hoofdstuk 16

35 7 4
                                    

Ik draai me met een ruk om. 'Wat doe jij hier?', vraag ik Lars iets te bitchy. Lars deinst achter uit. 'Sorry!', zeg ik snel en kijk naar de grond. 'Waarom schreeuwde Tom die dingen door de telefoon?', vraagt Lars na een tijdje. Ik vertel hem het verhaal wat er de avond er voor gebeurd was. 'Wat een gek!', roept Lars. Ik kijk hem aan. 'Please vertel het niet aan Jules? Hij hoeft dit niet te weten', zeg ik en Lars knikt. 'Top dankje, maar ik ga nu wel weer verder aan mijn huiswerk', zeg ik en Lars vertrekt. Mijn telefoon krijgt steeds berichtjes binnen. Ik negeer het. Na een tijdje kijk ik toch, maar even op mijn telefoon. Tom. Hij heeft me 146 berichten gestuurd?! Ik open ze. Het is vooral spam dat ik online moet komen. Ik typ: wat? Gelijk komt Tom online. Hij begint te typen. "Sorry, sorry van wat ik zei, maar ik kan er gewoon niet meer tegen. Ik vind je al zo lang leuk en jij bent verliefd op Jules. Je wordt dan echt in je hart gestoken. Het spijt me. Kunnen we wat er over de telefoon is gebeurd alsjeblieft vergeten?", typt Tom. Ik lees het berichtje 2x en begin dan te typen. "Ik begrijp het Tom. Ik weet hoe je je voelt. We kunnen het vergeten." "Dankjewel Mar", typt Tom. "Misschien is het handig dat we elkaar een tijdje niet meer zien", typ ik na een lange aarzeling. Tom gaat offline. Ik leg mijn telefoon weg en ga verder aan mijn huiswerk.
Jules komt de kamer binnen en geeft me een kus op mijn wang. 'Hey! Was het wandelen leuk?', vraag ik. 'Ja, het was leuk en ik kwam Rick nog tegen en toen hebben we even gepraat. En jij?', vraagt Jules dan. 'Ik heb huiswerk gemaakt en ik ben weer helemaal bij en morgen moet ik naar school en ik heb geen zin', ratel ik. Jules moet lachen. Hij laat zich op het zakken met een verkrampt gezicht. 'Gaat het?', vraag ik en Jules knikt. Hij gaat liggen met zijn hand op zijn borst. Ik sta op van mijn stoel en ga naast Jules liggen. 'Doet het nog veel pijn?', vraag ik. Jules schudt nee en kijkt me aan met een verkrampt gezicht. Ik moet een beetje lachen, waardoor Jules ook moet lachen. Hij grijpt naar zijn borst. 'Sorry', zeg ik. Hij wuift het weg met zijn hand. Ik sla mijn arm om Jules middel heen en doe mijn ogen dicht.

