Som ni kanske läste var det ganska spännande i slutet av förra kapitlet? ;)
Jag kommer faktiskt skriva allt som hände i Heathers perspektiv. Dock, kommer jag inte vara så detaljerande. :)
Okaj, så here we go:
_
*Heathers POV*
"Jag ska bara hämta mina böcker." Säger jag.
"Okej." Svarar Louis.
Jag ler, innan jag går ner längs korridoren. Jag har en konstig känsla i magen, men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Istället rycker jag på axlarna och fortsätter ner mot mitt skåp. Jag låser upp det, och stoppar sedan tillbaka nyckeln i min ficka. Jag ska precis ta ut mina böcker, när jag kan känna andetag i min nacke och hur en stark hand tar tag i min lilla handled. Personen vänder mig om, jag kan med en gång se vem det är. Dennis.
"Så vi möts igen lilla vän?", Ett stort flin lyser upp hans ansikte.
Jag sväljer hårt.
Han tar ett hårdare grepp om min handled och leder med mig längre ner genom korridoren. Jag försöker streta emot, men det är rent sagt omöjligt.
"Streta inte emot lilla vän, då blir det bara värre."
Jag gnäller lite, men inser att det är omöjligt. Helt omöjligt.
Dennis öppnar dörren till toaletterna. Sedan drar han med mig in. Inte en enda person hade funnits i korridoren, men jag är ändå övertygad om att de ändå inte hade brytt sig.
Dennis puttar mig mot väggen. Jag faller.
"Vi har en ny medlem idag." Säger han och flinar stort.
Jaha, så det räcker inte med Oscar och Patric? Det ska behöva vara en till som ska se på när Dennis behandlar mig på sämsta sätt. Självklart säger jag inget, istället ser jag på Dennis. Min blick ber om att han inte ska göra det här. Men han verkar inte se det, han finner inte ens min blick.
Dörren öppnas, jag hoppas att det är någon som har kommit för att bara gå på toa, men som istället kan hjälpa mig. Jag skiner upp när jag ser personen. Ett litet hopp tänds inom mig.
"Harry!"
"Heather?", Harry ser frågande på mig.
"Snälla hjälp mig Harry.." Ber jag.
"Äntligen kommer du!" Säger Dennis, han lägger en arm om Harrys axlar.
Va? Nu fattar jag ingenting?
"Här är tjejen jag snackade om." Säger Dennis, han pekar på mig.
Harry ser förfärat på mig.
"Bara kör igång Harry." Säger Dennis och klappar Harry på axeln. Dennis flinar stort.
Oscar och Patric står bara och flinar. Åt mig.
"Va? Nej!" Säger Harry.
"Kom igen, vem fan bryr sig?" Säger Dennis.
"Jag kan inte!" Säger Harry, han ser på mig. Nästan stirrar.
"Klart du kan Harry! Var inte en jävla mes!" Säger Dennis.
"Nej.." Säger Harry.
"Du vet vad som händer annars.. Och du vet vad som händer om du gör det också..", Dennis nästan viskar orden i Harrys öra men jag hör ändå. Dennis fortsätter flina.
YOU ARE READING
Played » 1D
FanfictionHeather och Nina är två systrar som lever i England, cirka en halvmil från huvudstaden London. Heather är 17 år och Nina är 3 år. För 2 år sedan dog deras mamma i cancer. Nina var inte gammal, inte mer än 1 år. Heather blev förkrossad. Hennes mamma...