"Joohyun!!!" Aku jerit sambil baling bola tu kat dia. Dia ambik dan lari ke arah tiang gol. Belum sempat dia baling masuk jaring,ada seseorang tolak dia,meyebabkan Joohyun jatuh dan sikunya luka.
"Arghh sakitla bangang!!" Dia jerit dan terdengar berapa carutan keluar dari mulutnya. Semua orang lari kepadanya.Kecuali aku,yang tegak berdiri memandang 'pesalah' tersebut.
"Kau tak malu ka? Dahla miskin,langgar orang sesuka hati,ke kau cacat jugak?"
"Kau jangan berlagak beranila
Kalau kau bercinta dengan Sehun pon,kau masih lowlife,tak layak nak tunjuk muka kau kat sekolah ni"Oh,diorang tahu?
"Sejong lagi layak dari kau"
"Budak biasiswa"
Dan banyak lagi. Joohyun dah dipapah ke bilik sakit,jadi tinggal aku dengan budak kelas aku,dan budak kelas Hana. Budak kelas dia cuma pandang tak,malas mahu layan. Aku nampak Hana tunduk berapa kali sambil menangis teresak-esak. Mulut dia tak habis-habis cakap minta maaf.
Aku pergi ke arah mereka, Mina pandang aku.
"Kau nak tampar dia,silakan" Mina cakap dan mereka semua ke belakang,menunggu tindakan aku.
Hana kekal tunduk.
"Aku Sejong," aku cakap,dan dia angkat kepala dia.
"Dan kau,kekasih Sehun?" Aku cakap. Dia angguk. Mereka mula membisik sesama sendiri.
"Pergi balik kelas kau,atau aku betul tampar kau sekarang ni" aku cakap,dia pandang aku terkebil-kebil.
"Sekarang" aku tekankan suara aku. Dia cepat-cepat lari ke luar padang.
"Kau tak marah?" Mina tanya aku lepas Hana pergi.
"Kalau aku marah,kalau aku tampar dia,bukankah Sehun akan bunuh aku?"
"Tapi kau-"
"Hana lagi penting bagi dia"aku cakap dan beredar. Hati aku rasa sakit bila dia mengaku dia kekasih Sehun. Dia sepatutnya malu dia miskin,bercinta dengan orang kaya.
Dan aku lepaskan semuanya pada Joohyun.Tipu kalau aku tak menangis. Ya,ini kali pertama aku nangis kerana sakit hati kepada seorang lelaki.
"Aku dah kata Sejong,kau lemah"
Dia cakap sambil melunjurkan kakinya,lututnya jugak cedera.
Aku benamkan muka aku ke katilnya. Malu dengan dia dan diri aku juga.
"Mingyu pun ada dalam bilik sakit. Muka dia tak bermaya" aku angkat muka dan memandang dia. Dia angkat
kening dan sengih. Aku mencebik dan tengok sekeliling.Ada satu ceruk yang tertutup dengan langsir. Aku pasti itu Mingyu.
"Kau pergila tukar baju. Dan datang balik." Joohyun cakap dan aku angguk. Aku bangun dan menghala ke pintu. Tapi langkah aku berhenti apabila nampak Wonwoo. Dia seperti biasa,dingin.
"Buat apa?" Aku tanya,kekok. Dia pedulikan aku dan berlalu pergi. Baru dua tapak aku langah,Sehun dan Hana masuk.
Sehun memegang lengan dia dan Hana cuba untuk melepaskan cengkaman dia. Bila Sehun nampak aku,dia lepaskan tangan dia.
"Kenapa datang sini?"
Aku tanya dia lembut.
"Cikgu suruh aku hantarkan dia ke sini. Aku terpaksa" Sehun kata.
"Kau pulak? Tak apa-apakan?"
"Saya rasa sakit kepa--"
"Kalau macam tu,makanla Panadol. Aku pergi dulu." Dia tarik tangan Hana melepasi aku.
"Awak okey ke tak ni?" Dia tanya aku. Aku senyum lemah dan rehatkan kepala aku atas meja.
Jarinya menolak tepi rambut aku."Awak dah teruk,jom pergi bilik sakit" Dia cakap dan tarik tangan aku keluar.
"Saya pening sikit ja,boleh makan panadol"
"Sejong,awak nak saya cium awak atau kita pergi bilik sakit?"
Aku menelan air liur dan menurut kata-katanya.Dia sangat baik. Aku pening pon dia sanggu hantar gi bilik sakit.
Apa yang aku buat untuk dapat laki yang baik macam kau,Jeon.WonwooDan aku sedar aku tak layak untuk semua itu.
Sehun mempunyai ciri-ciri itu,tapi iti cuma untuk Hana. Hana tak sakit pon,kenapa perlu bawak gi bilik sakit.
Aku yang pening dia cuma kata makan panadol?
Aku genggam hujung baju sukan aku. Hidung aku pedih. Badan aku bergetar. Nafas aku tersekat-sekat.
Dan aku tahu,air mata aku mengalir. Aku pusing belakang untuk melihat mereka,tapi apa yang aku cuma nampak ialah badan belakang Wonwoo.
Dia pusing perlahan-lahan dan pandang aku.
"Sakitkan hati kau?" Dia cakap dan mendekati aku. Dia lap air mata aku dan peluk aku.
"Nangisla. Aku tahu kau penat harini. Dan itu juga merupakan cara untuk aku tenangkan hati apabila kau curang dengan aku"
YOU ARE READING
Unloyal Love // j.w.w
FanfictionNama aku Sejong. Dan ya,aku sangat kaya. Tapi aku ada satu perangai yang tak boleh dielakkan. Aku tak reti setia kalau bercinta. Dan,aku tak akan menyesal apanila aku putus dengan laki itu kerana curang. Tapi,karma sememangnya wujud kan? What you g...