+ 24❀

301 27 2
                                    


ー❀ー

Keesokan harinya

"Wei malam ni ada pesta kat hotel tu en? "

"Kau pakai baju apa weh"

"Mesti ada doktor Min Kyaaaa"

"Suami aku kot HAHAHAHA"

"Ehem" ketiga-tiga jururawat memandang kearah susuk badan wanita.

" Doktor Min Yoon Gi ada tak? " tanya wanita itu.

"Kau ni siapa , datang-datang cari doktor Min" balas jururawat 1.

"Betul tu. Apa urusan kau nak jumpa dia? " Jururawat 2 memandang wanita itu.

"Aku? Lel,mesti korang ni baru kat sini. Btw, nama aku Ki- i mean Min Hyemin. Aku isteri sah kepada suami korang tu. K bye" Hyemin pun menjeling mereka lalu melangkah kearah lif.

Ketiga-tiga jururawat itu terkaku dan hanya berdiri disitu.

"Kau ni, yang kau mengaku doktor Min suami kau kenapa? "

"Manalah aku tau huhuhuhu "

______

Pintu bilik Yoongi dibuka kasar oleh Hyemin dan membuatkan Yoongi memandang Hyemin dengan pandangan tajam.

"Boleh tak buka pintu elok sikit. " Hyemin hanya buat endah sahaja lalu melabuhkan punggung di sofa berdekatan.

"Asal suruh aku pergi sini? " soal Hyemin sambil berpeluk tubuh.

" Kau ada masa tak untuk malam ni? " tanya Yoongi sambil membetulkan cermin matanya.

" Ada " balas Hyemin.

"Good, Aku nak kau pergi bersiap kat rumah nanti aku ambil jam 7 " Hyemin hanya berdiam lalu keluar dari situ.

Yoongi pun sambung membuat kerjanya yang tergendala tadi.

ー❀ー

"Unnie!! " Eunha memandang ke kanan dan kelihatan Ji Eun sedang berlari ke arahnya.

" OH MY GOD, akhirnya dapat juga jumpa unnie! Tau tak?! Aku menjerit lepas unnie mesej yang unnie mengandung OMG!! " Ji Eun menjerit dengan teruja

"Dak Jimin tu tau tak yang unnie mengandung?" tanya Ji Eun sambil mengusap perut Eunha.

"Tak. Dia tak tahu. " balas Eunha.

"Takpe unnie! Aku ada.  So, hari ni kita beli barang bayi tau! Jom Jom!! "

Ji Eun menarik tangan Eunha dan mula berjalan menuju ke mall yang berada di seberang jalan.

Lampu isyarat untuk berjalan bertukar menjadi hijau dan mereka berdua pun berjalan.

Tiba-tiba reben kasut tumit tinggi milik Ji Eun terbuka(?) lalu Ji Eun pun mengikat reben kasutnya.

Pada masa yang sama, sebuah kereta berwarna merah meluncur laju kearah salah seorang dari mereka.

Sebaik sahaja Ji Eun habis membetulkan reben kasutnya, dia terdengar bunyi enjin kereta yang sangat kuat .

Ji Eun memandang ke kanan lalu ke kiri dan matanya terus membesar sebaik sahaja dia ternampak kereta itu cuba menghampiri Eunha aka kakak iparnya yang pada masa itu memandang kearah kereta hanya kaku.

Perasaan panik mula menguasai Ji Eun.

"UNNNIE!!! "

BUKKK!

Ji Eun segera menghampiri Eunha yang terbaring lemah di jalan raya sebaik sahaja kereta tadi melanggarnya.

Ji Eun memandang kereta merah itu dan matanya membesar sekali lagi.

' M-mustahil'

Ji Eun memandang semula Eunha lalu memangku kepalanya.

"Unnie! unnie!! " Ji Eun cepat-cepat menelefon ambulans .

" Ji Eun?! " suara yang lembut bak madu membuatkan Ji Eun memandang ke arahnya.

"Joshua! "

Joshua terus berlari kearah Ji Eun dan Eunha.

" Joshuaaaa! " Joshua memeluk Ji Eun dengan erat manakala Ji Eun menangis di bahu lelaki itu.

ー❀ー

Pemandu kereta warna merah tersenyum sinis dengan hasil pelanggaran yang dia lakukan.

" Opps~ anak kau dah tak selamat. HAHAHAHAHA!!  Anak mama, mama akan buatkan 'ayah' kamu terima kamu untuk jadi pewarisnya"

Ujar wanita itu lalu ketawa besar di dalam keretanya.























@-mysthics❀

Misi Memikat Suami ✔Where stories live. Discover now