ー❀ーKeadaan kembali seperti biasa. Jimin langsung tidak memberi sebarang respon apabila Eunha menanyakan atau marah terhadapnya. Mereka macam sedia kala sebelum kejadian di club tu.
"Korang nak pikat suami korangkan? Saya akan bagi 10 tips untuk memikat suami korang and don't worry sebab ia akan berjaya"- Park Halla
'Aku harap benda ni menjadi' bisik hati Eunha lalu membuka pintu bilik Jimin dan masuk kedalam bersama dengan sarapan.
"Jimin-naa... Ireonaa~" Eunha meletakkan talam itu diatas meja disebelah katil lalu menggoncang bahu Jimin.
"5 minutes.... " Jimin menggeliat lalu menarik selimut untuk menghalang cahaya matahari mengacau tidurnya.
Eunha menarik selimut itu perlahan-lahan dan membuatkan Jimin terbangun dan mamai.
"Eunha?.. Waeyo? " tanya Jimin lalu bangun dan duduk sambil menghadap Eunha.
"A-ani.. Just saya ada sediakan sarapan untuk awak.. Pancake dengan sirap coklat" ujar Eunha dan wajah Jimin yang tadi mamai bertukar menjadi ceria .
"Buatkan makanan kegemaran mereka pada awal pagi sebab dorang mamai time tu jadi ambil masa ini untuk memikat dia" - Park Halla
"Huhuhu sayang kauuu" Jimin buat muka terharu lalu menyuap dirinya sendiri .
"N-nae" Eunha tergagap sedikit HOHOHO blush ke sayang?
Eunha pun bingkas bangun lalu keluar untuk mengurus kedainya.
' tak sangka aku mamat sorang tu still minat benda yang sama '
Eunha tertawa kecil lalu mula memandu.
ー❀ー
Hyemin keluar dari kereta dan berjalan masuk kedalam rumah.
Tiba-tiba tangannya dipegang erat oleh seseorang.
"Min Hye Min" Suara yang dingin membuatkan Hyemin memandangnya dingin.
"What do you want? Min. Yoon. Gi"
Yoongi terus menarik lengan Hyemin dan membawanya pergi ke bilik mereka.
"Hah.. Kau nak apa? "
Yoongi hanya memandang Hyemin yang asyik merenungnya tajam.
"Babe... "
Tangan Yoongi tadi ditepis lalu Hyemin berjalan melepasi Yoongi.
"Suka hati kau jela" Yoongi mengeluh berat dan membuka pintu untuk keluar.
"Jangan abaikan kalau dah ada peluang, goda dia atau cium jela dia hah senang supaya dia terpikat dengan korang HAHAHAHAHA " -Park Halla
Hyemin terus menarik Yoongi dari keluar lalu menciumnya
Cupppp
Mata Yoongi yang sepet membulat apabila Hyemin menciumnya dibibir.
Hyemin yang tersedar akan perbuatannya lalu berhenti.
"M-mianhae" dan berlalu pergi dari situ.
"B-bwoya" Yoongi hanya kaku dan satu senyuman terukir apabila dia terkenang hal tadi.
"OMG.. OH. MY. GOD" Seojin terkejut apabila mendengar apa yang Hyemin cakap tadi.
"Kau serius babe?? Kau cium dia ke setan???! " Bahu Hyemin digoncang dengan kuat oleh Seojin.
"Woi Bodoh! Pening aku " Kepalanya dipicit untuk menghilangkan sakit.
"Oh oh.. Sorryy HAHAHAHA" Dan mereka hanya tergelak.
Ting~
"Selamat datang encik " seorang namja masuk kedalam kedai Mystics dan namja itu hanya tersenyum.
"Boleh tak saya berjumpa dengan Cik Kim Hye Min? " suara yang merdu dan lembut membuat Hyemin memandang kearah pemilik suara itu
"J--Jungkook? "
"Hehehe.. Annyeong Min! " Jungkook memandang Hyemin dengan senyuman manisnya.
ー❀ー
"Huwaaa penatnya"
Eunha masuk kedalam rumah lalu menghempaskan badannya di sofa.
Jimin ada kat atas siapkan kerja dia almaklumlah CEO.
Ding~Dong~
"Japppp"
Eunha berjalan menuju kearah pintu lalu membukanya.
"Omo! Ji Eun?? "
seorang gadis yang berpakaian rip jeans dan kemeja putih oversize tersenyum dan membuat tanda 'peace'
Dan mereka berdua pun masuk ke dalam rumah.
"Actually.. Eun datang sini sebab kenapa?? " tanya Eunha sambil memandang Ji Eun.
"Unnie.. Mulai hari ni Eun akan tinggal kat sini untuk 2 bulan ㅋㅋㅋㅋ"
"SHIREO!! " Suara lantang yang kuat membuatkan Eunha dan Ji Eun memandang kearah tangga dimana Jimin berdiri dengan muka tidak puas hati.
"Nak taknak kena juga... Appa suruh " Ji Eun memeluk tubuhnya sambil memandang Jimin yang asyik merenungnya.
-mysthics❀
YOU ARE READING
Misi Memikat Suami ✔
FanfictionKisah di antara isteri kepada seorang doktor pakar dan juga isteri kepada CEO syarikat cuba untuk menawan semula hati suami mereka.