Wonwoo p.o.v
"Kau tengok tu,cantiknya baju dia" Sejong tunjuk kat seseorang yang baru sahaja masuk dewan tu. Aku angkat muka dari fon dan terkejut.
"Kenapa kau terkejut? Kau kenal dia?"
Sejong ni.
"Tu Hana bodoh" riak muka dia berubah. Dia pandang Hana ketat.
"Cantik baju dia" dia cakap.
"Muka dia pon cantik" dia sambung. Aku kerling dia dan nampak muka dia merah. Geram la tu.
"Kau kata dia pindah"
"Manala aku nak tau" aku balas.
Hana nampak malu dan pergi ke Chanyeol. Chanyeol nampak terkejut tapi aku nampak dia tersenyum penuh makna. Sehun pula takde kat situ.
Dan aku mengaku,yang Hana lagi lawa dar Sejong malam ni. Walaupun Hana selalu pakai baju kawin emak dia untuk prom night, malam ni dia lain.
"Tergoda la tu" Sejong kata dan tinggalkan aku.
Alaa jeles pulak intan payung aku ni.
....
Aku keluar ke taman dan cari Sejong. Dia tak kelihatan.
"Wonu?"
Aku pusing belakang dan terkejut naharom nampak Hana.
Matila dia kalau Sejong nampak. Dahla aku dengan dia ja kat sini. Hana datang dekat dan aku tak habis-habis puji dia dalam hati. Asal dia cantik sangat malam ni? Kalah Sejong.
"Y-ya?"
Dia senyum manis dan meghampiri aku.
"Mana Sejong?" Dia tanya,dan aku geleng. Serius,pompuan ni?
"Saya nak cakap dengan awak"
.......
"Kau tipu" Sejong cakap,muka dia merah. Mata dia berair.
"Cintakan aku?sukakan aku? Kalau kau suka aku lagi,kenapa kau cium Hana semalam? Kenapa?"
Dia tutup muka dia dan nangis teresak-esak. Mingyu tarik dia kedalam pelukannya.
"Wonu,baik kau pergi"Mingyu kata. Aku pandang dia. Dia angguk.
Aku berlalu pergi apabila aku dilanggar seseorang.
Hana.
"Kau milik aku"
"TIDAKKKKK"
Aku bangun dari mimpi ngeri aku . Semua ni tak betul. Badan aku berpeluh. Aku raup muka aku.
Sejong.
.....
"Kau nak cakap apa?"
Dia gelak dan tiba-tiba saja dia peluk lengan aku. Dia sandarkan kepala dia kat bahu aku. Aku terkejut dengan perbuatannya.
Dan baru aku sedar,dia mabuk.
"Sehun tak datang,saya bosan" dia cakap,dan muka aku merah.
"Teman saya boleh?"
Belum sempat aku jawab,dia cium aku. Dia rangkul leher aku,menyebabkan aku tertarik dekat ngn dia.
Dan dari ekor mata aku,aku nampak Sejong,dengan dua gelas air di tangannya.
Gelas tu terlepas dan terhempas pecah. Hana lepaskan ciuman tu dan pandang belakang.
YOU ARE READING
Unloyal Love // j.w.w
FanfictionNama aku Sejong. Dan ya,aku sangat kaya. Tapi aku ada satu perangai yang tak boleh dielakkan. Aku tak reti setia kalau bercinta. Dan,aku tak akan menyesal apanila aku putus dengan laki itu kerana curang. Tapi,karma sememangnya wujud kan? What you g...