22

89 11 9
                                    

Sejong p.o.v

"Choco atau strawberri?"

"Kau"

Dan kami tergelak dalam tangisan. Memang itula lawak bodoh yang aku dan Wonu selalu buat. Wonu usap belakang rambut aku lembut,dan aku masih menyandarkan kepala aku dia dadanya.

"Mingyu atau aku?"

"Omma"

"Oh deep,deep,tembus dinding"

Dan dia cubit pipi aku kuat. Aku menyeringai,tapi aku suka. Jujur,aku rindukan sentuhannya.

"Mingyu nak pergi"

Aku cakap senafas,dan air mata aku bergenang lagi. Ya,aku masih sukakan dia. Susahkan? Sukakan dua orang dalam masa yang sama.

"Kau suka dia?"

"Kenapa?"

Dia menghela nafas dan tolak badan aku lembut. Dia pandang aku,dengan pandangan yang aku tak mampu tafsir.

"Jangan pandang lelaki lain selain aku. Jangan terpikat dengan diorang. Atau aku butakan kau"

Aku menelan air liur. Dia gila.

"Buta? Camna?" Aku dengan berani matinya tanya.

"Kau nak tengok?" Dia mula tersengih. Dia tolak badan aku kasar ke dinding dan mengepung aku.

Dia mula longgarkan tie kemejanya dan menbuka satu persatu butang.

Ok. Aku dah faham definisi buta dia.

"TAK NAKKKK" aku jerit dan tutup muka aku dengan tangan. Dia tergelak dan berhentikan pegerakkannya. Dia jatuhkan tangan aku dan dekatkan muka dia ke muka aku.

Sehingga hidung dia tersentuh hidung aku,nafas dia terasa di muka aku. Muka aku memerah dan aku tutup mata aku.

"Asal tutup mata? Pandangla aku"

"Wonu,kita ada kelas"

"Ponteng"

"Tapi periksa nak dekat"

Dia jauhkan mukanya dari aku dan baru aku dapat bernafas dengan stabil.

"Kau hutang bibir kau sampai habis sekolah."

Dan aku betul-betul tak suka perkara ini.

.....

Wonwoo p.o.v

"Dokyeom,macam mana nak buat?" Aku nampak dari ekor mata aku yang Sejong bercakap dengan Dokyeom. Diorang berkumpulan,dan malangnya,aku sangatla jauh padanya. Aku terpaksa berkumpulan dengan Hoshi dan Somi.

Dan Somi ni tak habis-habis mengorat Hoshi yang kadangkala aku geli dengan ayatnya.

Muka Dokyeom mendekat manakala tangannya dia belakang kerusi Sejong. Kalau Sejong kalih,aku pasti yang bibir mereka akan bersentuhan.

No,no,no

"Aku nak pergi arah sana jap. Kau habiskan soalan ni." Aku cakap dan blah. Aku rentap tangan Sejong dan dia terkejut. Dokyeom aku jeling.

"Soalan ni nampak senang. Biar aku yang buat"

Jadi aku ambik kertas tu dan tulis jawapannya. Aku juga tulis satu nota dibuku itu.

Dokyeom,sebelum kita putus kawan,jangan dekat dengan Sejong.

Aku siap tulis tanda tangan lagi. Aku tinggalkan dia dan pergi kearah meja aku. Dokyeom menbaca nota tu dan menelan air liur.

Unloyal Love // j.w.wWhere stories live. Discover now