galah ni. Dahla aku stress dengan Mingyu,Wonwoo,sekarang kau pulak?
Mingyu? Aku terpaksa tolak dia. Sebab? Senang. Joohyun suka dia,dan aku baru tahu benda tu. Taik dia sembunyikan pada aku. Nak tak nak,aku terpaksa tolak dia. Dan dia nampak biasa. Aku pasti dia dah tahu sebab apa,sebab tadi dia layan Joohyun,tak layan aku pon.
Dan diorang dah ada kontrak kena kawin paksa lepas Mingyu ambik alih syarikat. Jadi aku kena berundur diri. Tak mahu merumitkan masalah.
Okay,abaikan atas tu.
Sekarang ni,aku kena hadap laki depan aku ni. Aku tak nak ada kaitan dengan dia. Biarla Hana yang tanggung.
Korang cakap aku kejam bukan? Jadi sekarang ni,aku betul-betul kejam. Maklumlah,aku membesar dengan penculik dan pembunuh bersiri.
"Sejong,kau tahu semua benda,tolong cita kat Omma"
"Tau apa?"
"Hana..tolong jangan libatkan dia"
Kali ni amarah aku dah tak dapat ditahan. Aku meluru ke dia, dan tampar muka dia. Appa terus bangun dan tarik bahu aku ke belakang. Omma nampak terkejut.
Appa suruh aku masuk bilik. Tapi aku tolak tangan dia ke tepi.
"Aku dah kata ,sekali lagi kau sebut nama Hana depan aku,nahas kau. Tolong sedar yang dia bukan milik kau pon. Dia tak suka kau pon. Dia suka Sehun.
Kau selalu menyebelahi dia. Ada kau tolong aku? Sehun tampar aku haritu,kau langsung tak buat apa. Dan kau lebih kisahkan dia,kau bawa dia pergi hospital,kau langsung tak kisah aku pergi ke bilik rawatan dengan siapa. Kau tahu dia demam,aku yang duduk dekat dengan kau,langsung tak kisah.
Aku tak nak libatkan Hana,tapi kau selalu memaksa aku untuk libatkan dia.
Jadi Chanyeol,tolong sedar diri".aku cakap dan masuk bilik. Aku hempas pintu dan lompat atas katil.
Aku benamkan muka aku ke katil. Aku dah tak sanggup. Aku betul-betul dah penat duduk dalam keluarga ni. Aku dah penat belajar kat sekolah kaya tu,semuanya hipokrit.
Aku ambik fon dan dial seseorang.
"Yoboeseyo?"
"Jeon Wonwoo,please"
Cita ni nak.habis dahhh happynya....dlm beberapa chap,aku akan habiskan.
Thnx for reading!
YOU ARE READING
Unloyal Love // j.w.w
FanfictionNama aku Sejong. Dan ya,aku sangat kaya. Tapi aku ada satu perangai yang tak boleh dielakkan. Aku tak reti setia kalau bercinta. Dan,aku tak akan menyesal apanila aku putus dengan laki itu kerana curang. Tapi,karma sememangnya wujud kan? What you g...