Oj, oj! Vi närmar oss kapitel 20! Herre Gud! :o
Jag är sjuk idag, vilket fullkomligt suger. (Inte för att skolan är så mycket bättre då..)
Det är mer en liten förkylning, cirka 5 sjuka i klassen så nu var det min tur igen! :P
Jag hoppas alla mår bra! :D
_
*Louis' POV*
Jag slår mig ner med en suck på sängen. Klockan är halv åtta på morgonen och det är snart dags att dra till skolan. UGH. Den enda personen Harry hänger med är han där Dennis. Tro det eller ej, men jag har lärt mig grabbens namn. Harry ignorerar mig fullständigt, på något vis känns det väldigt jobbigt, men samtidigt, så mycket som han har ljugit för mig förtjänar han inte min tid.
"Louis, du borde dra nu!" Ropar mamma från nedervåningen.
"Kay." Ropar jag tillbaka, jag drar in ett djupt andetag. Det här klarar du Louis, det är bara skolan.
***
Jag går in i den långa korridoren, en massa ungdomar yrar runt. Jag suckar ännu en gång. Det här kommer bli en lååång dag.
Nyckeln till skåpet har jag som vanligt i fickan, jag fiskar upp den och låser sedan upp skåpet. Längre bort ser jag Harry med någon tjej. Han har verkligen blivit en riktig kvinnokarl den sista tiden, tänder på första bästa tjej. Inte för att jag bryr mig så värst, men jag hoppas att han tar det försiktigt.
"Louis, heeej!" Säger Harry och lutar sig mot skåpet.
"Prata inte med mig." Säger jag, utan att vända mig om.
"Jo, kom igen Louis. Jag har någon du måste träffa." Säger Harry, jag kan känna i nacken hur han flinar brett. Jaha, som om jag skulle vara intresserad Harry?
"Heath! Heath, kom hit!" Ropar Harry.
Jag vänder mig om, så jag inte ser rakt in i skåpen. En tjej kommer emot oss, jag suckar och himlar med ögonen.
Men, de där långa bruna håret och de blåa ögonen är lätt igenkända. Det är tjejen som var min bästa vän för ett tag. Men som jag slet hjärtat ur igår. Heather.
"Ja, jag vet ju att ni känner varandra sen innan, så jag ska väl inte behöva presentera er för varandra." Säger Harry uppnosigt.
Mina ben börjar skaka och jag känner hur mina handflator börjar svettas. Det här är inte sant.
"Ja, som sagt, vi är tillsammans." Säger Harry och tittar förälskat på Heather som ser tillbaka på Harry. Visst, jag vet om Harrys plan. Jag vet hur han har tänkt att så kallat "tjäna pengar" på Heather. Det berättade han på sjukhuset. Men kanske ljög han? Det vore inte första gången.. Eller kanske blev de förälskade? Bara sådär? Vad som än hänt, känner jag mig helt... Trasig.
"D-Du.. Du menar so-som.. Pojkvän och flickvän?" Stammar jag.
"Ja dummer." Säger Harry och himlar med ögonen.
"Ah-Aha.. Kul.." Säger jag och ser ner i golvet.
När jag ser upp igen, är Harrys läppar pressade mot Heathers. Bådas ögon är slutna. Harrys hand placeras på Heathers höft medan den andra rufsar runt i hennes långa hår. Heathers händer läggs runt Harrys nacke. Jag klarar inte av att se det här längre. Hjärtat gör några sista klapp nere i min mage, det har redan trillat ner.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Played » 1D
Hayran KurguHeather och Nina är två systrar som lever i England, cirka en halvmil från huvudstaden London. Heather är 17 år och Nina är 3 år. För 2 år sedan dog deras mamma i cancer. Nina var inte gammal, inte mer än 1 år. Heather blev förkrossad. Hennes mamma...