"Woi!" Ada orang panggil aku,dan aku pasti tu Hoshi. Dia lari kat aku dan tepuk belakang aku kuat.
Aku berkerut,menahan sakit,dan dia gelakkan aku.
"Jom balik" dia kata,dan aku jegil dia. The hell kau,baru pukul 11 kot.
"Tak dak ah,aku gurau ja,kau ni," dia kata dan tarik aku gi kelas sebelah. Dan kenapa kelas sebelah?
Sebab ada pergaduhan berlaku dan semua nak tengok. Sejong pon ada.
Dan aku tengok muka dia takde perasaan pon. Kembar dia kena tumbuk dengan ex-boyfriend pon dia tak kisah.
"Mana Hana?" Aku tanya Hoshi.
"Hana tak datang,tula diorang boleh gaduh"
"Apahal nak gaduh?"
"Sehun dapat tahu yang Chanyeol nak pikat Hana"
Lepas Hoshi cakap camtu,aku pandang Sejong yang keluar dari kelas dia.
Dia ka yang bagitau?
.......
"Kau buat benda tu?"
Aku cakap sambil tengok Sejong susun buku dalam perpustakaan. Dia selalu kena susun buku dengan Mingyu,aku tak faham kenapa.
"Tak. Sehun tau sendiri. Lagipon,dia dah tahu lama,dia cuma berlakon sebab Hana ada. Bila Hana tak datang, jadila macam tu" dia cakap tenang.
"Diorang kena panggil masuk pejabat. Tak silap aku,nanti ahli keluarga dia kena panggil. Kau tak nak jumpa Chanyeol?"
Dia tolak buku terakhir dan letak penghadang. Troli buku tu ditolak ke kaunter dan aku cuma ikut dia.
Dia keluar dan aku rasa geram apabila dia abaikan aku. Jadi aku tarik tangan dia dan paksa dia dekat dengan aku. Sejong nampak terkejut.
"Aku tanya,jawab"
"Kau dah tahu jawanpanya,jadi paham-paham sendirila. Mungkin dulu ya,aku boleh sokong dia. Tapi,lepas aku sendiri nampak dia lebih memihak pada Hana,kau rasa aku kena tolong ka? Hana sendiri yang kata jangan marah dia. Jadi sekarang bila aku tak kisah apa yang berlaku,jangan kacau aku.
Hana yang akan tanggung akibatnya. Bukan aku. Kalau Chanyeol kena buang dari rumah,juga bukan masalah aku.
Jadi tolong lepaskan tangan aku dan anggap kita tak pernah berjumpa lagi lepas ni. Aku dah janji dengan Mingyu,yang aku akan pergi pada dia.
So,please Jeon Wonwoo,let me go"
Aku terkedu. Apa maksud dia Chanyeol kena buang? Maknanya,Chanyeol la anak angkat?
Dan dia suruh aku anggap aku tak kenal dia? Tak mungkin tu akan berlaku.
Malam dia kata dia suka aku tu,cuma sebab dia mabuk? Bukan orang mabuk selalunya jujur?
Kau permainkan aku ke Sejong? Dan kau jadi sekejam ni sebab kau anak kandung ?
Aku lepaskan tangan dia. Dia jeling aku dan belah.
Aku bodoh bila aku percaya dia sukakan aku lagi.
Dia mudah tertarik dengan lelaki. Tak mustahil dia dah lupakan aku.
Tak de guna aku kejar dia lagi. Dia sendiri yang dah tak suka aku.
Aku pusing belakang,dan nak balik ke perpustakaan. Aku nak ponteng. Kalau aku duduk dalam kelas tu,tak mustahil aku yang akan emo dalam kelas.
"Wonwoo" aku pusing belakang. Sejong memandang aku,tapi kali ni reaksi dia lembut,tak seperti tadi,marah dengan aku.
"Tolong jadi Wonwoo yang saya kenal dulu. Yang tersenyum,yang riang dan gembira. Kalau awak terus macam ni,sampai bila pon saya akan ingat awak. Kerana semua salah saya"
Aku terkejut dia gunakan bahasa lembut dengan aku.
Tapi,itu tak halang aku untuk pergi padanya dan terus cium dia.
Happy birthdaychingu saya yang dah tua..-perutsushi ni special chap untuk kau yang suruh aku update time bd kau. Aku tak mampu nak beli hadiah,jadi terimalah hadiah ni. Aku publish ni awal dua jam sblum bd kau. Sebab aku sibuk.
Dan thnx tuk yang baca cita mengarut ni. Tak sngka dapat rank dalam fanfic sebab aku tak pernah dpt. Terharu aku. Haha
Doakan aku exam minggu depan
Bye!!
YOU ARE READING
Unloyal Love // j.w.w
FanfictionNama aku Sejong. Dan ya,aku sangat kaya. Tapi aku ada satu perangai yang tak boleh dielakkan. Aku tak reti setia kalau bercinta. Dan,aku tak akan menyesal apanila aku putus dengan laki itu kerana curang. Tapi,karma sememangnya wujud kan? What you g...