Bodil opende slaperig haar ogen. Automatisch draaide ze zich om naar de persoon van wie de arm om haar heen geslagen was en drukte een kus op zijn wang, iets wat ze altijd in de ochtend deed. Maar met haar slaperige hoofd had ze niet in de gaten gehad dat ze nu niet naast Luuk lag, maar naast Viktor.
'Mh dat is fijn wakker worden.' Grijnsde hij. Bodil's ogen schoten meteen open, natuurlijk, ze was in Amsterdam.
'Oops.' Mompelde ze in zichzelf.
'Ook goeiemorgen.' Lachte hij met een duidelijke ochtend stem. Bodil begon ook te gniffelen terwijl ze in haar ogen wreef.
'Zelfs in de ochtend zo prachtig.' Glimlachte hij terwijl hij een pluk haar achter haar oor deed en daarna met zijn hand langs haar wang streelde. Bodil voelde haar wangen ligt gloeien. Ze wou stiekem wel weten wat er in zijn hoofd om ging, wat hij allemaal dacht op dat soort momenten, vooral als hij zo tegen haar praatte. Zou hij het oprecht menen? Of deed hij dit bij elk meisje?
'Wou je vandaag iets gaan doen?' Onderbrak hij haar gedachtes. Bodil knikte.
'Wij gaan het huishouden doen vandaag.' Viktor sloeg zijn handen voor zijn gezicht en kreunde vermoeid.
'Ik hoopte naar het centrum gaan of zo.' Mompelde hij.
'Als je je huis nou had onderhouden was dat misschien ook wel gebeurd.' Zei Bodil en sloeg op zijn bovenbeen, tenminste, ze dacht dat het zijn bovenbeen zou zijn. Tot dat er een pijnlijke kreun uit Viktor's mond kwam. Bodil begon te lachen.
'Dat was niet de plek waar je wou slaan volgens mij.' Piepte hij terwijl hij met zijn handen naar zijn geslachtsdeel greep.
'Dat klopt, maar dit is wel wat grappiger.' Gniffelde ze.
'Kusje erop?' Plaagde Bodil hem, waardoor Viktor al meteen genezen was.
'Graag.'
'Je bent ook echt een voetballer hè, lekker nep en wanneer je je zin krijgt is er niks aan de hand. Aansteller.' Lachte ze en ze stapte uit bed.
'Nee blijf liggen.' Zeurde Viktor.
'Nee ik ga douchen.' Zei ze waarna ze haar tong uit stak.
'Flauw hoor.' Zei hij als een klein kind.
'Doei Viktor.' Lachte Bodil en liep richting de badkamer.
-
Toen Bodil in haar jogginsbroek en oversized shirt de woonkamer in kwam lopen had Viktor tot haar verbazing al alles om het huis schoon te maken klaar gezet.
'Je hebt er zin in Vik.' Zei ze enthousiast terwijl ze een staart in haar haar maakte. Viktor rolde met zijn ogen.
'Het moet een keer gebeuren, laten we het daar op houden.' Zuchtte hij terwijl hij de emmer met sop op pakte en ermee naar de salontafel liep. De radio ging aan en de twee begonnen te schoonmaken. Viktor genoot van zijn uitzicht, Bodil bewoog haar heupen zachtjes mee op de maat van de muziek en zong hoorbaar maar niet al te hard mee terwijl ze de woonkamer aan het stofzuigen was. Hij kon het gesprek met Davy van de avond er voor niet uit zijn hoofd halen, wat nou als Bodil geen relatie had met Luuk? Hij hield zich nu al erg in, laat zijn als ze vrijgezel was. Deze keer lukte het hem echt niet, hij had voor zijn gevoel al met te veel mensen rekening gehouden de laatste tijd. Ook al zou hij er spijt van krijgen, en dat wist hij zelf ook, op dit moment boeide het hem niks. Hij gooide het doek waar mee hij de salontafel aan het afnemen was terug in de emmer en liep naar Bodil. Zij was nog te geconcentreerd op de muziek, maar ook zij was niet bij met gedachtes. Ze vroeg zich nog steeds af of Viktor zijn kans had gepakt als hij die had gekregen, en of zij er dan in mee was gegaan. Ze was altijd zwaar tegen vreemd gaan, maar ze was ook nooit op het punt gekomen waar ze aan een andere man dacht, iemand anders dan Luuk, tot nu. Ze hield nog steeds even veel van Luuk zoals ze deed voor dat ze Viktor ontmoette, maar op een of andere manier voelde het toch anders als ze weer terug kwam uit Amsterdam of met Viktor had gebeld. Ze werd uit haar gedachtes gehaald door een hand die onder haar kin werd gezet. Ze keek op, recht in twee blauwe ogen die van niemand minder dan Viktor konden zijn. Ze glimlachte, maar voordat ze er neigen in had werd er op die glimlach een kus gedrukt. Een tedere kus was het, waar Bodil niet op wist te antwoorden, überhaupt wist ze niet wat er haar over kwam. Uiteindelijk ging ze in de kus mee en legde voorzichtig haar hand op Viktor's borst. Er ging zoveel door haar hoofd, maar toen een specifiek ding begon te schreeuwen raakte ze van slag. Wat was ze aan het doen? Snel trok ze terug en duwde Viktor weg.
'S-sorry.' Mompelde ze terwijl ze naar de grond keek en snel de woonkamer uit liep.
-
'Bodil?' Hoorde ze vanuit de woonkamer komen. Bodil zuchtte even ademde daarna weer diep in. Ze zette een neppe glimlach op en liep de woonkamer in.
'Hey schat wat ben jij vroeg thuis.' Zei Luuk blij en stond op van de bank waarna hij haar een kus gaf.
'Ja klopt, ik miste je.' Verzon ze snel.
'Heb je het leuk gehad?' Vroeg hij terwijl hij richting de keuken liep. Bodil liep achter hem aan.
'Ja hoor.' Bodil leunde tegen het aanrecht.
'Hoe was je training?' Probeerde ze van onderwerp te veranderen.
'Ging goed.' Glimlachte hij waarna hij haar thee af.
'Zaterdag slapen we bij mijn ouders.' Meldde Luuk. Dat was Bodil ondertussen al lang vergeten, PSV speelde dit weekend tegen De Graafschap, in Doetinchem waar Luuk's ouders woonde.
'Ehm, oh.' Was het enige wat er uit haar mond kwam.
'Vind je dat niet leuk?' Vroeg Luuk onzeker.
'Huh? Oh ja, wel hoor.' Glimlachte ze zwak terwijl ze een slok van haar thee wou nemen om minder ongemakkelijk over te komen.
'Bodil dat is heet.' Zei Luuk en pakte het kopje uit haar handen waarna hij zuchtte.
'Wat is er gebeurt? Je bent zo afwezig.'
'Hm?' Vroeg Bodil, zoals Luuk al was opgevallen, afwezig.
'Schat je doet raar de laatste tijd, moet je me iets vertellen?' Bodil zuchtte, ze moest het hem vertellen, niet van de kus natuurlijk, dan zou hij Viktor nog net niet helemaal de grond in trappen als het PSV - Ajax was.
'Ja,' Maar toen ze dat zei had ze meteen spijt, liegen kon ze hem ook niet aan doen, maar de waarheid zou hem gek maken.
'Nee,' Zuchtte ze.
'Er is niks, ik eh, ik ben gewoon een beetje moe van de reis, denk ik.' Glimlachte ze zwakjes.
-
Prepare for some drama in de aankomende hoofdstukken! Ik ben er eindelijk uit hoe de verhaallijn gaat lopen dus je kan weer meer hoofdstukken gaan verwachten van De Nieuwe Klassieker!
Klein vraagje, ik heb voor mezelf een paar Pinterest borden gemaakt (met huizen en personages en zo) maar ik dacht misschien vinden jullie dat ook wel leuk? Laat het me weten xx
JE LEEST
De Nieuwe Klassieker
Fiksi PenggemarBodil en Luuk zijn vijf jaar samen als Viktor Fischer om de hoek komt kijken. Tijdens de wedstrijd PSV - Ajax zit Viktor wegens zijn blessure in een sky-box, waar Bodil diezelfde wedstrijd ook in zit. Na die wedstrijd houden de twee contact, maar ko...