3.

100 13 9
                                    

"Nak omma hantarkan?" Aku gelengn

"Mana Chanyeol?" Aku cari kelibatnya. Omma cuma mengangkat bahu dan berlalu pergi. Haih..

.........

Aku melihat sekeliling. Mencari mamat capang tu. Pelikkan? Mula aku takut dengan dia,sekarang aku cari dia. Siap tanya kawan - kawan dia yang hensem. Sehun,Baekhyun..memang gatal Sejong ni.

Tapi semua tu diganngu oleh laki bangang ni, Wonwoo

"Tak puas Mingyu,kau tengok Lay pulak? Tak silap aku,dalam kelas kita ada Hongbin,raja lesung pipit,asal.perlu tengok kelas sebelah?Dahla lagi pandai dari kau" Dia cakap,yang membuatkan Lay pandang aku.Dia tersemyum nipis.Mesti dia dengar.Aku cuma senyum malu. Of course la dia dengar,kitorang kat libary kot
Dia pulak duk belakang aku.

"Tak payah nak malu,dia bukannya berminat dengan kau pun." Aku rasa nak cili mulut laki bangang ni. Aku cantik kot.

Aku bangun dari kerusi aku dan gi ke rak buku. Sakit hati betul. Dia ekori aku sampai aku pusing belakang.

"Kau nak apa?" Aku cakap.Dia pula sibuk melihat buku.metafizik?

"Aku cari Mingyu,kau nampak tak?"

Mingyu? Dia cari Mingyu?

Aku senyum lebar.Otak aku mula merangka idea.

1. Aku boleh tolong dia cari
2. Aku jumpa dia
3. Dia akan ingat aku
4. Dan seterusnya,jatuh cinta    dengan aku
5. Pandai tak aku?

"Hei! Aku tanya ni. Kau nampak tak?"

"Aku tak nampak,tapi aku boleh tolong carikan"

"Cari sapa?" Kami pusing belakang dan nampak Mingyu. Dia sengih.

"Takyah.Dia kat depan mata" Wonwoo cakap. Tapi aku masih tak percaya aku boleh tengok dia dekat ni. Macam mimpi.

"Korang cari aku? Baiknya. Selalunya kau jarang cari aku Wonu,apa mimpi kau?" Dia pandang Wonwoo dan Wonwoo cuma mencebik.

Mingyu alihkan kepala dia ke aku.Dia senyum nipis.

"Awak sekali Sejong? Thanks. Awak nak makan sekali?" Jap,aku salah dengar eh? Dia buat lawak ka? Atau...tak,tak mungkin.

DIA AJAK AKU MAKAN!!!!!!!!!!!

"Urmm saya,urr" aku berlagak innocent padahal hati melompat- lompat.

"Takleh.Dia ada hal ngn Joohyun.Kan Sejong ku sayang?"

Sial.

"Kalau macam tu,kitorang gi dulu.Bye" Dia peluk bahu Wonwoo dan pergi. Aku cuma tersenyum nipis.Dalam hati aku menyumpah Jeon Wonwoo.

Aku baru nak pergi ke kauntet apabila ada orang panggil aku,iaitu Mingyu.

"Kau nampak cantik hari ni" Dia cakap dan sengih.

.........

"Chanyeol takde?" Aku tanya kawan dia,Sehun.Dia cuma mengangkat bahu. Tangannya sibuk bermain dengan straw bubble tea.

Aku dah putus asa cari dia,jadi aku terus duduk siti,melihat tangan runcing Sehun. Tanpa aku sedar,dia memangdang aku.

"Kau nampak lawa hari ni"Itu pujian kali kedua hari ni. Semuanya dari laki kacak.Hahah

"Terima kasih" aku cakap,cuba untuk sembunyikan gugup aku.Tapi bila pandang aku,dia cuma memandang aku,takde perasaan.

"Baru aku paham,macam mana Wonwoo boleh sukakkan kau"

Dia datang dekat dan meletakkan tangan nya dia belakang kerusi aku,dan mengepung. Hidung aku tersentuh hidung dia.

"Kau reti minum kan? Teman aku?"

Unloyal Love // j.w.wWhere stories live. Discover now