Kapitel 14

1.3K 22 4
                                    

hej Arielle , det är River. fick ditt # av Norah . om du inte är upptagen får du gärna svänga förbi fersalsigatan 24, sommarlovs firande fest där kl 8 på lördag, det finns 🍾🎊

Jag stirrade på smset som tydligen lite tidigare på morgonen hade skickats till min mobil. Det första jag hade gjort, bara efter att ha läst den första meningen, var att lägga in River som en kontakt.

Sedan hade jag bara stått där och stirrat på min mobil. Jag hade ingen aning om vad en hashtag gjorde i mitten av meddelandet. Jag hade ingen aning om vart gatan låg, men skulle gissa på att den låg någonstans i närheten. Jag skulle gissa på att emojisarna i slutet menade att det blir kul och att det finns alkohol.

Min lust att gå var inte så stor, och den minskad vid tanken att det förmodligen varit så att Norah sagt något till River om konversationerna hon och jag hade haft över telefon om hur uttråkad jag var utan henne, och att hon förmodligen bett honom att underhålla mig på något sätt.

Telefonsamtalen som förut var dagliga hade minimerats till inget, just då. Tre dagar har Harry spenderat här och vi har inte gjort mycket.

Som om Harry på något omänskligt sätt kunnat avkänna det faktum att jag tänkte på honom, så kände jag blöta händer på sidan av mina axlar. Innan jag hunnit reagera ytterligare än att hoppa till lite såg jag hur blött brunt smått lockigt hår uppenbarade sig ungefär bredvid mitt huvud medan jag kände blöt hy och läppar mot min nacke.

Jag låste snabbt mobilen.

Från en början stod jag kvar, brydde mig inte alls om att han var blöt, tills jag kände hur vatten droppade ned från hans genomblöta hår droppade ned och landade på min t-shirt och strumpor. "Harry, du gör mig våt." Harry's leende mot min nacke fick mig att inse den dubbla betydelsen.

Innan han kunde hinna göra en slug kommentar vände jag mig om i hans armar, så att jag stod ansikte mot ansikte med en nyduschad Harry. Hans hud var drypande våt och för någon anledning fann jag det väldigt hett. "Du gör mina kläder blöta."

Harry log större, lät hans läppar söka sig till min nacke igen, hummade lågt. "En lösning vore att du inte hade några kläder på jag skulle kunna blöta ned." Jag himlade med ögonen, förstod inte hur jag inte kunde se det komma ur hans mun.

Jag backade undan från hans beröring, trots att jag inte riktigt tror att jag egentligen ville. "Den bättre lösningen är att du blir torr." Harry tog ett steg framåt envist,

"Jag håller inte med." Den här gången stod jag kvar när han placerade hans händer på min midja, trots att jag redan började känna sättet min tröja började klänga till min hud på grund av vattnet. Precis som jag förutspått hittade Harrys läppar min nacke igen.

"Jag längtar till att få lära känna din kropp." mumlade han sedan. Det kändes nästan inte som om orden var menade till mig, utan något han mumlade för sig själv. Hans händer grep tag om min tröja, drog den lätt uppåt. "Dina känsliga ställen, saker du gillar,"

Jag vet inte om gåshuden som uppstod på mina armar och längs min ryggrad var pågrund av vattnet eller hans ord, "Du vet redan det mesta." mumlade jag, som ett erkännande.

Jag kände någon slags känsla bryta ut i min mage, varm och plötslig. Jag vet inte om den var bra eller dålig. Någonting kändes så intimt om det här. Tystnad, inget väldigt sexuellt, bara han, jag, ett tyst rum och lugna ord.

It Will Come Back ➸ Harry Styles (sv)Where stories live. Discover now