Special Chapter 2

109 10 15
                                    

"Kim Mingyu,are you here?"

"Yes,Yes I am Madam"

"Have a seat. Since you are a korean,why dont you sit with a person who had a same nationality with you. It will be more comfortable"

"I would like to"

"Have a seat with  Erine Park.. Her real name was Park Eun Ri."

"A girl?"

"Is there anything wrong with sitting beside a girl?"

"No,I was just startled,sorry"

Perempuan tua itu mengangguk dan aku mula bergerak ke arah gadis yang duduk di sebelah tingkap. Dia sedang melihat telefon dan aku pasti dia tak tau pun aku wujud dalam kelas ni.

Aku berdehem,memberi isyarat yang aku nak duduk. Dia mengangkat muka dan tersenyum manis.

"Kim Mingyu kan? Jangan risau,saya fokus pada awak tadi. Cuma saya perlu gunakan telinga sahaja untuk tau awak ada disini" dia kata dan tergelak. Aku tersenyum dan duduk di sebelahnya. Meja dia hanya mempunyai satu buku iaitu buku berwarna merah jambu,tapi bentuknya bukan macam diari.

Bila aku pernah nampak buku macam tu? Dengan Wonu?

"Tu buku pemeriksaan kesihatan. " dia seakan-akan tahu aku nak cakap apa. Aku angguk. Baru aku ingat,Wonu ada buku tu sebab selalu sakit perut. Sejongla yang selalu pegang sebab Wonu seorang pemalas.

"Kenapa awak ada buku tu?"

"Awak bukakla. Takpe. Tengok jela" dia kata dan khusyuk melihat fonnya.

Aku mengambil buku itu dan membelek kulit depannya.

Park Eun Ri/Erine Park

Disease: Irritation at Cornea,causing patient to be blind suddenly.

Status: Have been under a succesful operation.

"Awak buta dahulu?"

"Yup. Sebab tu saya dah biasa mendengar suara orang. Dan mata yang saya ada sekarang ni adalah mata pinjam. Saya pun tak tahu siapa pendermanya." Katanya dan masih bermain fonnya.

"Awak nak tahu pendermanya?"

"Ye"

"Kenapa?"

"Saya nak ucap terima kasih"

...........

"Jom makan! Makanan disini sedap!" Dia menarik tangan aku ke luat kelas dan aku cuma menurutnya. Dia sangat lain dengan Sejong. Sejong seorang yang introvert. Pendiam.

Erine seorang yang ceria. Mudah bergaul dan kadangkala bergurau senda dengan semua orang. Aku? Yala aku budak baru. Jadi ramai pelajar yang pandang aku camtu ja. Tak tegur pon.

"Gyu! Awak nak makan apa?"

Jap,Gyu?

"Urm,roti jela" dia angguk dan beredar ke kaunter. Aku cuma memerhatinya dari jauh dan tetiba sahaja fon aku berbunyi.

"MINGYU AHHHH"

"Apadia kau ni? Pekak telinga aku. "

Suara Wonu macam tengah sakit. Kejap,dia gastrik ke?

"Kau kenapa?"

"Ah,aku gastrik je. Kau tak payah risaula. Lagipon aku ada Sejong"

Aku cuma mencebik. Jujur aku masih sukakan Sejong,cuma dah berkurang sedikit. Yala,bukanya aku dapat pon dia nanti. Tiba -tiba Erine datang dan letakkan roti di depan aku. Aku cuma senyum,menandkan terima kasih.

"Camna U.S?"

"Okla jugak. Aku ada kawan kat sini"

"Boy or girl?"

"Perempuam. Park Eun Ri"

"Gatal kau"

"Dahla,aku nak makan. Jangan telefon aku sampai aku yang telefon kau. Mahal tau bil nanti. Dan suruh Sejong masak benda elok tuk kau. Jangan makan seafood. Kau tu mana boleh. Nanti ma-"

"Anyeong Kim Mingyu"

"YAH!! JEON WONWOO!!"

Panggilan dimatikan dan aku cuma menarik nafas geram. Erine depan aku cuma tergelak.

"Banyak jugak awak bebel"

"Saya bukan bebel lah. Kawan saya mudah sakit. Jadi sa-"

"Awak risau dan ya,awak nasihatkan dia bukan? Tadi awak ada sebut nama perempuan. Sejong kan? Tu pasti kekasihnya. Sejong mesti mampu jaga dia. Janganla risau sangat" katanya dan menghirup kopi panasnya.

Erine seperti dah terbiasa dengan persekitarannya. Kadang,ada yang memanggil namanya dan dia melambai. Ada yang buat bentuk menggunakan tangan dan dia juga akan lakukan perkara yang sama.

Erine mudah bergaul dengan siapa sahaja. Rambutnya pendek paras bahu beralun apabila dia memusingkan kepalanya.

"Kenapa awak pandang saya macam tu?"

Aku tersentak dan kembali menunduk ke arah fon aku apabila dia tangkap aku memerhatikannya. Erine tergelak.

"Rileks,jangan gelabah. Macam mana awak nak dapat kekasih kalau awak mudah kalut?"

Dia bergurau,tapi sebenarnya aku agak terasa hati. Betul cakap dia. Aku mudah kalut. Aku cuma nakkan segalanya lancar,tapi bila aku gagal,aku akan bertindak di luar kawalan. Sebab tu la aku takde girlfriend sampai sekarang.

"Awak terasa?"

Erine tanya aku,dengan riak wajahnya risau. Aku cuma gelak dan geleng.

"Biar saya ajar awak untuk jadi seorang lelaki yang tak mudah kalut dengan perempuan"

"Ma-macam mana?"

"Nantila saya ajar. Rileks. Awak tak perlu bayar."

"Betul?"

"Yup! I'll teach ya the american way"

Dan kami tergelak. Mungkin aku perlu belajar darinya.

Tapi siapa tahu? Dia mungkin jadi pengganti Sejong?

Ok,ni mingyu nya. So seokhorse_ kalau hng still x puas hati,akan aku sekeh pala hng.

Unloyal Love // j.w.wWhere stories live. Discover now