Part 30

714 79 5
                                    

Vote and Comment ye gais? Alang-alang tu baca ff 'Potter Family'

25+ votes kim update next chap

"Korang ni Aslan dengan Jacob ke?" Tanya Hana. Tiada angin, tiada ribut tiba-tiba sahaja dua makhluk tuhan ini muncul. Si serigala nampaknya sedang berselera melahap ahli sihir itu.

Mengerikan.

"Aku bukan Aslan. Aku Ace, ini Jaze. Kami yang pernah tolong korang dulu. Ingatkan?"

Mereka semua mengangguk. Ace dan Jaze terus berubah ke bentuk seolah-olah manusia. Kacak.

"Mari, ikut kami. Kat sini bahaya. Korang akan mudah terdedah dengan bahaya kalau ada dekat sini." Kata Jaze dan membawa mereka ke satu tempat. Setelah 15 minit berjalan dan berjaya keluar dari kawasan Medusa, mereka tiba di sebuah pondok yang agak kecil dan usang.

Bak kata pepatah, dont judge a book by its cover. Ternyata, didalamnya begitu luas dan mewah. Mereka semua disediakan dengan santapan yang mewah dan melazatkan. Lama juga mereka tidak makan besar seperti itu.

Hana merenung bingkai-bingkai gambar yang bersaiz gergasi diatas siling pondok itu. Cukup mengagumkan.

"Itu lah ibu bapa kamu," Maklum Ace tiba-tiba. Hana membulatkan mata dan merenung Ace. Dia menghalakan ibu jarinya kearah dirinya sendiri. Ace mengangguk.

"Ta--pi, omma dengan appa saya dekat dunia manusia. Macam mana pula dua orang diatas tu ialah ibu bapa saya?" Tanya Hana. Bingung dia. Ibu bapanya tak adalah sekacak dan secantik pasangan didalam potret itu. Ish anak derhaka.

"Kamu belum tahu rupanya," Sahut Jaze. Mereka semua memandang Hana kemudian memandang Ace dan Jaze.

"Kamu semua pun belum tahu ke?" Tanya Ace. EXO dan YEOGI mengangguk serentak. Ace meneguk air minumannya dengan rakus.

"Sebenarnya, lima orang beradik ni, adalah anak kepada dewa Greek." Jelas Ace tanpa berlapik. Malas dia nak bagi ayat berbunga-bunga. Nanti jenuh dia nak berfikir.

"Hah?"

"Begini ceritanya," Jacob merenung kearah siling dan timbul kepulan awan-awan kecil.

"Poseidon, si dewa laut a.k.a Raja di Atlantis telah berkahwin dengan Athena, si dewa kebijaksanaan. Setahun perkahwinan mereka, maka wujudlah kamu, Adreanna yang membawa maksud keberanian. Adreanna ialah nama sebenar kamu Kim Hana.

Zeus si dewa kilat pula berkahwin dengan adiknya sendiri iaitu Hera. Dan wujudlah kamu, Amaira yang membawa maksud cantik abadi. Dan itulah kamu Kim Taeyeon. Patutlah kamu sentiasa awet muda.

Hades, si dewa api berkahwin dengan Persefon dan wujudlah kamu Agnes, yang membawa maksud bersih dan murni. Itu nama kamu yang sebenar Bang MinAh.

Apollo si dewa muzik telah berkahwin dengan adiknya sendiri iaitu Hebe, si dewi anak muda dan wujudlah kamu Aris yang bermaksud terbaik. Itu kamu Oh Eunqa.

Dionisos, dewa kegembiraan telah berkahwin dengan Adriadne, yang boleh dianggap sebagai saintis pada zamannya dan wujudlah kamu Anthea yang bermaksud bunga. Itu kamu Seo Juhyun." - jelas Jaze panjang lebar.

"Kami..anak tuhan Greek?" Mereka bagaikan tidak percaya dengan kenyataan tersebut. Sungguh unbelieveable.

"Ya, sebab itulah darah kamu jenis Z a.k.a Zee, cara sebutannya. Dan, member kamu yang lain juga adalah anak tuhan Greek yang agak tidak terkenal dan belum diketahui manusia," Balas Jaze, dengan senyuman yang lebar.

"Patutlah mereka cantik," Kata Luhan dengan senyuman gatal. Dia menggaru belakang tengkuknya yang tidak gatal manakala pipinya sudah merah.

"Lagi-lagi anak Athena tu," Sahut Chanyeol dengan wajah menggoda. Hana terus membaling garfu ke muka Chanyeol.

"Kamu semua sedang diburu oleh Leon dan makhluk-makhluk lain. Leon mungkin belum tahu yang kamu berlima ialah anak Tuhan Greek, sebab itu dia sendiri tak datang ke sini. Jadi, hati-hati. Kamu berlima pula, sebagai guardian, jaga mereka elok-elok. Leon mungkin cuma mahu darah Hana sahaja buat masa ni, tapi bila dia tahu yang mereka ialah anak Tuhan Greek, dia akan semakin gilakan kuasa dan mahu memerintah dunia!" Ace memberi amaran kepada mereka.

"Darah Hana?" Taeyeon terkebil-kebil memandang Ace. Sekali lagi, Ace dan Jaze memberikan pandangan korang-tak-tahu-lagi-ke?

"Takkan lah kamu datang ke sini tiba-tiba saja?" Tanya Jaze.

"Memang pun," Jawab Eunqa pula. Ace dan Jaze menepuk dahi mereka. Habislah air liur Jaze sekali lagi.

"Begini ceritanya.."

-bersambung

thank u for reading and waiting for my update 😃😁


Ini adalah rekaan semata-mata. Jangan terpengaruh lagi-lagi bab anak tuhan greek.

(C)Vampire Love 2 : Our KingdomWhere stories live. Discover now