De wekker gaat. Ik sla hem uit en ga weer liggen. School. Ik heb er totaal geen zin in. Waarschijnlijk wordt ik de hele tijd aangekeken. Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje en check instagram en snapchat. Ik stap heel stil uit bed om Jules niet wakker te maken. Ik pak kleding uit de kast en loop naar de badkamer. Ik ga onder de douche staan en neurie zachtjes Perfect van Ed Sheeran.
Als ik me heb aangekleed ga ik snel naar beneden om te ontbijten. Lars, Olivia en Richard zitten al aan het ontbijt. Ik zeg iedereen goedemorgen en begin een broodje chocopasta te smeren. Lars hoofd hangt een beetje. 'Zin in vandaag, Lars?', vraag ik sarcastisch. Lars kijkt chagrijnig op en ik steek mijn tong uit. Als ik mijn broodje op heb smeer ik brood voor school. Ik ren naar boven om mijn tas in te pakken. Ik doe nog een klein beetje mascara op mijn wimpers en poets mijn tanden. Ik kijk op mijn telefoon. 8 uur. Perfect en loop naar beneden met mijn tas over mijn schouder. Ik trek mijn jas en schoenen aan. Ik haal mijn fiets van het slot en zie dat Laura komt aan gefietst. Ik zwaai en ga naast haar fietsen.
Als we op school aankomen, zetten we onze fietsen in het fietsenhok. 'En heb ik nog wat gemist? Nieuwe koppels?', vraag ik Laura. 'Ja, Mick en Lisa hebben wat', vertelt Laura. 'Wat?! Mick met Lisa?! Nee, doe normaal. Mick is vet knap en Lisa is echt een snol!', roep ik en Laura moet lachen. We lopen de school in en we zien Mick en Lisa staan. Ik kijk Laura aan en probeer mijn lach in te houden. 'Hey Marley!', roept Mick en Laura en ik lopen naar ze toe. Ik geef Mick een knuffel.'Hey Mick, hoe gaat het?', vraag ik en geef Lisa een nonchalante blik. 'Ja gaat goed! Ik vind het fijn dat je weer op school bent!', zegt Mick en geeft me een knipoog. 'Ja ik vind het ook fijn om er weer te zijn', zeg ik en knipoog terug. 'Wij gaan naar de les', zegt Lisa en loopt weg. Ze geeft me een boos gezicht en loopt dan samen met Mick weg. Ik kijk Laura aan en we barstten in lachen uit. 'Mick blijft een leukerd, hoor', zeg ik en samen lopen we naar onze kluisjes. We pakken onze boeken eruit en lopen naar lokaal 324. We hebben economie. Ik loop de klas in en zie iedereen kloten en kletsen met elkaar. Laura en ik gaan op onze vaste plaats achterin zitten. Voor ons zitten Daan en Mees. Ze draaien zich om als Laura en ik gaan zitten. 'Hey Mar! We hebben je gemist!', zegt Daan. Ik lach. 'Mij?', vraag ik hem. 'Ja, jij met je droge grappen enzo!', zegt Mees en ik moet lachen. Ze draaien zich weer om en ik zie dat Dirk de Graaf, de economie docent binnen komt. 'Goedemorgen allemaal! Ga zitten zodat we zo snel mogelijk kunnen beginnen!', roept Dirk door de klas. Iedereen houdt van Dirk de Graaf. Hij is altijd vrolijk en stuurt bijna nooit iemand uit de klas. Iedereen opent zijn aantekeningen schrift en meneer de Graaf begint uit te leggen. 'Wie kan mij uitleggen hoe je de btw kan berekenen?', vraagt Meneer de Graaf. Ik steek mijn hand op. 'Marley! Je bent er weer! Wat fijn!', zegt de Graaf. Iedereen kijkt me aan en ik wordt een beetje rood. 'Leg maar uit hoe je de btw kan berekenen', zegt de Graaf snel. Ik leg het uit en de Graaf geeft ons oefen sommen. Na Eco hebben we geschiedenis van Lucas. Hij is een stagiair en iedereen mag hem wel. En Laura heeft een crush op hem en ik moet toegeven hij ziet er niet verkeerd uit. We lopen het lokaal in en Lucas komt op me af gelopen. 'Hai Marley! Fijn dat je er weer bent', zegt ie. Ik knik en ga zitten naast Laura. De les begint. Ik en Laura kletsen, want we hebben geen zin in geschiedenis. 'Kijk nou hoe schattig Lucas is', zegt Laura. Ik kijk naar hem en zie hem met grote gebaren iets uitleggen. 'Ja heel schattig', zeg ik sarcastisch en Laura slaat me op mijn arm.
Als de pauze begint gaan we in de kantine zitten. Daan, Mees, Charlotte en Mick komen bij ons zitten. 'Moet jij niet met Lisa zitten in de pauze?', vraag ik Mick. 'Lisa doet nogal vervelend. Ze vind het kut dat jij er weer bent, want ze weet dat jij en ik elkaar gewoon graag mogen', zegt Mick. 'Oh, sorry. Ze is gewoon jaloers. Dat is ieder meisje', zeg ik en probeer Mick gerust te stellen. Mick glimlacht en zegt dan: 'Ik weet niet of ik nog wel iets met Lisa wil. Ze is zo opdringerig en wil mij alleen voor haar zelf hebben. Ik kan in het weekend niet eens naar mijn vrienden!' 'Je moet wel gewoon tijd hebben voor je vrienden. Overleg het met haar of als je het echt niet meer ziet zitten het uitmaken', zeg ik en kijk hem aan. 'Ja misschien moet ik het maar uitmaken', zegt Mick uiteindelijk. De rest van de dag verloopt gewoon als een normale schooldag. Saai en vermoeiend. Na school fiets ik samen met Laura weer naar huis. Ik zeg haar gedag en zet mijn fiets op slot. Ik open de deur en schop mijn schoenen en jas uit. Ik ren naar boven. Jules ligt op bed. 'Hey!', zeg ik. 'Hey' Ik ga op het bed zitten en begin Jules alles over vandaag te vertellen. 'Dus Mick gaat het waarschijnlijk uitmaken met Lisa?', vraagt Jules en ik knik. 'Goeie relatie therapeut ben je', zegt Jules lachend. Ik ga aan het bureau zitten en maak nog wat huiswerk dat ik heb op gekregen.
Ik lig in bed. Jules slaapt al. Ik denk na over Mick. Zou het uit zijn tussen hem en Lisa? Ook denk ik aan Tom. Ik heb hem niet meer gesproken na het gesprek op WhatsApp. Ik draai me op mijn zij en sluit mijn ogen.

Hoofdstuk 16!
Het was echt een leuk hoofdstuk om te schrijven!
Ik voel de blijheid van Marley.
Bedankt voor het lezen!

Fucked UpWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu