+11❀

467 39 0
                                    


ー❀ー

Yoongi keluar dari kereta lalu berjalan masuk kedalam salah satu cafe yang berada di depan hospital.

"Oh hyung! " seorang namja menghampiri Yoongi sebaik sahaja dia masuk.

"Jangan nak peluk aku Jung Hoseok" terus sahaja Yoongi meninggalkan Hoseok dan pergi kearah raknnya yang lain.

"Hyung masih tak berubah" ujar Seorang namja yang tersenyum menampakkan gigi arnabnya.

"Hye Kook" sapa Yoongi lalu duduk disebelah Jungkook.

Hoseok pun datang sambil membawa 4 cawan coffee dan meletakkan di atas meja.

"Minumlah coffee tu. Ni cafe paling terkenal tau! Sepupu aku punya kedai" ujar Jungkook dengan bangga lalu mengambil mocha latte nya.

Hoseok menghirup cappucino mocha dan membulatkan mata.

"Sedap ah coffee ni! " Hoseok terus minum coffee itu.

Yoongi pun menghirup coffee mereka yang panas.

"Jimin hyung mana? " mata Jungkook liar mencari kelibat Jimin.

"Nanti dia datang lah tu"

"Sorryyy Lambatt!! "

Jimin pun muncul dan mengambil tempat duduk di antara Yoongi dan Hoseok.

"Mana 3 orang lagi? " Jimin memandang mereka bertiga.

" Namjoon sibuk urus syarikat ayah dia, Seokjin masih ada kat Jepun lusa baru balik dan Taehyung... Kau taulah dia kan sibuk 24/7" ujar Yoongi dengan tenang.

"btw, alang-alang kita minum and lepak kat sini, aku akan kenalkan sepupu aku " Jungkook tersenyum .

"Cantik tak? Single? Kenalkan kat aku" Hoseok memandang Jungkook dengan harapan.

" Cantik! Single? Dia dah kahwin HAHAHAHAHA malang sungguh nasib kau" Jimin dan Jungkook mentertawakan Hoseok manakala Hoseok hanya mengembungkan pipinya.

"Kau.. Sebelum aku cucuk pipi kau guna pisau baik jangan buat" terus sahaja Hoseok berhenti pout disebabkan oleh amaran Yoongi.

Meanwhile

Sebuah kereta berhenti sebaik sahaja sampai di cafe Mystics

Hyemin keluar dari perut kereta lalu berjalan menuju ke pintu masuk cafe.

"Yah! Baru nak muncul ke? Aku na-" Hyemin terus menghiraukan kawannya Seojin lalu masuk kedalam ruang cafe.

"YAH!! JANGAN MA--" Seojin cuba menghalang Hyemin tetapi terlambat apabila muka pintu hampir terkena wajahnya.

Mata berwarna hazel milik Hyemin liar mencari kelibat Jungkook.

Pandangan Hyemin terhenti sebaik sahaja dia ternampak group BTS tanpa abangnya dan 2 orang lagi.

Pada masa yang sama, Jungkook ternampak Hyemin lalu memanggilnya.

"MINNN!!! " panggil Jungkook. Serentak rakan-rakannya berpaling kearah Hyemin secara perlahan-lahan.

"Shit-" laju sahaja Hyemin melarikan diri untuk mengelak berjumpa dengan suaminya.

Hoseok hanya termenung dan Jimin disebelahnya menepuk bahu Hoseok.

"OHMYGOTEUUU!! " latah Hoseok sambil mengusap dadanya.

"Siyel punya member"

"HAHAHAHAHAHAHAHA"

ー❀ー

"Asal kau tak bagitahu yang ada Yoongi kat dalam! " Hyemin memandang Seojin.

"Eh dah aku jerit jangan masuk. Kau tu yang pekak, patut pergi check telinga kau tu! " Balas Seojin balik dengan muka tidak bersalah.

"Setan kau " Hyemin menjeling kawannya.

"Kalau aku setan. Kau iblis " Seojin tersenyum sinis.

"tch. " terus sahaja Hyemin melangkah keluar manakala Seojin terdiam seketika sebelum mengejar Hyemin.

"WOI SETAN SIAPA NAK JAGA CAFE NI BODOH!! " Jerit Seojin.

"KAULAH BODOH! DAH AKU AMBIK KAU JADI MANAGER BUAT JELA KERJA!! " kereta berwarna putih itu terus memecut pergi dari situ.

"suka hati je nak aku jaga. Gaji aku pun tak bayar" bebel Seojin sambil bercekak pinggang.


















-mysthics❀

Misi Memikat Suami ✔Where stories live. Discover now