ー❀ー"EUNNNHAAAAA~"Kawan baik Eunha, Lisa berlari masuk ke dalam wad miliknya.
"Woi! Adab mana adab" Eunha hanya menggeleng kepalanya dengan sikap kawannya itu.
"Ji Hyun dengan Cheng Xiao tak dapat datang lawat kau" ujar Lisa sambil meletakkan bakul yang dipenuhi dengan buah-buahan.
"Takpe. Aku tau jadual mereka padat" Eunha hanya tersenyum sinis sebaik sahaja sepupunya muncul dibelakang Lisa.
"Heyo Unta" Sehun menyapa Eunha lalu duduk dikerusi yang disediakan.
"Hey Thethun" balas Eunha lalu memandang Lisa yang berada disebelahnya.
"Bila nak kahwin? " soalan Eunha tadi membuatkan Sehun tersedak minumannya.
"Lama lagi Eunha, macam mana nak buat majlis kalau sepupi aku kat hospital? " Eunha hanya mengangguk lalu sambung bercerita dengan Lisa.
Pintu bilik wad terbuka dan Jimin pun masuk ke dalam.
"Eunha, aku ada bawa chicken chop kegemaran kau ni hah" Jimin pun meletakkan makanan tersebut di meja lalu duduk di tempat Sehun.
"Jangan sedih tau bro, walaupun si unta gugur anak pertama korang. Korang leh buat lagi" Sehun berkata menyebabkan Eunha melempar botol yang berdekatan dengannya.
"Sakitlah bodoh! " Sehun mengusap kepalanya lalu menjeling Eunha.
"Jangan cakap orang! Kau un bagi aku anak buah"
Lisa yang setia mendengar terdiam malu.
Dan mereka semua pun bercerita dengan gembira.
ー❀ー
"Halu anak Min" Jackson menyapa Yoongi sebaik sahaja Jackson masuk ke dalam pejabat.
"Kau dah dapat maklumat pasal perempuan tu tak? " Yoongi memandang Jackson yang asyik tersenyum sebelum sebuah fail diletakkan diatas meja.
Yoongi membuka fail tersebut manakala Jackson duduk menghadap Yoongi.
"Sekarang dia berada di bandar Seoul " Jackson berkata sambil berpeluk tubuh.
"Kemungkinan dia berada dekat dengan kau, kau tau en dendam dia dekat ayah kau macam mana" Jackson berdiri lalu membuka langkah untuk pergi.
"Sebelum tu, aku nak kau hati-hati dekat sekeliling dan lindungi isteri kau. Mana tau dia bukan target kau tapi isteri kau? " kata Jackson lalu pintu pun tertutup.
"tch. " Yoongi hanya memandang kertas di tangannya lalu memejamkan matanya.
ー❀ー
"Cik Taehyung" Yerin turun kebawah mencari Taehyung yang sedang membaca surat khabar.
"Hm?Cik Taehyung?Bukan ke aku suruh kau panggil aku Tae" Yerin pergi ke arah Taehyung.
"Maaf" Yerin menunduk kepalanya tidak mahu melihat wajah Taehyung
"Apa dia? " tanya Taehyung
"Tolong hentikan cik Mei" Taehyung memandang Yerin yang mengangkat wajahnya dengan pandangan kau-biar-betul
"Tolonglah Tae, jangan terlibat dalam benda jahat ni! Cukuplah saya dah lihat semua kekejaman dunia untuk sebentar sebelum Tae muncul dalam hidup saya!Saya tahu yang Tae sayangkan seseorang tu tapi tolong biarkan dia bahagia dari terseksa!Saya sanggup buat apa sahaja demi orang tu tolonglah"
Yerin berkata sambil mengenggam tangan Taehyung.
"Ok, straight to the point. Mei nak buat apa? " Taehyung memandang Yerin dengan penuh kasih sayang dan pada masa yang sama penuh dengan kerisauan.
Sejak Taehyung terjumpa Yerin pada malam tu, dia mula jatuh cinta terhadap Yerin lagi-lagi bila dia tersenyum ecewah. Taehyung sanggup buat apa sahaja Yerin nak demi melihat senyuman itu.
"Cik Mei ,dia rancang nak simbah asid kat seseorang nama Hyemin"
Sebaik sahaja Taehyung mendengar nama Yerin terus sahaja dia bangun dari tempat duduknya.
Yerin memberi telefon kepada Taehyung sambil tersenyum.
"Aku akan buat apa sahaja untuk buatkan kau senyum" ujar Taehyung lalu mencium dahi Yerin sebelum bergegas keluar dari rumah.
Yerin hanya terkaku lalu menyentuh dahinya.
"D....da..dahi"
ー❀ー
Hyemin duduk di kerusi sambil menunggu seseorang.
"Sorry lambat" Hyemin memandang orang itu dengan senyuman.
"Takpe, bukan selalu jugakan Tae" Hyemin hanya tersenyum begitu sahaja.
"Aku datang sini nak bagitahu kau yang kalau ada orang suruh ikut pergi tempat yang sunyi hati-hati dengan asid itu sahaja" Taehyung berdiri lalu pergi dari situ tetapi Hyemin memberhentikan dia
"Kenapa kau tak rampas aku dari dia? Kenapa kau tiba-tiba bagitahu aku semua benda ni? " soalan yang diberi oleh Hyemin membuatkan Taehyung tersenyum lalu mengusao rambut hyemin.
"Aku dah ada orang yang perlu dijaga sekarang" kata Taehyung beredar dari situ
Hyemin hanya memandang susuk badan lelaki itu dari belakang lalu mengeluh perlahan.
Hyemin memandang Seojin yang menghampirinya
"Seo.. Aku nak kau tolong aku"
@-mysthics❀
YOU ARE READING
Misi Memikat Suami ✔
FanfictionKisah di antara isteri kepada seorang doktor pakar dan juga isteri kepada CEO syarikat cuba untuk menawan semula hati suami mereka.