"Ajar aku minum" aku cakap pada Sejong sebaik sahaja botol minuman keras dan tiga cawan kecil sampai di meja kami. Dia menahan gelak dan menuangkan soju itu ke dalam gelas aku separuh.
"Kau baru belajar,kena minum sikit ja. Picit hidung dan minum sekali teguk" dia kata dan tolak cawan tersebut ke aku. Dia juga menuang separuh ke Mingyu. Mingyu kelihatan teragak-agak.
"A-aku.."
"Minum jela" aku cakap dan terus minum air tu sekali teguk,dan aku rasa pada mulanya ia agak pelik,tapi lama-lama aku dapat membiasakan diri. Mingyu juga minum.
Sejong asyik menuang pada kami,dan kadangkala merungut dia nak minum jugak. Seingat aku,dia tak minum langsung walau seteguk.
Aku ulangi,SEINGAT AKU.
Kerana selepas 1234 kali aku minum,padangan aku gelap.
Sejong p.o.v
Wonwoo memandang aku kosong. Mingyu pulak dah letakkan kepalanya atas meja.
"Jongie...." Wonwoo panggil aku dan tersenyum senget. Aku terkebil - kebil. Dia mabuk?
"Mingyu nak pergi dah,kau ........tak perlu ingat dia...aku kan ....ada..."
Dan pada waktu itu,kepala Mingyu naik. Dia memandang Wonwoo.
"Andwaeeeeee. Sejongie..........ikutla akuuu..aku takuttt " dia pulak yang merengek. Siap bangun dan duduk sebelah aku untuk memeluk aku. Kepalanya dia bahu aku. Aku tak pernah sedekat ini dengan dia.
"HEYYY ITU BAHU!! AKU PUNYAAAA" Wonwoo jerit dan tunjal kepala Mingyu dan dia jatuh. Mingyu mencebik.
"Kau!! Kau hutang aku kan???" Wonwoo kata dan goyang-goyang bahu aku. Hutang? Bibir aku ka?
Gila lelaki ini.
"Wonwoo, kita balik eh?" Aku cakap selembut mungkin dan jatuhkan tangannya dia bahu aku. Aku tolong Mingyu bangun,tapi dia tarik aku bagi dekat dengannya.
"Aku sayang kau"
Wonwoo tarik badan aku dan memaksa aku berdiri.
"Tak,aku sayang kau lagi"
Sudah. Aku tolak tangan dia dan dudukkan dia di kerusi. Bila aku pandang belakang,ramai yang melihat kami. Aku tunduk sambil memohon maaf dan tinggalkan duit atas meja.
Aku cuba untuk bangunkan Mingyu yang tersandar duduk di dinding. Dia teramatla berat dan aku agak terhuyung-hayang. Wonwoo pulak aku heret tangan dia,dan dia mengikut aku sambil bercakap sesuatu yang aku tak faham.
Lepas keluar kedai,aku bawa diorang masuk Seven-E dan dudukkan diorang kat kerusi yang tersedia.
"Aku..Tak,Saya.."
Sekarang aku pening,nak guna informal atau tak?
"Beli air" aku cakap dan cuma menghmmkan ja. Jurujual tu memandang aku aneh apabila aku letakkan dua botol air kosong.
"Sapa lelaki awak?"
"Pardon?"
"Yela,dengan sapa awak bercinta?"
Aku memandang mereka. Wonwoo?
"Yang,pakai baju hitam"
"Yang lagi satu?"
"Sepupu saya"
Dan dia mengangguk. Lepas aku bayar,aku duduk diantara diorang dan bukak penutup botol.
"Wonwoo,minumla" aku tepuk bahu dia dan dia terus bangun. Dan baru aku sedar,matanya bertakung.
"Sejong?" Dia memanggil aku,dan naikkkan kening.
"Sejong...mana air.." aku terdengar suara Mingyu,dan aku alihkan badan aku menghadapnya. Aku uruskan Mingyu dan selepas dia mula tenang,dia tertidur dia meja. Bahu aku dipegang dan dipusingkan secara paksa.
"Jeon Wonwoo,boleh tak awak sab-" kata-kata aku terhenti apabila dia mencium aku. Tangannya beralih dia muka aku dan dia menarik tangan aku supaya merangkul leher dia. Selepas ciuman yang agak lama,walaupun aku cuma balas sedikt ja,dia menjarakkan muka aku dengannya. Muka kami merah,tapi berlainan sebab. Dia kerana mabuk,manakala aku kerana malu.
"Hutang kau dah langsai"
Aku cuma diam. Aku tahu dia mabuk,dan aku bersebab apabila aku membalas ciumannya. Yala,orang mabuk,mana sedar?
"Dan,bibir kau kering,lipbalm kau habis?"
Oh no.
Flashback
"Mana lipbalm kau?" Yerim tanya aku. Aku cuma mengankat bahu. Aku letakkan berapa titik air dia jari aku dan sapukannya di bibir. Yerim cuma memandang aku dari cermin.
"Kau buang?"
"Wonwoo ambik,bibir dia kering"
"Dah tu,kau biar ja bibir kau kering pulak?"
Aku tutup sinki paip dan pandang dia.
"Kau tahu? Dia nak ehem aku balik sekolah. Aku tak nak la...jadi aku biarkan bibir aku kering. "
"Kalau dia ajak kau minum malam ni,dan dia mabuk,dan dia cium kau? Sudah semstinya dia akan tahu kau sengaja bagi lipbalm kau kat dia. Dia tahu la yang kau tak suka bibir kering"
Yerim kata dan aku pandang dia.
"Jangan pernah fikirkan perkara itu"End
"Mulut puaka" aku mengumam,memaki mulut Yerim. Kenapa? Kejap. Jadi lelaki ini tak mabuk?
"Aku cuma nak tengok,kalau kau akan pergi pada Mingyu dan menipu aku,nampaknya kau dah berubah" dia tersenyum.
Dan ya,aku banyak berubah. Tamparan Sehun memang memberi kesan yang hebat pada aku.
Aku belajar setia. Tak sangka Wonwoo masih sukakan aku. Seperti yang aku cakap,dia tak layak untuk aku. Mungkin perangai dia yang dingin menyebabkan perempuan tak mahu bercakap dengan aku.
Kim Mingyu? Dia masih tidur,dan dia akan pergi esok. Aku pasti akan rindukan senyumannya.
Wonwoo memeluk pinggang aku dan kami memandang keluar,ianya hujan. Mungkin aku cium lama sangat sampai tak sedar yang luar dah hujan.
"Aku cintakan kau"
"Tak payaj jadi cliche "
"Kau tak suka aku?"
"Sukala"
"Jadi balas la"
Aku memandangnya,tapi matanya melihat keluar. Aku sandarkan kepala aku di dadanya yang memyebabkan jantung dia mengepam darah lebih laju dari biasa.
"Saya cintakan awak. Jeon Wonwoo"
End
YOU ARE READING
Unloyal Love // j.w.w
FanfictionNama aku Sejong. Dan ya,aku sangat kaya. Tapi aku ada satu perangai yang tak boleh dielakkan. Aku tak reti setia kalau bercinta. Dan,aku tak akan menyesal apanila aku putus dengan laki itu kerana curang. Tapi,karma sememangnya wujud kan? What you g...