Wonwoo p.ov
"WONUU"
"SAYA SAYANG AWAK"
"BUKALA CEPAT "
"Buka apa?"
"BUKA HATI AWAK"
"......."
"CHIA CHIA KAN LA..."
"Chia. Chia. Chia."
Agaknya korang dah tahu apa jadi kat Sejong. Tapi mabuk dia makin lama makin menjadi-jadi. Kadangkala dia nak tampar aku sebab aku tak jawab soalan dia. Kalau aku jawab,aku pulak yang gila.
Sejong pula macam tak tahu dia kat mana. Ada keluarga yang tengah jalan-jalan kat taman lari gi tempat lain bila dengar makian dan carutan.
Aku tak faham dengan perempuan ni. Kalau sedih mesti minum Soju. Takleh ke kau main Arcade ka,ambik cuti ka.
"Wonu.." suara dia perlahan. Aku pandang dia dan baru aku sedar jarak muka aku dengan dia dekat. Dia lentokkan kepala dia kat bahu aku dan tangan dia peluk lengan aku.
"Saya sayang awak"
"Kau dah bagitau tadi"
"Kali ni saya serius"
"Tadi tak?"
Dia terdiam dan aku sedar riak muka dia berubah. Takkan dia maksudkan?
"Sejong,aku--"
"Tak,takpe,saya tak kisah" dia cakap dan angkat kepala dia dari bahu aku,tapi aku tarik semula dan dia nampak terkejut.
"Aku tak habis cakap lagi"
"Betul kau suka aku?"
Dia terdiam. Muka dia dah kurang merah. Aku pasti yang dia dah tak mabuk sangat macam tadi.
"Cakapla" suara aku jadi lembut,dan aku tolak rambut dia ke belakang telinga. Dia benamkan muka dia kat jaket aku dan lingkarkan tangan dia kat pinggang aku.
Tak lama kemudian,aku dengar esakan dia.
"Kau ni makin manjala,dulu tak macam ni pon" aku gelak kecil dan cium rambut dia.
"Saya minta maaf"
"Aku taknak maafkan"
"Saya tahu"
"Kau taknak tebus kesalahan kau?"
"Camna?"
"Pergi prom night dengan aku"
....
"Aku rasa kau salah orang ni,gila aku cakap camtu kat kau?" Sejong menjerit bila aku bagitau pasal malam tu. Aku bersyukur yang cikgu aku takdak hari ni.
"Taknak,aku taknak pergi dengan kau" dia cakap dan silang tangan dia. Dia kerling Jeonghan yang tengah sikat rambut dia. Jeonghan tengok dia balik dan jeling.
"Mana boleh,semalam kau kata okey,jadi aku nak kau ikut aku"
"Taknak,aku dah janji nak pergi dengan.."mata dia melilau. Dia tengok arah tingkap dan nampak Jeon Jungkook.
"JUNGKOOK!!SINI!!" Dia nampak terkejut dan terus masuk kelas aku.
Sejong p.o.v
"Ya Sunbae?"
"Kau pergi prom night dengan aku boleh?"
Dia nampak terkejut,tapi aku sedar muka dia blush skit.
Macam aku tak tahu dia selalu hantar surat kat aku.
"Urrm,tapi"
"Takleh" Wonwoo kata. Dia guna isyarat mata dan suruh Jungkook balik kelas. Jungkook nampak takut. Dia terus blah.
"Hey" aku marah.
"Kau yang ajak aku,sekarang ni kau mengelak? Cukup permainkan aku" dia cakap dan sumbat telinga dia dengan earphone.
Aku mula geram. Hoshi sebelah dia buat bodoh ja. Mingyu pula tak datang.
Aku betul-betul tak nak pergi dengan dia.
Sebab apa? Aku malu. Aku sebenarnya ingat yang dia ajak aku. Cuma apa yang terjadi lepastu buat aku segan gila dan tak nak pergi.
Lepas dia kata macam tu,dia cium aku.
Dan bodohnya Kim Sejong,aku balas.
Gila aku nak pergi dengan dia?
"Kenapa kau kena ajak aku? Ramai lagi kot yang takde pasangan. Aku tak nak. Dan aku takkan pergi"
Aku nak blah dari situ bila aku dengar bunyi kerusi dia. Dia pandang aku macam nak telan.
Ok,ini seram.
"Kau nak tahu?"
Aku angguk.
"Sebab aku cintakan kau,susah sangat ke nak nampak? Kau jangan ingat aku tak dengar kau cakap kau suka aku semula. "
Shit. Dia baru ja luahkan perasaan dia kat aku. Dan satu kelas memandang aku. Ada yang tersenyum simpul,ada yang nak gelak.
"Sekarang ni,kau nak ikut ke tak nak? Atau aku hebohkan apa yang kau buat semalam"
Tak,tak. Dia ugut aku
Aku nampak Hoshi sengih,tapi cepat-cepat tutup mulut dia.
Aku pandang kelas aku,semuanya tak nak tolong. Readers tak nak tolong ka?
"Kim Sejong,cepat,atau aku cium kau kat sini"
Kali ni seluruh kelas gelak. Diorang ni.
"Ya ya aku pergi"
"You were doing good,my darling"
YOU ARE READING
Unloyal Love // j.w.w
FanfictionNama aku Sejong. Dan ya,aku sangat kaya. Tapi aku ada satu perangai yang tak boleh dielakkan. Aku tak reti setia kalau bercinta. Dan,aku tak akan menyesal apanila aku putus dengan laki itu kerana curang. Tapi,karma sememangnya wujud kan? What you g...