ー❀ーSatu keluhan keluar dari Eunha sebaik sahaja dia menyiapkan lukisan untuk baju barunya.
"Dah siap ke? " Jung Ah memandang Eunha yang tengah meregangkan badannya.
"Yea. Kenapa?? " Eunha memandang Jung Ah pelik
"Takdelah, just aku nak tanya ni boleh tak? " Jung Ah memandang Eunha sambil-sambil menyusun barang yang berada di kaunter
"Tanya jela nanti aku jawab je"
"Macam mana kau boleh kahwin dengan Jimin dan macam mana Jimin boleh benci kau sampai kau pun tak kena layan? " Diam.
Takde suara pun keluar dari mulut masing-masing.
"Kalau awak takn-" kata-kata Jung Ah terputus.
"Takpe, aku akan cerita. " Eunha menarik nafas dalam lalu mula menceritakan kisah dia dan Jimin.
"Cerita dia macam ni.... "
Rumah Eunha & Rumah Jimin waktu kecil bersebelahan jadi Eunha dan Jimin berjiran dan ibu bapa mereka sangat rapat dulu.
Mereka berdua membesar bersama sehinggakan Eunha jatuh cinta terhadap Jimin sewaktu sekolah menengah.
Tapi ianya hanya cinta bertepuk sebelah tangan disebabkan oleh... Jimin
"Eunaaa Eunaaa, aku nak bagitahu kau sesuatu nii" Jimin memanggil nama Eunha
"Apa weii? Cepatlah aku nak buat kerja rumah lepas ni" Ujar Eunha sambil bercekak pinggang.
"Kau kenal tak Jiae? " tanya Jimin dan Eunha pun mengangguk.
" Aku.. Dengan dia Official dah ada relationship Yey! " Patah hati. Itu yang dirasakan oleh Eunha.
"Kenapa ni?? "Jimin memandang Eunha risau.
"Eo? Takdelah btw, congrats atas hubungan awak dengan dia. Aku masuk dulu" Eunha terus sahaja masuk dan menghempas pintu rumahnya.
"Pelik.. " Jimin menggaru kepalanya yang tidak gatal dan mula melangkah untuk masuk ke rumahnya.
Bunyi tangisan dan sedu hanya didengari di rumah itu. Nasib sahaja ibubapanya sekarang berada di Jeju atas urusan kerja untuk 3 hari.
"Waeee... " Eunha lap air matanya lalu bangun dari lantai dan menuju ke biliknya.
2 minggu kemudian
"Kau sebenarnya cemburukan yang aku dah bercinta dengan namja hot kat sekolah ni! " Bahu Eunha ditolak dengan kasar oleh Jiae.
"Kau nak rampas Jimin dari aku? Heh in your dream! " Dan badan Eunha ditolak ke dinding.
Rakan-rakan Jiae iaitu Mijoo, Baby Soul hanya mentertawakan Eunha.
"Kau salah cari orang Eunha. Kau tu dahlah miskin!! Muka tak cantik!! Bodoh! Pergi mampus kau!! " Satu tamparan kuat mengena pipi Eunha.
YOU ARE READING
Misi Memikat Suami ✔
FanfictionKisah di antara isteri kepada seorang doktor pakar dan juga isteri kepada CEO syarikat cuba untuk menawan semula hati suami mereka.