+13❀

430 37 2
                                    


ー❀ー

" Cik? Cik? "

Lamunan Hyemin terhenti sebaik sahaja pekerja kedai itu memanggilnya.

"Oh mian. " Hyemin mengambil kad kreditnya lalu mengangkut barang keperluan kucing itu dengan bantuan pekerja kedai.

Selepas selesai, Hyemin terus sahaja masuk kedalam kereta bersama kucing disebelahnya lalu memecut pulang ke rumah agam milik Hyemin dan Yoongi.

___

Sampai sahaja dirumah, Hyemin keluar dari perut kereta bersama kucingnya.

"Eo? Yoongi dah balik? " ujar Hyemin setelah mendapati bahawa kereta milik Yoongi berada di dalam garaj.

"Hek, Whateva " terus sahaja Hyemin masuk kerumah.

Pada masa yang sama, Yoongi baru sahaja keluar dari dapur bersama dengan secawan kopi.

"Awal balik? " Hyemin memandang Yoongi yang menghirup kopi.

"Hmm.. " Yoongi pun mula melangkah pergi.

Meow~

Kucing berwarna putih itu datang mendekati Yoongi lalu bermain dengan kaki empunya Mamat ais.

"Kucing? " Yoongi memandang kucing lalu ke arah Hyemin.

"What? Tak salahkan aku nak bela kucing? Suga - yaa~" ujar Hyemin lalu mengendong kucing itu pergi naik keatas.

"tsk, tak salah pun. Cuma nanti kucing tu tarik perhatian kau dan pinggirkan aku " ujar Yoongi perlahan sambil memandang kearah bilik tidur utama yang baru sahaja dimasuki oleh Hyemin.

___

Hyemin pergi kearah sofa yang berwarna merah itu lalu duduk bersama-sama dengan kucing bernama Suga.

"Kamu dengar tak apa dia cakap tadi? Dia nakkan perhatian awww" Hyemin memeluk kucing itu dengan erat sehinggakan kucing itu mencakar lengan Hyemin.

" aww.. Kucing jahat! " Hyemin memukul perlahan kepala kucing itu lalu beredar menuju ke bilik air untuk membersihkan luka di lengannya.

ー❀ー

Eunha terus masuk kedalam rumah lalu menghempaskan tubuhnya di atas sofa.

" fiuuu~" Eunha memandang kearah siling rumah lalu menutup matanya.

2;30 am

Eunha yang tidur tadi terbangun disebabkan bunyi enjin kereta di luar rumahnya

"J.. Jimin? " soal Eunha. Dengan mamainya dia memandang pintu utama rumahnya yang tiba-tiba terbuka dan menampakkan Jimin yang mabuk.

"Tsk. Tak guna" ujar Jimin perlahan lalu berjalan tak tentu arah.

Eunha yang tahu akan berlaku seterusnya terus memapah Jimin.

"Sini.. Biar aku tolong" ujarnya lalu memegang Jimin erat.

"Kenapa.."

"Shhh.. Jangan banyak cakap" Dan Eunha membawa Jimin perlahan-lahan naik keatas.

Belum sempat sampai di bilik Jimin, Jimin terus menarik lalu menolak Eunha ke dinding .

'wtf ' bisik hati Eunha kerana terkejut akan sikap Jimin.

Jimin yang masih mabuk atau separuh sedar memandang Eunha tepat di mata.

Rambut milik Eunha dibelai lembut dan membuatkan Eunha kaget sebentar.

"Kenapa aku tak sedar yang kau ni cantik sangat? " ujarnya.

'Jadi, selama ni aku hodohlah kat depan kau? Tak guna '

" kalau kau nak goda aku pun, jangan har-"

Chuu~

Sekali lagi Eunha terkejut ditambahkan dengan mata membesar seperti Kyungsoo.

Jimin memperdalamkan lagi ciuman itu dan membuatkan Eunha jatuh cinta akan ciuman yitu.

Jimin mengangkat Eunha dengan macam-macam gaya yang korang imagine masuk kedalam bilik n cut---

___

Eunha pov;


Perlahan-lahan aku membuka mataku sebaik sahaja pagi telah menjelma.

'asal badan aku sakit? '

and aku buat keputusan untuk pusing ke kiri lalu pusing ke kanan.

Buk!

Aduhh... Apa benda yang keras gila ni.

Aku membuka semula mataku dan

WTF?!

PARK JIMIN?!

Cepat-cepat aku bangun lalu membuka selimut yang menyelimuti diri ku

"OMMAAA!!!!!!!!!!!!!!! "





















-mysthics❀

Misi Memikat Suami ✔Where stories live. Discover now