12.

66 13 31
                                    

"Dahla minum,nanti kau mabuk sapa nak angkat?" Wonwoo menahan tangan aku dari menuang soju tu lagi. Aku tolak tangan dia lembut.

"Kaula" aku cakap,dan hidung aku merah. Mungkin minum terlalu banyak.

Kepala aku mula pening,tapi aku abaikan kesakitannya dan terus minum. Sampaila,aku tak sedar aku buat apa.

.......

Wonwoo p.o.v

"Kau tahu? Aku punyala ingat Sehun sukakan aku,rupanya tak. Dia nak jugak kat perempuan miskin tu. Aku tak paham,kenapa aku dianngap jahat dalam fic ni,ini semua ini mengarut. U know? Mengarut"

"And now,the guy who I had a cruch on,don't believe me. "

"Kalau camtu baik aku jadi miskin,macam tujuh tahun dulu,aku tinggal dengan orang gila yang menganggap air arak adalah air mineral dan kotak adalah katil. Pasti aku nampak cantik kan?"

Dia teguk,dan teguk,dan teguk lagi. Gila betul perempuan ni.

"Kau nak tahu satu cerita?"

"Apa?"

"Aku suka seorang ni,nama dia Wonwoo. Aku suka dia sangat-sangat. Dia kacak,dia dingin dia segala - galanya, auch, tergoda aii."

Ok aku tak pernah nampak sisi dia macam ni.

Tapi perbualan dia menarik.

"Kau suka dia berapa banyak?"

"Banyak sangat . Seluas Seoul."

"Kecik ja"

"Ok, dari hujung pluto tu dan patah balik ke sini"

"Masih kecil,dia tak puas"

Dia muncung. Aku sengih.

Aku tarik muka dia dekat dengan aku dan cium dia sekilas.

"Kau nak tahu berapa banyak dia cinta kau"

Dia angguk dan aku dekatkan muka aku dengannya.

"Banyak sangat,sampai kau takleh kira,sebab ia akan bertambah setiap hari"

........

"Beratnya kau ni,macam gajah" aku cakap. Dia peluk lengan aku makin kuat, dan kadangkala aku sesak nafas sebab dia.

"Mana fon kau?"

"Kat hati awak.chia chia chia"

"Jangan nak chia chia aku,mana?"

"Tak tahula" dia cakap,marah dengan aku la tu.

Aku dudukkan dia kat kerusi taman. Hidung dan muka dia merah, bibir dia merah pucat,tapi lembut.

Aku menolak tepi rambut yang menutup mukanya. Kesan calar di pipinya makin hilang.

Sapa kata aku tak marah bila dia kena tampar dengan Sehun? Tapi aku dah janji tak kacau dia,tak tau pulak yang dia putus haritu jugak. Kalau aku tahu,aku dah tumbuk Sehun tak guna kat situ jugak.

Aku ambik fon dia dan nak call Chanyeol,tapi kalai fikir balik,mesti perempuan tu marah. Jadi aku cari no pemandu dia.

"Wonwoo,kau buat apa dengan Sejong?"

.......

Mingyu pandang aku tajam lepas kereta Sejong pergi. Aku baru nak bukak mulut tapi dia dah tumbuk aku. Aku yang tak bersedia,jatuh ke tanah.

"APAHAL KAU!" aku jerkah dia.

"Kau tanya aku?Patutnya aku yang tanya kau! Kau tahu aku suka Sejong,tapi sekarang kau nak get back dengan dia?"

Aku bangun dan lap darah kat bibir aku. Aku sengih sinis.

"Kau pasti ke dia masih sukakan kau?"

"Apa maksud kau?"

"Aku yang ada bila dia susah,aku yang percayakan dia bila semua orang anggap dia jahat,Mingyu,kau kena ingat,Sejong pernah jadi milik aku,dan tak mustahil dia akan balik pada aku"

Mingyu gigit bibir dia. Dia nak tumbuk aku semula tapi aku elak. Aku tolak dia ke tanah dan aku angkat tangan aku untuk tumbuk dia.

"Tumbukla, aku nak tengok keberanian kau"

Nafas aku tadi yang turun naik mula mengendur. Aku turunkan tangan.

"Taknak"

Aku bangun dan dia pandang aku pelik.

"Kau tahu,aku suka tengok drama,lagi-lagi the heirs. Dan...

Aku rasa pergaduhan kita akan sama macam tu. Bezanya,cha eun sang dalam cita ni,kaya"

Ok,ni last update aku janji. Sebab idea banyak dan kena keluar,aku tulia chap baru.

Thnx for reading!

Unloyal Love // j.w.wWhere stories live. Discover now