+2❀

932 47 2
                                    

ー❀ー

Kereta berwarna silver masuk kedalam tempat kereta yang tersedia di kawasan rumah itu.

"Nampak sangat dia sibuk macam biasa " getus Eunha lalu mematikan enjin kereta lalu keluar dari dalam perut kenderaan itu.

Bunyi kasut tumit Eunha hanya didengari sehingga masuk kedalam rumah.

Barang yang diangkut oleh Eunha dicampak begitu sahaja lalu badannya dihempas diatas meja.

"Eh? Patutlah badan aku sakit -,- sofa kat sana lak" lalu pergi menghempas badannya disofa empuk

Ada Mesej Ngok~

"Mesti namja tu " Lalu telefonnya dicapai.

Abs Babi
Ak balik mungkin jam 2 . Ak mkn kt luar sorry :')

Seen 10;55 pm


"Ada aku kesah kau balik lambat? Heh tak balik pun takpe " Eunha terus masuk ke bilik tetamu aka bilik dia.

Selepas sahaja Eunha dan Jimin berkahwin, mereka tak pernah tidur sebilik ya pun kalau mak mertua dorg dtg baru tidur sebilik but lain tempat.

"Ramyeon? Huhuhu come to mama" Ujar Eunha dengan suara dikecilkan sambil berlari anak ke dapur untuk memasak mi segera.

Periuk mini dan dua bungkus ramyeon dicapai. Air botol diambil dan dituangkan kedalam periuk.

Api yang tersedia terbuka itu diletakkan periuk diatasnya dan air pun mula mendidih perlahan-lahan.

2 mi dimasukkan kedalam lalu menutup periuk itu.

Setelah beberapa minit ramyeon segera telah pun siap untuk dimakan.

"Ya tuhann.. Nampak sedap huhuhu kimchi kimchii" Lalu satu bekas berisi kimchi diambil dan dibuka.

Fuhh~Fuhh~

Makanan itu ditiup perlahan-lahan lalu dimasukkan kedalam mulut.

"Mashitta! " dan semangkuk mi itu pun habis tak sampai 6 minit.

1;59 pagi

Pintu rumah milik Park dibuka secara perlahan-lahan dan muncullah sang suami aka Jimin.

Pada masa yang sama, Eunha keluar dari biliknya untuk minum segelas air.

Bunyi derapan kaki dan juga bunyi tapak kaki semakin dekat di antara mereka.

Mereka memandang antara satu sama lain lalu Eunha pun turun untuk pergi ke dapur tetapi terhenti apabila jimin menanyakan soalan kepadanya.

"Kau kenapa bangun masa macam ni? " dengan suara buat-buat garau.

"Bukan masalah awak" Dan Eunha berlalu pergi.

"Tsk. " dan Jimin pun masuk kebiliknya.

ー❀ー


"Coffee check, green tea check, cappucino check, black bean check! " Hyemin melepaskan nafas lega sebaik sahaja habis memeriksa bahan-bahan untuk cafenya.

Tiada siapa pun berani pergi ke pejabat Hyemin sebab disitulah semua resipi rahsia dan pintu masuk bilik itu pun penuh dengan alat keselamatan seperti laser, cctv, bazooka, pistol, bom atom dan jangan lupa tengkorak mayat untuk takutkan si pencuri.

"Cik Hyemin? " suara daripada speaker kecil dibiliknya berbunyi.

"Nae! Wae?? " balas Hyemin yang sibuk dengan halnya.

"Your VVIP customer nak jumpa cik Hyemin"

"Nae. Bagitahu dia saya akan pergi kesana" dan Hyemin pun mematikan speaker itu.
Pekerja yang bertugas tadi memandang semula tetamu VVIP lalu menunduk 90°

"Cik Hyemin akan datang sekejap lagi. Cik minumlah dulu" lalu pekerja itupun berlalu pergi.

Pintu bilik khas dibuka lalu menampakkan gadis berwajah jepun kacukan cina korea itu.

"Hellooo Yenaaa sayangggg muah muahhhhh" Hyemin membuat gaya dak-dak gedik jumpa gf dia.

"Hellooo sayanggg HAHAHAHA" lalu dua orang gadis berpeluk sakan macam tak pernah jumpa.

"Soo.. How's your first night? " Hyemin memandang Yena dengan pandangan senyum sinis.

"HAHAHAHAHA BODOH! Baju yang engkau bagi aku buat dia terpikat tahu tak! But atleast kitorang buat -,-" Yena hanya tersenyum lalu mengusap bahu Hyemin perlahan.

"I know dear.. I know, just sabar mana tau korang leh rapat and buat benda tu HAHAHA" Ketawa Yena terletus.

"Aku nak tanya ni, asal semua pekerja kau panggil kau dengan panggilan Cik dan bukan Puan? Sebab kau kan dah kahwin" Yena memandang Hyemin dengan pandangan serius

"Aku tak bagitahu yang aku dah kahwin biar jela aku dikenali sebagai adik si pemusnah barang HAHAHAHHAHA BTW, Suami hang mana?? Si Kim Taehyung tu jp...Kim Taehyung yang mana satu??" Hyemin memandang Yena bingung.

"Taehyung yang geng dengan Somin,Jiwoo dengan BM bukan Taehyung yang tuttt tu " ujar Yena lalu mereka berdua pun duduk.

"Min!! Min!! " Pintu dibuka dengan kasar.
Kim Seo Jin muncul dengan rambut serabut macam sabut kelapa.

"Omo! Omo! Omo! Park Yena!! "

"Kim Seo Jin? Adik si penggemar mario tu? "

Dan mulalah lagi aksi peluk memeluk diantara lesbian dengan lesbian k joke ii

"Chagii-yaaa" Muncullah Taehyung dari celah pintu.

"Naeee... Bye Min! Bye Seojin! " Yena melambai kearah dua orang makhluk itu.

"Huh. Aku sorang je belum kahwin korang semua dah kahwin" keluh Seojin.

"Tsk. Yoorin pun belum kahwin" dan Hyemin pun berlalu pergi.

"Ya Ya!! Kitorang je yang belum kahwin !" Dan diikuti Seojin












-mysthics❀

Misi Memikat Suami ✔Where stories live. Discover now