+ 22 ❀

318 28 2
                                    


ー❀ー

Pintu dibuka lalu Yoongi pun masuk bersama dengan wanita bernama MeiLin.

" So, tell me about urself and kenapa nak kerja kat sini? " soal Yoongi sebaik sahaja dia melabuhkan punggungnya di kerusinya sambil memandang wanita itu.

" MeiLin Li, 24. Sebab tertarik nak rawat pesakit kat hospital " ujar MeiLin dan Yoongi pun mengangguk kepalanya.

Butang putih yang berada di sebelah peralatannya ditekan.

"Bagitahu pasukan Yoo yang dia akan dapat ahli baru dalam pasukan dia. " Yoongi terus memandang MeiLin lalu menyuruhnya keluar.

"Saya akan bekerja keras mulai esok. Selamat tinggal" MeiLin pun melangkah keluar dari pejabat pada masa yang sama Hyemin bertembung dengan dia.

' pelik' ujar Hyemin dalam diam sebaik sahaja MeiLin lalu disebelahnya.

"tch. Whatever "  terus sahaja pintu pejabat dibuka dengan kasar lalu melangkah masuk.

"Apehal ni, tak reti ketuk pintu ke apa?  Ke tangan kau dah tak berfungsi nak ketuk pintu? " Yoongi memandang Hyemin dengan senyuman sinis.

"Lantak akulah nak ketuk pintu ke tak. Tangan aku suka hati aku jela nak buat apa" balas Hyemin lalu melabuhkan punggungnya disofa .

Beberapa minit kemudian

"Kau lapar tak?" Hyemin memandang Yoongi sebaik sahaja Yoongi menanyanya.

"Haah, belanja aku. " Yoongi hanya tersenyum lalu pergi kearah Hyemin dan menghulurkan tangannya.

"?" Mata Hyemin merenung tangan milik Yoongi lalu menerimanya.

"Jom! "

ー❀ー

Sebaik sahaja Eunha dan diikuti oleh Hyorin turun dari kereta milik Eunha, mereka pun bergegas ke tempat doktor. (ps: ayat tunggang-langgang)

Doktor yang bertugas membimbing Eunha masuk ke dalam bilik manakala Hyorin pula setia menunggu di depan.

10 minit kemudian

"Maafkan saya, tapi awak ni ada hubungan dengan dia tak? " tanya nurse sebaik sahaja dia melangkah keluar dari bilik rawatan.

"Ehem, saya kawan dia. Jangan fikir bukan-bukan, dia dah kahwin dengan suami dia" ujar Hyorin yang berpeluk tubuh sambil menjeling nurse itu.

"Maaf, awak boleh masuk ke dalam "

Hyorin pun masuk ke dalam bilik dan mengambil tempat duduk yang disediakan.

"Baiklah, saya takkan tanya apa-apa. Tapi, Ms Park disahkan mengandung 4 minggu(?) saya harap awak boleh maklumkan dengan suami dia untuk jaga permakanan dan juga kandungan sekian, korang boleh beredar " ujar doktor itu lalu Eunha pun bangun sambil dipimpin oleh Hyorin.

"Awak nak saya bagitahu suami awak ke? " tanya Hyorin.

"Sokay. Nanti saya sendiri yang bagitahu" Eunha memandang Hyorin lalu mengalihkan tangannya yang berada dibahu milik Eunha dengan lembut.

"Gomawo, sebab temankan saya pergi klinik" ucap Eunha lalu beredar dari situ.

Hyorin yang setia berdiri memandang gerak geri Eunha lalu mengalihkan pandangannya.

'heh, rancangan aku berjalan dengan lancar'

Hyorin menjeling sekali lalu beredar dari situ.

ー❀ー

"YAH! JOSHUA HONG! " Suara Ji Eun bergema diseluruh apartmen milik Joshua

"WHAT? APESAL MAIN NAMA PENUH HAH PARK JI EUN?! " Joshua yang baru sahaja habis mandi keluar dari bilik dengan hanya bertuala berlilit di pingang.

"KAU EH CA- Tak. Takde. A-aku pergi dulu" Ji Eun mula berjalan meninggalkan tempat itu.

"Wei Ji Eun! "

Ji Eun memandang ke belakang.

" takdela " Joshua melepaskan pandangannya dari melihat Ji Eun.
































-mysthics❀

Misi Memikat Suami ✔Where stories live. Discover now