+ 15❀

454 34 10
                                    


ー❀ー

"HOHOHO"

Suara model yang terkenal iaitu Yena bergema diseluruh bilik air itu.

" Kau kat mana sekarang? "

Soal Hyemin memandang telefonnya yang berada di atas meja solek khas untuk bilik air.

"Aku? Kat Pariss~ Sha la la la la lala~"

"Weii untung gila kau TT. Aku takleh travel tho"

ujar Hyemin sambil bermain dengan kucingnya di tab mandi.

"Kau ajak jela Yoongi pergi Paris or Bali~"

"Eh mulut senang cakap HAHAHA kau sedar tak yang suami aku tu hati beku + muka ketat 24/7"

"Opps~sorryy lupa. Hey! Aku kena pergi ni. Ada photoshoot sat gi puipuiiii~"

"Paii paii~"

Dan panggilan dimatikan oleh Yena. Hyemin yang sedang berendam dalm tab bersama haku pun keluar lalu mengeringkan badan mereka.

"Awww good girl~"

Ujar Hyemin selepas memakai bathrobe

Kepala Haku dilap dengan lembut menggunakan tuala lalu keluar dari bilik mandi.

"....."

Hyemin memandang baju di dalam almari lalu mengambil hoodie berwarna putih oversize bersama seluar pendek paras peha.

Setelah selesai memakai baju, Hyrmij mengambil hair dryer di meja soleknya.

"Sini~"

Haku yang sedang barinh diatas katil diambil oleh Hyemin lalu mengeringkan bulu kucing itu

25 minutes later

" Come to me sayang sayang sayang~ say with me sayang sayang sayang~"

Hyemin membersihkan pinggan mangkuk yang kotor tadi sambil menyanyi lirik lagu i am me by DSV

Sedang dia sibuk dengan hal mencuci pinggan, sepasang tangan yang berkulit pucat melingkari pinggang Hyemin sambil meletakkan dagunya dimahu Min.

"What are you doing?.... And why are you wearing my hoodie baby? "

' Y... Yoongi? '

ー❀ー

" Eee budak pelat s sorang ni... Kau tak reti bagi salam ke wei?! "

Eunha hanya memandang Sehun didepannya sambil berpeluk tubuh tanda marah.

"Hek.. Thorrylah Eunta "

Sehun membuat muka seposen

"K...kali je aku maafkan kau. Kau buat lagi siap ku kerjakan"

Eunha terus kembali ke tempat kerjanya. Sehun pula hanya mengikutnya dari belakang.

"Eh? Mana Jung Ah noona? " soal Sehun sebaik sahaja dia perasaan ke tidak hadiran sang noona Jung Ah.

"Dia balik sebab suami dia datang"

Eunha berkata sambil melakar di atas kertas khas.

"Hey, kau dengan Jimin dah berbaik ke? "

Soalan Sehun tadi membuatkan dia terhenti seketika.

"Nope, still macam dulu"

"Are u sure? Kalau korang tak berbaik dia takkan ngap kau kan? "

Sehun memandangnya dengan senyuman sinis.

'shit! '

"Korang dah berbaik en?? OMO! BERITA TERGEMPAK!! BAI BAIII AKU NAK GITAU BENDA NI DENGAN MAMA HAHAHAHAHAH" Terus sahaja Sehun keluar dengan ketawa yang tersisa

"Mampusla aku" Eunha menepuk dahinya kerana hal pagi tadi.

Dia terlupa yang dia mengikat rambutnya menjadi messy bun dan jelas terpampang kesan gigitan Jimin.

"Tak guna kau Oh Sehun"

ー❀ー

"Kau dah takde kerja ke asyik terperuk dalam office aku? " Ji Eun memandang Joshua yang duduk di sofa sambil bermain telefon.

"Duh, aku just pelatih je untuk sementara. Btw, apa kau buat tu? "

Joshua pergi kearah Ji Eun yang sedang sibuk dengan kertas kerja.

" kau buat kerja ke usya gambar aku? "

Joshua tersenyum sambil melihat dokumen pengenalannya.

"A... Aku. Ac-"

"Don't worry, aku kau punya jangan risau " Joshua mengusap rambut Ji Eun lalu kembali ke tempat duduknya tadi.

Dup dap dup dap~

' wahai hati, janganlah buat hal'






















-mysthics❀

Misi Memikat Suami ✔Where stories live. Discover now