Jag hade nästan glömt hur körsbärsdrickan smakade, och när den rosa vätskan nådde min mun ville jag direkt bara ha mer.
Det var precis det jag hade gjort, innan jag hade begränsat mig själv till tre muggar av vätskan innan jag började neka Collins erbjudan att fylla på min mugg.
Jag får helt enkelt acceptera det; jag kommer aldrig kunna festa som Norah. Det är inget jag strävar efter men att ha vårdslösheten hon har när hon festar är en sak som skulle vara befriande för omväxling.
Jag satt i köket, en svag huvudvärk i mitt huvud och Collins som städade i köket. Medan det pågick festen utanför dörren till köket, men jag hade absolut ingen lust att gå ut dit.
"Norah är i Exeter, va?"
"Japp." Jag tappade med mina fingrar på den nu tomma muggen. Collins hummade till intresserat,
Han satte sig ned vid sin köksö, någon meter framför mig, "När kommer hon hem?"
Jag ryckte på axlarna, "Några dagar innan midsommar." Collins tittade upp på mig, höjde på ögonbrynen förvånat.
"Midsommar är ju bara några dagar bort."
Jag vickade på ögonbrynen en gång, "Precis." Collins skrattade till.
Jag hade inte druckit mycket men kunde ändå känns hur jag började slappna av mer och mer. Alkoholen ledde till att jag inte blev så blyg.
Jag tittade ned på muggen i min hand, lade huvudet på sned fundersamt. "Vad gör ni med alla dom här muggarna?"
Collins log en aning, "Ibland." Han slängde hans mugg han hade i handen emot papperskorgen, och till min förvåning hamnade den rätt i utan att ens studsa emot kanten. Jag skulle precis berömma honom när han fortsatte, "Ibland." Han vände sig om emot bordet till köksön, ställde två muggar på bordet bredvid varandra och balanserade sin egen mugg längst upp, så att set bildade ett litet torn.
Jag släppte ut ett skratt, och Collins vände sig om emot mig för att ge mig ett leende innan han började gå emot den andra delen av köket. Jag observerade tystlåtet tornet, bet mig i läppen och lade huvudet på sned medan jag svingade med benen, såg nästan lite barnslig ut.
Jag hoppade ned från den höga stolen, gick fram till köksön, placerade min egen mugg bredvid Collins, och ställde en random mugg som stod där längst ned, byggde på det lilla tornet han gjort.
Jag trodde inte Collins såg, men insåg att han faktiskt gjorde det när jag hörde ett skratt. Jag log, en aning blygt igen, medan jag tog ett steg bakåt, trodde att det skulle vara det.
Collins verkade ha planerat något annat få han gick fram och placerade tre koppar till där så att det blev ännu större. Jag log.
Jag insåg att jag alltid ungefär sett både River och Collins som dom här en aning äldre, coola, skrämmande, mogna killarna som Norah är vän med, men började då långsamt inse att dom är lika omogna som mig och Norah.
VOCÊ ESTÁ LENDO
It Will Come Back ➸ Harry Styles (sv)
FanficHarry Styles är så enkel att bli beroende av. Arielle begär hans beröring och smilgropar på samma sätt som han känner ett starkt behov efter hennes läppar och hennes doft. Det var menat att vara ett tillfälligt engångsligg men Arielle inser att det...