- 18 -

434 30 1
                                    

Vrolijk stond Benji voor de deur te kwispelen toen Bodil er aan kwam lopen. Zij zelf was vroeg wakker en besloot Benji voor Luuk uit te laten, want dat deed hij altijd omdat Bodil meestal nog lag te slapen terwijl hij al fris en fruitig klaar was voor de dag die zou beginnen met een training. Bodil deed de riem om bij Benji en op dat moment liep Luuk verbaasd de gang op.

'Wat ben jij nou weer aan het doen?' Vroeg Luuk.

'Ik ga Ben uit laten.' Mompelde ze omdat Benji te enthousiast was en het daarme Bodil moeilijk maakte om zijn riem fatsoenlijk vast te maken. Luuk begon te gniffelen.

'Geef hier.' Zei hij terwijl hij de riem al half uit Bodil's handen had getrokken. Met gemak kreeg hij de riem om en pakte daarna zijn jas van de kapstok.

'Waarom pak jij nou je jas?' Fronste Bodil.

'Ik ga jou gezelschap houden, als je het niet erg vind.' Glimlachte hij. Bodil grinnikte hoofdschuddend en pakte Luuk's hand vast.

'Wil ik een keer iets voor je doen, heeft het nog geen nut.' Zei ze.

'Je doet al genoeg voor me schat.' Zei Luuk lief en drukte een kus tegen haar slaap. Samen liepen ze de voortuin uit, richting het park wat een paar straten van hun huis vandaan was.

-

'Brave jongen.' Zei Luuk met zo'n hoog stemmetje dat Bodil in de lach schoot.

'Jezus hey Luuk, het is geen kind van twee.' Gniffelde ze.

'Anders luisterd hij niet!' Kwam Luuk voor zichzelf op.

'Yeah right, want die hond verstaat  überhaupt wat je zegt.' Zei Bodil terwijl ze  de tennis bal weer weg gooide en Benji er achteraan rende.

'Je weet maar nooit.' Zei Luuk schouderophalend. Toen Benji de bal weer terug bracht beloonde Bodil hem met een aai over zijn kop en gooide de bal weer een eind weg.

'Zo kan het ook gewoon Luukie.' Luuk rolde met zijn ogen.

'Misschien werkt het ook wel bij jou.' Zei hij met precies het zelfde stemmetje.

'Nee dat doet het niet.' Luuk kwam achter haar staan en legde zijn handen op haar heupen.

'Hoezo niet?' Zei hij, nog steeds met het stemmetje, terwijl hij haar in haar zij begon te porren. Bodil probeerde haar lach in te houden, maar kon er erg slecht tegen.

'Laat me los.' Gniffelde ze terwijl ze uit Luuk zijn greep probeerde te komen.

'Wat als ik dat niet doe?' Fluisterde hij in haar oor en begon nog harder te porren waardoor Bodil ook meteen nog harder begon te lachen.

'Stop met dat stemmetje.' Zei Bodil op een serieuze toon die alleen niet zo serieus overkwam.

'Geef me een goeie reden.' Bodil besloot maar niks meer te zeggen en probeerde Luuk's handen uit haar zij te krijgen. Luuk deed al snel normaal toen Karlijn, de buurvrouw van Quinn, langs liep. Allebei begroetten ze haar met een goeie morgen en deden zo normaal mogelijk. Toen Karlijn hen was gepasseerd en al bijna uit zicht was, schoten ze allebei in de lach.

'Misschien moeten we ook richting huis gaan, over een uurtje begint jouw training.' Stelde Bodil voor. Luuk knikte.

'Goed idee.' Bodil riep Benji terug en Luuk keek haar met een grijns aan.

'Je hebt precies het zelfde stemmetje.' Zei hij.

'Ach houd toch op.' Gniffelde Bodil terwijl ze hem een speels duwtje gaf. Luuk lachte ook en sloeg een arm om Bodil heen. Er was even een heerlijke stilte tussen de twee, tot dat Luuk over de winterstop begon.

'Nog drie wedstrijden, en dan winterstop. Ik geef je het eerlijk toe, ik kijk er naar uit.' Bodil, die nog helemaal niet over de winterstop had nagedacht, drong het nu ook pas door.

'Oh ja, natuurlijk. Ik ben er ook wel aan toe, vooral om er even tussen uit te gaan.' Droomde ze al over de kerst die ze samen met haar familie en Luuk's familie zou vieren in Engeland.

'We gaan alleen maar naar Engeland hoor.'

'Nou en?' Zei Bodil.

'Het is toch altijd leuk in Engeland?' Luuk knikte.

'Maar niet veel bijzonders of zo.' Zei hij schouder ophalend.

'Ik zat eraan te denken om misschien vier dagen naar nog een ander land te gaan, maar wel binnen Europa.' Bodil droomde al een beetje weg bij Luuk's voorstel, een half jaar eerder waren ze samen naar  Dubai geweest en zo'n geweldige vakantie zou Bodil wel nog eens mee willen maken.

'Waar zat je dan aan te denken?' Weer haalde Luuk zijn schouders op.

'Voor vier dagen kun je niet naar een echt warm land gaan, dat is al gauw zeven uur of meer vliegen. Maar het moet wel een land zijn waar het niet te koud is. Binnen Europa, waar kom je dan op uit?' Dacht Luuk hardop.

'Ehm, Portugal? Spanje? Italië misschien?'

'Mh, inderdaad, ik denk ook een van die landen.' Luuk sloeg zijn arm om Bodil's schouders.

'Ach, het is altijd een mooie locatie als ik met jou ben.' Zei Luuk waarna Bodil hem verliefd aan keek. In de vijf jaar tijd dat ze met Luuk was had hij ontzettend veel van dat soort opmerkingen gemaakt, en nog steeds viel Bodil er voor. Ze gaf haar vriend een kus en legde daarna haar hoofd op Luuk's schouder.

'Ik hou van je.' Zei ze zachtjes.

'Ik ook van jou Bo.' zei Luuk terug en drukte een kus op Bodil's haar.

-

Bodil nam plaats aan het bureau die in de studeerkamer stond met haar kop noodels. Luuk was inmiddels naar zijn training en Bodil kon het idee van de vakantie maar niet uit haar hoofd krijgen en moest dan ook per se research doen naar de drie landen die ze had opgenoemd die ochtend. Ze begon bij Portugal, maar ondanks dat het er mooi uit zag had ze niet meteen een wauw gevoel. Spanje vond ze wel wat interessanter, ze was een keer met Naomi een weekend naar Madrid en ze vond het heerlijk daar. Naar Barcelona gaan stond ook een klein beetje op haar bucket list, vroeger ging ze ieder jaar naar Spanje en altijd reden ze langs de verkeersborden waar Barcelona op stond, maar het bleef bij de verkeersborden. De tickets bleken ook niet ontzettend duur te zijn, aangezien ze na de feestdagen wouden gaan. Bodil was ondertussen al zo ver, dat ze aan het kijken was naar een hotel. Alles zag er mooi en goed verzorgd uit, waardoor er genoeg keus was. Bodil besloot daardoor ook een pauze te nemen. Ze pakte haar telefoon erbij en zag dat ze een bericht had van Luuk.

Luuk de Jong:

Venetië misschien een idee? Marco kwam er mee :)

Bodil typte het in op haar laptop en was alleen al door de afbeeldingen verkocht. Het zag er prachtig uit, plus het behoorde tot Italië, een van de drie suggesties. Bodil keek naar wat informatie, en wist bij een zin al meteen dat dat de perfecte vakantie zou worden. De stad van de liefde.

-

Bij deze was dit het laaste hoofdstuk-
Nah natuurlijk niet :p Het is misschien een beetje kort en saai, maar kon het niet anders op papier krijgen en wou het ook weet niet te langdradig maken.

Maar vandaag is er een topper, PSV - Ajax, de wedstrijd waar dit boek om draait. Het boek waar ik het langst van al mijn boeken mee bezig ben, waar ik de meeste aandacht ooit aan heb besteed en het meeste plezier aan heb. Vandaar dat PSV - Ajax mij toch een bijzonder gevoel geeft, ik kijk er heel erg naar uit en een update van DNK kon op deze dag natuurlijk niet missen.
Ik weet niet of er PSV'ers zijn die dit lezen, maar Ajacieden zijn er sowieso. Alles wat ik kan zeggen is may the best win, want ik heb geen bad blood naar PSV, wel een grote voorkeur naar Ajax ;)

Ik hoop dat jullie allemaal, maak niet uit voor welke van de twee je bent, een ontzettend mooie wedstrijd hebben.

De Nieuwe KlassiekerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu