- 13 -

489 31 2
                                    

'Goeie morgen pap, Quinn, Alisha, Timo en- wacht, waar is Naomi?' Begon Bodil haar werkdag toen ze de koffie kamer in liep.

'Ze begint een uur later, ze is de laatste voorbereidingen aan het doen voordat ze op vakantie gaat.' Zei Quinn terwijl hij zijn zusje koffie gaf.

'Vakantie?' Vroeg Bodil verbaasd.

'Ehm, ja, ze ging twee weken naar Engeland, weet je nog?' Zei Alisha op een toon waar je uit kon halen dat ze het erg raar vond dat Naomi's beste vriendin geen idee had dat ze naar Engeland ging. Bodil kon zich zelf wel voor haar kop slaan, natuurlijk, dat had ze een paar weken eerder al verteld. Bodil was het alleen weer vergeten, omdat ze vooral bezig was geweest met Luuk en Viktor.

'Oh je negeerd iedereen dus?' Mompelde Quinn zonder Bodil aan te kijken.

'Pardon? Sinds wanneer negeer ik jou dan?'

'Dat weet je prima Bodil.'

'Ben je serieus Quinn?' Zei Bodil geïrriteerd, ze had al meteen geen zin meer in haar werkdag.

'Nou aan het werk jullie, Alisha plaats vijf, Timo plaats zeven, Quinn en Bodil plaats een. Gaan.' Verbrak Karel zijn twee kibbelende kinderen.

'Pap om ons twee bij elkaar te zetten maakt niks goed. Kan ik niet wachten op Naomi?' Zeurde Bodil.

'Niks er van, Naomi komt van zelf wel. Ik ben een beetje klaar met dat getreuzel van jullie allemaal. Werken nu.' Bodil rolde met haar ogen, nu wist ze zeker dat ze de volle laag van Quinn zou krijgen. Met z'n allen liepen ze naar de werkplaats. Het bleef een tijd stil in de werkplaats tot Karel vanuit zijn hok de radio had aangezet. Nu wist Bodil dat Quinn al helemaal er over zou gaan beginnen, Alisha en Timo konden hun nu zeker niet horen.

'Serieus, we moeten met z'n tweeën de lak er opnieuw op spuiten? Is dat alles?' Klaagde Bodil toen ze het blaadje bekeek wat bij de motor lag.

'En de wielen vervangen, plus handvatten.' Verbeterde Quinn haar.

'Alies wat moet jij doen?' Riep Bodil naar haar collega, expres negeerde ze de opmerking van Quinn daardoor.

'Motor vervangen.' Riep ze terug.

'Timo?'

'Uitlaatgas schoonmaken, accu vervangen en motorfilter checken.' Bodil rolde met haar ogen.

'Pap had op z'n minst ons nummer zeven kunnen geven, daar zit nog het meeste werk in.'

'Ben je nou zo dom? Hij wilt juist dat we eerder klaar zijn en we hem kunnen uitleggen wat er aan de hand is.' Siste Quinn.

'Doe eens normaal tegen mij joh, je doet alsof ik iemand vermoord heb.' Snauwde ze. Quinn zuchtte.

'Luuk mag dan wel je vriend zijn, het is een van mijn beste vrienden en ik wil voor jullie allebei het beste. Ik wil niet boos op je zijn Bo, je moet gewoon stoppen met die Viktor of gewoon eerlijk zijn tegen Luuk. Hij verdiend dit niet en we weten allebei hoe Luuk is als het om jou gaat.' Verklaarde hij zijn gedrag.

'Daarom juist, Viktor is een goeie vriend van mij en daar wil ik gewoon mee om kunnen gaan wanneer ik dat wil.'

'En daarvoor wil je een vijf jaar durende relatie op het spel zetten?' Vroeg Quinn terwijl hij een mondkapje voor deed.

'Nee, natuurlijk niet.' Zei Bodil. Quinn trok het mondkapje weer even van zijn mond af.

'Bodil geloof me nou maar, het voorkomt een hoop drama en met Luuk kan je iets bereiken. Nou, zoek even de juiste handvatten voor deze motorfiets.' Bodil zuchtte, Quinn kon het gewoon niet hebben dat ze met meerdere jongens om ging dan alleen Luuk en zijn vrienden, dacht ze.

De Nieuwe KlassiekerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu