16.

86 13 7
                                    

"Kenapa?" Wonwoo tanya sambil gosok mata dia. Mesti dia mengantuk. Bodoh betul Sejong,panggil dia malam-malam cuma untuk pergi Lotte World.

Tapi bila kitorang sampai,dah tutup,jadi kitorang just pergi Sungai Han.Macam takde tempat lain.

"Takde pape"

"Ok aku balik" dia bangun tapi aku tarik tangan dia.

"OK OK AKU CERITA"

"Kau kenapa? Haritu kata jangan layan kau,sekarang kau pulak yang panggil aku. Jangan jadi keling boleh tak?" Dia marah. Aku la,dahla bad mood.

"Sebab kau cium aku haritu, macam mana nak lupakan kau? Salah kau jugak. Suka-suka hati ja cium orang" aku marah,padahal hati segan gila namateyy. Dia nak marah balik tapi aku nampak dia cover senyum. Bangang punya laki.

"Suka la tu" aku cakap dan cubit pipi dia. Dia sengih dan cubit pipi aku balik,dan aku menjerit. Mentang-mentang pipi dia tak tembam.

"Sakkitt laaa" aku cakap,

"Akku pon sakkit "

Kami gelak dan lepaslan cubitan. Dia pandang sungai yang mengalir perlahan. Aku pula,pandang muka dia yang makin kacak.

Joohyun kata dia ada peminat ramai lepas aku tinggalkan dia. Ramai yang ajak dia keluar,couple dan pergi prom night.

Kalau aku tak tinggalkan dia, agaknya macam mana aku dengan dia sekarang ni?

"Wonwoo"

"Hmm?"

"Kau ada girlfriend?" Aku tanya,dan dia pandang aku. Dia tersenyum manis dan tiba-tiba,dia rehatkan kepala dia atas riba aku. Tangan dia mula bermain di jari aku. Tangan aku yang sebelah lagi,aku main dengan rambut dia.

"Aku takde" dia jawab,dan tanpa sedar,aku tersenyum.

"Asal kau senyum?"

"Saja"

Wonwoo kembali diam. Dia tutup mata dia.

"Cepatlah cita,aku ngantuk"

"Aku gaduh.Dengan Chanyeol"

"Pasal Hana?"

Aku angguk.

"Hana pindah sekolah. Diorang kata mak Sehun yang paksa. Entahla"

Aku terdiam. Aku tak tahu nak rasa bersalah ke tak. Tapi,pendrive hari tu,aku dah buang. Tak logikla kalau Puan Oh yang jumpa pendrive tu.

"Chanyeol,suka Hana?" Aku tanya Wonwoo. Dia angkat bahu,dan aku tahu dia dah penat. Jadi aku berhenti main rambut dia dan dia mula diam.

Baru berapa saat,aku dah dengar dengkuran halus. Aku tersenyum.

"Jeon Wonwoo"

"Mungkin,aku dah mula sukakan kau semula"

...........

Hari ni cuti. Omma dan Appa keluar gi main golf. Aku mengantuk semalam,sebab aku balik rumah pukul 4 pagi.

Chanyeol kurung diri dia dalam bilik,dan kadangkala,aku rasa mamat ni bunuh diri. Tapi dia keluar jugak nak makan dan ambil air. Dia baru nak masuk bilik tapi aku tahan bahu dia.

"Hei,aku minta maaf pasal semalam" aku cakap,tapi dia tak pandang aku pon.

Aku pasti dia akan pusing belakang dan kata benci sangat ke kau Hana?

Jadi aku dah bersedia untuk mendengar kata caciannya dan dia akan memihak pada Hana yang hanya akan membuatkan aku untuk tampar dia semula.

Seperti yang aku sangka,dia pusing belakang dan mukanya lemah. Aku pulak yang rasa bersalah.

Unloyal Love // j.w.wWhere stories live. Discover now