ー❀ー
Pintu dibuka sebaik sahaja Eunha menolak pintu yitu.Hari ni, Eunha mengenakan kemeja putih oversize yang dimasukkan separuh kedalam dan seluar hitam paras peha. Rambut yang selalu diikat sanggul dilepaskan sahaja sehingga menutupi leher putihnya
"Eh, awal sampai? Selalunya datang jam 10 ... Ni asal datang jam 8 ni? "
Jung Ah memandang Eunha dengan pandangan mengusik.
"What? Sekali sekala datang awal. Tu pun pelik ke? "
Eunha hanya meng ' roll ' kan matanya lalu berjalan menuju meja kerjanya.
"Hek. Pape jela"
Dan menyambung kerjanya yang tergendala.
12:35 tengah hari
"Oh my god... Asal panas sangat ni?? Penghawa dingin rosak ke apa? "
Eunha merungut kepanasan lalu mengambil kipas mini di dalam laci.
"Fiuuu~"
Kipas mini yang tadi mati kini hidup dan mengeluarkan angin yang kuat sehinggakan rambut Eunha berterbangan(ayat keling?)
Jung Ah yang sibuk main telefon memandang sekilas ke arah Eunha dan memandang tepat kearah leher Eunha.
"Wei Euna, asal leher kau tu? "
Eunha terkaku.
'Shit'
"Err HAHAHAHAHA kena gigit nyamuk! Ala biasalah musim panas banyak nyamuk"
Eunha tersenyum paksa sambil ketawa kecil.
"Sure kena gigit nyamuk? " Jung Ah bangun lalu pergi ke tempat Eunha lalu menyelak rambut Eunha.
"Ni kena gigit nyamuk ke.. Kena gigit dengan benda buas ? "
lalu memandang tepat ke arah Eunha.
" Tell. Me. "
"Fine fine "
-Flashback -
"EOMMAAAAA!!!! "
"eughh... Apa bising-bising ni? " Jimin yang berada disebelah memandang Eunha hairan.
Air mata Eunha mula mengalir sebaik sahaja Jimin memandangnya.
"KAU RAMPAS KESUCIAN AKU BODOH! "
Eunha menjeling Jimin yang hanya memasang wajah blank
"Lek lek, kita dah kahwin so takyah nak risau "
Selamba badak je Jimin bercakap.
"Hish! "
Dengan benci Eunha menendang Jimin.
"Ke.... Kau nak lagi? "
Jimin memandangnya dengan pandangan smirk
"hell no! Aku-"
Terus sahaja Jimin menarik Eunha kembali ke posisi baring lalu menguncinya.
"W.. What are u d..doing? "
Eunha gugup dan memandang tepat kearah anak mata Jimin.
Jimin hanya menghiraukan persoalan tadi lalu membenamkan mukanya di leher Eunha .
"J... Jimin? "
"Shhh...just stay"
Suara serak dipagi hari milik Jimin berdering di telinga Eunha. Suara yang boleh membuatkan dia berubah 360° darjah.
"AKKHHH APPPOO!!! " terus sahaja Eunha menendang Jimin dengan kuat membuatkan dia tersungkur jatuh kebawah.
"Yahh!! "
Eunha teriak sambil memegang leher yang bekas digigit oleh Jimin.
Jimin yang jatuh tadi hanya ketawa kecil.
Terus sahaja Eunha pergi ke bilik air sambil menilik lehernya.
"Whut the fuck.....PARK JIMIN!!!"
-End of Flashback-
"Laaaa... Kena gigit oleh hasben dia rupanya" Jung Ah hanya tersenyum sinis lalu beredar.
Ting~Ting~
Pintu butik dibuka oleh seseorang lalu
" EYOOO MA LOBELYY UGLYY COUTHINNN EUNTAAAA!! "
ー❀ー
"Meow meow~" Hyemin memandang sekeliling mencari kucingnya yang baru sahaja dibeli.
Meow~
Sampai sahaja di ruang tamu, kelihatan Yoongi tengah bermain dengan kucing itu.
Pantas sahaja langkah Hyemin pergi ke arah Yoongi yang steady duduk di sofa sambil bermain dengan kucing
" Haku - yaaa... Come to mummy~"
Hyemin mendepakan tangannya sebaik sahaja dia duduk disebelah Yoongi.
Kucing yang sedang baring di peha Yoongi terus sahaja pergi ke arah Hyemin.
Yoongi hanya memandang kucing itu dengan wajah masam bukan sebab cemburu pasal kucing tapi perhatian.
Yoongi nakkan perhatian Hyemin.
Gara-gara kiss secara tiba-tiba oleh Hyemin membuatkan Yoongi cair apatah lagi kalau Hyemin melakukan benda yang sama dengannya seperti Haku.
"Emm.. Yoongi"
Hyemin memandangnya.
"Kau tak masuk kerja ke? " soalnya dan membuatkan Yoongi memandang jam ditangannya.
"Shit "
Terus sahaja Yoongi beredar mengambil beg kerjanya lalu keluar tanpa sebarang kata.
Hyemin hanya memandang sahaja lalu mengeluh.
Kucing yang berada di pehanya diusap lembut.
"Now... Mari kita mandi!! "
-mysthics❀
YOU ARE READING
Misi Memikat Suami ✔
Hayran KurguKisah di antara isteri kepada seorang doktor pakar dan juga isteri kepada CEO syarikat cuba untuk menawan semula hati suami mereka.