ー❀ーHyemin melangkah masuk ke dalam tandas dan seorang wanita berpakaian hitam memandang tajam ke arahnya.
"Apa pandang-pandang. Aku cucuk mata kau baru tahu" wanita itu hanya tergelak kecil sebelum dia melempar sesuatu kearah cermin di dalam tandas sebelum pecah.
PRAKKK!
"tch, nak tunjuk kuatlah tu. Apa nama kau? MeiLin Li? " Hyemin hanya memasang wajah nakalnya sebelum senyuman ngeri muncul .
"Oh tak, MeiLin Li bukan nama kau betul tak? Mei Li Yi" Mei terkejut sebelum perasaan marah mengawalnya.
"Macam mana kau tau?! " Hyemin hanya tertawa sebelum menyentuh dagunya.
"Macam mana aku tahu? omg, kau tak tahu aku siapa? Tapi tu tak penting but boleh dikatakan aku jenis yang minta benda selalu dapat? HAHAHAHA"
Hyemin hanya ketawa sehingga dia terhenti sebaik sahaja Mei mengeluarkan sebuah botol yang berisi cecair berwarna putih jernih.
"Oh oh~ kau dah salah pilih orang Hyemin. Kau tau tak, kalau aku simbah cecair kat kau maybe kecantikkan kau akan musnah dan suami kau mesti akan ceraikan kau and then aku akan jadi isteri baru dia HAHAHAHAHHAHA" giliran Mei pula ketawa sebelum wajahnya bertukar serius.
Hyemin hanya memandangnya.
"Well, say goodbye kepada kecantikan kau, Kim Hyemin" Mei terus menyimbah cecair itu kearah Hyemin tetapi malang Hyemin cepat bertindak lalu mengelak dari terkena cecair tersebut.
"Tak sangka kau dicop sakit mental. Pakai otak pun tak tahu. Kesian aku kat kau sebab tak pandai nak atur strategi kau en" Hyemin hanya membuat muka kesian sebelum menendang perut Mei.
Mei yang ditendang tadi sempat menstabilkan kedudukannya sebelum menikam Hyemin yang sibuk membuat muka kesian.
Min hanya tersenyum lalu menjerit code yang telah mereka bincang tadi.
______
Seojin memandang lif yang tiba-tiba terbuka dan membulat matanya.
"Macam mana? " Seojin memandang Yoongi dengan wajah terkejut.
"Min mana? " tanya Yoongi sebelum sempat Seojin menjawab, satu suara yang kuat datang dari tandas membuatkan Seojin terus menendang pintu tersebut.
Yoongi yang berada dibelakang Seojin ternampak Hyemin memegang perutnya dan terdapat kesan darah.
"Hyemin! " terus sahaja Yoongi pergi kearah Hyemin yang tersenyum lemah.
Seojin memandang kearah Mei lalu menunjukkan surat tahanan.
"Mei Li Yi, kau telah ditahan atas perbuatan yang telah kau lakukan" ujarnya lalu 3 orang polis datang kearah Mei lalu digari .
"Aku tak buat salah!! " jerit Mei sebelum diheret dia keluar dari situ.
"Seo, aku tak sangka yang kau ni pendakwa raya " Hyemin berkata dengan lemah.
" Aku terpaksa sembunyikan, nasib jela aku sedang cuti time ni" balas Seojin lalu pergi kearahnya.
"Aku tak tahu pula yang kau biarkan dia cederakan kau. Seingat aku kau pandai dalam mempertahankan diri. " Seojin hanya menggeleng kepalanya sebelum mereka semua turun dari tingkat 3 untuk merawat Hyemin.
YOU ARE READING
Misi Memikat Suami ✔
FanfictionKisah di antara isteri kepada seorang doktor pakar dan juga isteri kepada CEO syarikat cuba untuk menawan semula hati suami mereka.