+12❀

461 38 6
                                    


ー❀ー

Ulgo sipji anha~

Telefon milik Eunha berdering sekali lagi dan membuatkan dua orang manusia di dalam butik itu memandang kearah objek yang dipanggil telefon.

Eunha memandang telefonnya lalu panggilan itu pun dijawab.

"Yeobuseyo? "

Jung Ah memandang wajah Eunha dengan muka siapa-telefon?

"Hah?! Gila ah kau! "

' the heck. siapa gila? ' bisik hati Jung Ah.

"B*TCH! HOW DARE U TAK GITAU AKU KAU KAT KOREA SEKARANG!! "

Jung Ah hanya mengeluh lalu sambung buat kerjanya.

' budak-budak zaman sekarang suka mencarut main lepas je ' ujarnya dalam hati.

manakala Eunha pula tak habis-habis membebel dengan orang di dalam panggilan yitu.

" Kau gitau sekarang kau kat mana? "

"...."

"EH! Ingat aku nak sangat cari kau? Eh eh.. Berdikari sendiri tui! " Panggilan telefon tadi dimatikan sambil tangannya sibuk mengemas kertas rekaannya.

' sepupu tak guna. kalau aku jumpa kau , siap kau! ' bebel Eunha dalam hatinya lalu terus keluar dari butik itu tanpa mengeluarkan satu pun suara.

"Dah kenapa budak sorang tu" Jung Ah hanya memerhati susuk badan Eunha sehingga tidak kelihatan dan hanya mengeluh.

"Aku harap dia dapat pikat suami dia sudah. "

ー❀ー

"Tak guna kau Jeon Jungcock! " stereng kereta dipukul oleh Hyemin menggunakan tangannya.

Sakit ke tak? Tanya dia sendiri lol

"macam mana nak goda budak baget swag gila tu " tengah dia berfikir, kata-kata cik Park Halla

“Ni paling senang dan paling susah, tegur, kacau, dan buatkan dia habiskan masa untuk kau"-Park Halla

"THANKIUUU! Time ni jugalah kau muncul! HOHOHO" terus sahaja kereta milik Hyemin meluncur laju ke Mall yang berdekatan.

" erk. Sepupu kau memang macam tu ke? "Soal Jimin kepada Jungkook yang asyik makan biskut coklat.

" entahlah. " balas Jungkook tanpa memandang sekilas pun kat Jimin

Yoongi hanya mendiamkan diri.

"muka dia macam aku kenal" ujar Hoseok dan membuatkan Jungkook tersedak.

"Seriously? " Semua memandang kearah Hoseok.

"tapi tak ingat" Hoseok ketawa.

"Sakit mental ke apa" Yoongi terus sahaja bangun dan beredar meninggalkan kawannya.

"Dah kenapa sorang tu? " Hoseok berkata dengan wajah blur.

"Gila kot " ujar Jimin lalu sambung menghirup coffee nya.

Satu cawan kosong terkena pada kepala berwarna blonde milik Jimin.

"WHAT THE-" kata-kata Jimin terhenti lalu menghadiah sebuah senyuman paksa kepada hyungnya yang tercinta.

"Aku dengar apa kau cakap,Jimitot " ujar Yoongi lalu beredar dari situ meninggalkan Jimin speechless

"WOHOOOO! JIMIN GOT A NEW NICKNAME HAHAHAHAHA" Hoseok bersorak lalu mengangkat kerusi hak milik cafe

" JIMI JIMI JIMITOT EH EH  TOT TOT TOT TOT EH EH EHHHH" and  mulalah aksi yang tidak senonoh dilakukan oleh Jungkook dan Hoseok.

ー❀ー

Pintu rumah milik keluarga yang bermarga Oh dibuka dengan kasar oleh Eunha.

" Apa bising-bising ni Eunha? Hancur kang pintu tu. Dah berapa kali kamu nak hancurkan pintu rumah mama? " Puan Oh datang dan memandang Eunha sambil bercekak pinggang.

"Ishh. Tu tak penting sekarang ma!  Yang penting sekarang ni ialah.. Asal mama tak gitau yang sepupu annoying Euna ada kat Seoul! " Ujar Eunha sambil mengusutkan rambutnya.

" tsk. Takkan kamu lupa yang cousin kamu tu idol? Of course dia balik ke Korea lepas habis concert kat beberapa negara selama 3 bulan! Haih.. Kamu tu yang asyik lupa. Dahlah mama sibuk ni. Baik kamu balik jaga suami kamu tu" terus sahaja Puan Oh menolak anaknya keluar dari rumah.

"WHAT ?! How dare mama sanggup halau anak mama sendiri! " Terus sahaja Eunha memandang Puan Oh dengan muka tidak puas hati.

" Hek eleh, Dari kamu buat muka macam tu baik kamu pergi dekat suami kamu tu. " bebel Puan Oh lalu masuk kedalam rumah meninggalkan anaknya diluar.

"Ish! " terus sahaja Eunha masuk kedalam kereta dan meluncur laju ke rumahnya.

"Selamat datang !" pekerja disitu menyambut Hyemin dengan senyuman.

Hyemin memandang sekitar tempat itu dengan senyuman yang lebar.

"Cik nak beli kucing yang mana satu? " tanya pekerja itu kepada Hyemin.

"Bagi kucing parsi yang warna putih and uruskan semuanya" terus sahaja pekerja itu berlalu pergi manakala Hyemin memandang sekeliling kedai itu.

"ni kucing yang cik minta" pekerja tadi muncul sambil mengendong seekor anak kucing.

"Gomawo! Nah! " Kad kredit diserahkan kepada pekerja itu.

Mata Hyemin liar memandang sekitar kawasan itu sehingga susuk badan yang dikenali membuatkan dis terhenti dari membelai kucing ditangannya.

"Mustahil... Dia? "



















-mysthics❀

Misi Memikat Suami ✔Where stories live. Discover now