Wonu?Mana Sejong?" Mingyu masuk bilik aku,dan aku tak terkejut langsung yang dia datang sini.
"Dia dah balik" aku cakap,dan hempas badan aku atas katil. Aku benamkan muka aku dalam bantal,hiraukan Mingyu yang pandang aku pelik.
"Kau gaduh dengan dia?"
Dia tanya aku dan aku sedar yang katil aku berbunyi,menandakan dia berada di atasnya. Aku bangun dari posisi aku dan bersila menghadapnya.
"Kau rasa?"
Mingyu cuma tersenyum.
"Kau suka dia lagi?" Aku tanya.
"Dia suka kau,jelas. Walaupun beribu kali dia kata dia suka aku,aku tahu dia menipu. Apa kata kau rendahkan ego kau?"
Aku jeling dia. Ego aku?
Pffft.
"Aku nak gi rumah Joshua,kau nak ikut?"
..........
"Kata nak balik?" Aku sengih sinis memandang Sejong yang tengah basuh pinggan kat rumah Joshua. Dari apa yang aku nampak,diorang baru habis makan pizza berdua.
Diulangi,berdua.
Dia endahkan aku dan terus membasuh.
"Aku terserempak dengan dia kat 7-E tadi,jadi aku ajak dia datang rumah aku,memandangkan rumah dia agak jauh dari sini"
Joshua yang baru masuk dapur mencelah. Sejong pusing belakang dan senyum manis. Aku buat muka menyampah.
"Dan korang makan pizza?"
"Yup. Lagipon tu sisa semalam,tinggal 2 potong je pon. Aku dan dia habiskanla"
Alasan.
.....
"Korang nak main apa?"
Joshua tanya. Kitorang kat ruang tamu rumah dia. Hoshi,Mingyu,Jeonghan,Joshua,
Sejong dan aku."True or dare?"
Semua memandang Hoshi. Dia sengih macam kerang busuk.
"Boringla" Jeonghan kata. Oh aku sayang kau.
"Kalau macam tu,kita buang dare. Kita main truth ja"
"Ok" Joshua kata dan masuk dapur ambik botol soju.
Aku bakal mati.
......
"Botol sapa ni?"
"Appa aku punya"
Semua 'ohh' kan dia dan Joshua mula pusingkan botol tu. Dan dia berhenti pada Mingyu.
"Oh ini menarik. Sapa first kiss kau?"
Mingyu terdiam dan pandang aku. What?
"Sapa woi?" Jeonghan cakap sambil tepuk bahu dia.
"J-Joohyun. Tapi tu bukak kiss pon. Kitorang terkena bibir ja,tu pon tak sengaja.
"Takpe,kitorang faham,kitorang faham" Hoshi kata dan semua gelak. Mingyu menafikan tapi Hoshi masih memberi jawapan yang sama.
.....
"Sapa tak kena lagi?" Joshua kata. Cuma Sejong dan aku yang tak kena lagi.
Dan botol itu berpusing,ke arah Sejong.
Dia kelihatan teragak-agak.
"Ceritakan kisah cinta kau yang pertama sampai sekarang"
Sejong nampak terkejut dengan soalan Hoshi. Dia tegakkan badan dia dan berdehem.
YOU ARE READING
Unloyal Love // j.w.w
FanfictionNama aku Sejong. Dan ya,aku sangat kaya. Tapi aku ada satu perangai yang tak boleh dielakkan. Aku tak reti setia kalau bercinta. Dan,aku tak akan menyesal apanila aku putus dengan laki itu kerana curang. Tapi,karma sememangnya wujud kan? What you g...