ー❀ー
Bunyi mesin dan bunyi orang kesakitan dapat didengar dan membuatkan sang gadis berasa cemas dengan keadaan kakak iparnya.Joshua yang berada di sebelahnya memandang gadis itu. Gadis yang membuatkan dia risau, rindu dan sebagainya.
"Ji Eun, duduk lah dulu" Joshua memegang bahu Ji Eun perlahan lalu membawanya duduk di tempat duduk yang berhadapan dengan bilik Eunha.
"Ji Eun! " suara yang sangat dikenali oleh Ji Eun membuatkan dia memandang kirinya dan terlihat Puan Park dan bersama ibu mertua abangnya iaitu Puan Oh, bergegas ke arahnya.
"Macam mana dengan keadaan Eunha?! "
Puan Park memandang Ji Eun sambil berharap agar semuanya baik baik sahaja.
"Dia.... Masih lagi di rawat ma" balas Ji Eun dengan lemah.
"Macam mana benda ni berlaku? " soal Puan Oh dengan lembut.
"Dia kena langgar.. Oleh kereta merah. Eun tak dapat nak selamatkan unnie. Kalaulah Eun tak ikat kasut tadi mesti semua tak berlaku. " Ji Eun hanya berasa bersalah dengan kejadian tadi.
"No no, tu bukan salah siapa-siapa. Sekarang ni kita kena cari pemandu kereta merah tu. " Joshua berkata sambil memeluk erat badan Ji Eun.
Pintu bilik terbuka dan doktor yang merawat Eunha pun keluar dan memandang mereka semua.
"Saya ada berita baik dan juga berita buruk untuk disampaikan kepada kamu semua. "
Semua mata fokus memandang doktor itu.
"Berita baik ialah, dia selamat dan berita buruk pula... Kandungannya tidak sempat diselamatkan. Anak dalam kandungan tu telah gugur" ujar Doktor itu sambil memandang kearah mereka dengan wajah simpati.
"Saya dah cuba yang terbaik, saya harap kamu semua terima seadanya"ujarnya lalu beredar dari situ.
"G.. Gugur? " Puan Oh dan Puan Park memandang Ji Eun dengan wajah terkejut.
"Yes, dia mengandung 4 minggu" Ji Eun hanya tersenyum lemah.
"Abang kamu mana? Mana abang kamu?! "
"Dia masih kat China puan. " Joshua hanya tersenyum kecil .
"Budak tak guna! " Ji Eun memandang ibunya yang sedang menghubungi Jimin.
"Ma, dia tak tahu yang unnie mengandung. Unnie taknak Jimin tahu ma" ujar Ji Eun.
Ibunya hanya mengeluh lalu mereka semua pun masuk kedalam bilik Eunha
ー❀ー
K
nock Knock!
"Masuk"
Pintu pejabat dibuka dan seorang wanita yang bernama MeiLin masuk ke dalam.
Yoongi memandang kearah MeiLin dengan pandangan ingin tahu.
"So, ada apa datang sini? " soal Yoongi.
"Actually, saya bosan dan takde kawan nak berbual so saya datang ke sini" ujar MeiLin.
"Sure"
Dan mereka pun berbual dengan mesra sehingga Yoongi lupa melihat jam berapa sekarang.
"Im so sorry but i have to go. Saya ada hal lepas ni" Yoongi memandang MeiLin lalu menyuruhnya beredar.
' One more step, dan aku akan buatkan kau jadi milik aku sorang'
______
YOU ARE READING
Misi Memikat Suami ✔
FanfictionKisah di antara isteri kepada seorang doktor pakar dan juga isteri kepada CEO syarikat cuba untuk menawan semula hati suami mereka.