Aku melangkah ke kelas,
meninggalkan Chanyeok yang panggil aku. Aku taknak cakap dengan sesapa pon. Joohyun tak sampai lagi jadi aku terus rehatkan kepala aku dan tidur......
"Kau buat apa?" Aku tanya,menahan amarah aku yang makin meningkat. Dia kelihatan takut-takut. Aku dekatinya tapi Chanyeol cepat menghalang.
"Sejong,aku yang suruh dia tumpangkan bilik kau sekejap,dia kata dia penat. Bilik tetamu kunci,lagipon dah lewat malam,aku janji nak hantar dia pukul 12 malam ni. Tak sangka kau dan Omma balik awal"
Dia terang panjang lebar,tapi aku tak ada mood nak balas,atau tampar Hana.
"Keluar sekarang."
........
"Sejong?" Ada orang tepuk bahu aku. Aku angkat muka dan nampak Mingyu tersenyum manis. Dia duduk di tempat Joohyun.
"Awak okey? Awak nampak tak sihat.Sehun apa-apakan awak?" Dia tanya risau dan aku tergelak.
"Tak ada apalah" aku cakap dan pandang muka dia. Dia dah mula senyum. Baguslah.
"Mingyu?"
"Hmm?"
"Mana Wonwoo?" Aku tanya dan aku nampak riak mukanya berubah.
"Joohyun dah sampai,saya pergi dulu" dia bangun dan berlalu pergi.
Diorang gaduh?
....
"Sejong!" Aku percepatkan langkah aku ke kantin tapi Chanyeol lebih pantas mendapat lengan aku.
"Apa" aku pusing malas dan pandang dia.
"Janganla marah Hana,kau tahu dia nangis bila kau halau dia"
"Lagipon dah lewat malam,asal kau kejam sangat sampai suruh dia balik malam tu jugak?"
"Hana-"
"DIAMLAH!" aku jerit dan semua yang ada di koridor tu pandang aku. Chanyeol melepaskan cengkaman dia.
"Sekali lagi kau sebut nama Hana depan aku,aku tak akan teragak-agak untuk halau kau keluar dari rumah" aku cakap dan pusing kedepan semula,tapi ..muka Hana yang menangis memandang aku.
"Chanyeol tak salah dalam hal ni. Saya yang salah. Kalau awak nak marah saya,marahla. Kalau dengan tampar boleh puaskan hati awak,saya rela ditampar. Jadi tolong jangan salahkan Chanyeol"
Oh,sekarang ni aku pulak jadi perempuan jahat?
Dia melutut didepan aku dan menangis teresak-esak. Aku genggam hujung skirt aku dan tutup mata.
Aku baru nak suruh dia bangun,apabila ada tangan kasar tampar pipi aku. Aku buka mata dan nampak..Sehun.
Dia kelihata marah dan tolong Hana bangun. Aku tersentak dengan tindakanya dan air mata aku bergenang.
"Sehun.."
"Aku tak sangka kau sekejam ni Sejong,kau patut sedar yang aku cuma sukakan kau,tapi langsung tak cintakan kau. Kau tahu kan beza cinta dengan suka?
Hana memang miskin,tapi sekurangnya dia reti setia dengan aku, bukan macam kau, macam aku tak nampak kau peluk Wonwoo kat bilik sakit haritu.
Bila aku dapat tahu kau yang halau dia semalam keluar dari rumah kau,aku rasa menyesal aku cakap kau serupa dengan mak aku. Kau tak tahu betapa marahnya aku bila Hana pulang dengan keadaan basah. Kau tak kesian ke?
Sejong baik kita putus. Aku dah penat tengok kau. Aku dah penay dengar Hana menangis sebab kau. Maafkan aku." Dia cakap dan pergi dengan Hana yang masih terkedu.
YOU ARE READING
Unloyal Love // j.w.w
FanfictionNama aku Sejong. Dan ya,aku sangat kaya. Tapi aku ada satu perangai yang tak boleh dielakkan. Aku tak reti setia kalau bercinta. Dan,aku tak akan menyesal apanila aku putus dengan laki itu kerana curang. Tapi,karma sememangnya wujud kan? What you g...