Kerst, misschien was het voor de familie Jenssen en familie de Jong wel het meest stressvolle moment van het jaar. Hoe het bij de meeste altijd goed verliep omdat alles van te voren werd gedaan, ging het bij hen vreselijk omdat de twee familie's samen in een keuken dingen aan het klaar maken waren. Dat betekende dus dat Bodil, Luuk, Siem, Quinn, Louisa, Loekie, George, Natasja en Karel elkaar allemaal in de weg liepen en het grote irritatie's opleverde. En toch ging het ieder jaar zo, een onvoorbereide zooi die samen een diner probeerde te maken. Het is tot twee jaar toe geïndigd met pizza die ze uiteindelijk na een tijd besloten te bestellen. De taken waren altijd verdeeld, Louisa en Quinn maakte samen het voorgerecht, Loekie en George zorgde voor de diverse hapjes die erbij lagen zoals stokbrood, Bodil en Luuk maakte een deel van het hoofdgerecht, Natasja en Karel het andere en Siem maakte het dessert aangezien hij geen vriendin had die hem zou helpen. De enige die beter wist was natuurlijk Bodil, ze had het voor elkaar gekregen om het niemand te vertellen en ze was er redelijk trots op.
'Bodil, mag ik de paprika?' Vroeg Quinn vanuit de andere kant van de keuken.
'Waarvoor heb je die nodig?' Riep ze terug.
'Gewoon omdat het lekker is.' Gniffelde hij en pakte een stukje van het snij plankje waar Bodil de paprika een stukjes aan het snijden was. Bodil rolde met haar ogen, Quinn ging vaak alle duo's af om daar iets te pakken wat hij kon eten. Daarmee liep hij iedereen in de weg, maar liet vooral Louisa in de steek die haar best deed om het gerecht niet te laten mislukken.
'Quinn help je zusje, en snel.' Zei Natasja waarschuwend. Luuk en Bodil gaven elkaar de bekende blik, eentje die ze al vaker hadden gehad die avond. Kerst was altijd gezellig, als ze de "voorbereidingen" er bij weg lieten.
'Over een half uur moet het klaar zijn. Anders word het voor de derde keer pizza.' Riep Siem door de keuken zodat iedereen het mee kreeg.
'Als jij nou ook eens mee helpt zou het een stuk makkelijker gaan.' Zei Luuk weer geïrriteerd tegen zijn broer.
'Ik doe de desserts, weet je nog?' Gebruikte hij als smoes.
'Als je het zelf zou maken gaf ik je groot gelijk, maar schep ijs uit de supermarkt met wat aardbeien of chocolade saus er over noem ik nou niet een moeilijkheidsgraad tien geval als het om het bereiden van een kerstdiner gaat.' Ging Luuk daar tegen in.
'Als jullie nou allebei iets deden in plaatst van een discussie beginnen ging het veel sneller.' Zei Bodil weer zonder haar ogen van het eten te halen. Siem liep de keuken uit en Luuk zuchtte gefrustreerd.
'Hij is ook gewoon te lui om moeite te doen voor andere hè.' Bodil negeerde het, het enige wat zij wou was dat het eten optijd klaar zou zijn. Uiteindelijk stond alles veertig minuten later op de eettafel, maar Siem liet nog niemand eten. Naast hem stond namelijk een lege stoel, en Bodil vervloekte Siem en de persoon die daar hoogstwaarschijnlijk kwam te zitten. Iedereen gaf elkaar dan ook bepaalde blikken, nieuwsgierige maak ook verbaasde blikken. De enige die niet dezelfde blik had als iedereen, was Bodil. Die keek Siem aan met een alles zeggende blik, ze wist precies wat er ging gebeuren en was daar totaal niet mee eens. De bel ging en al meteen schoot Siem overeind en zette grote passen richting de voordeur.
'Wat heeft hij nou?' Fluisterde Luuk. Bodil schudde haar hoofd toen ze een bekende stem opving.
'Siem gaat ons aan iemand voorstellen.' Fluisterde ze terug. Siem liep de eetkamer weer in en achter hem liep een vrouw met lange zwarte haren, die meteen voor verbazing zorgde. Luuk probeerde oogcontact te maken met Bodil zodat hij erachter kon komen wat die vrouw hier deed, maar Bodil vermeed het en nam een slok van haar glas water.
'Ik ehm,' Begon Siem nerveus terwijl hij naar zijn voeten keek. 'Ik wil jullie voorstellen aan Naomi, mijn nieuwe vriendin.' Loekie was dol blij en stond enthousiast op om Naomi drie zoenen te geven. Bodil kon opgelucht adem halen toen ook George vrolijk reageerde. Toen ze vermoedens kreeg dat Siem Naomi ging voorstellen was ze bang dat het de sfeer de avond zou kunnen verpesten, maar Siem's ouders reageerde positief. Bodil hoopte alleen dat op het volgende nieuws net zo positief werd gereageerd.
JE LEEST
De Nieuwe Klassieker
FanfictionBodil en Luuk zijn vijf jaar samen als Viktor Fischer om de hoek komt kijken. Tijdens de wedstrijd PSV - Ajax zit Viktor wegens zijn blessure in een sky-box, waar Bodil diezelfde wedstrijd ook in zit. Na die wedstrijd houden de twee contact, maar ko...