ー❀ーPintu automatik terbuka dan Eunha melangkah masuk kedalam butiknya.
" Signal bonae signal bonae jjirit~jjirit~jjri- Aik? Kata busy tadi asal muncul balik?"
Nyanyian Jung Ah terhenti sebaik sahaja dia mendapati majikannya tiba-tiba muncul.
"Stress. " balas Eunha lalu duduk di tempat selalu dia duduk.
Sebaik sahaja dia telah menghantar Lisa ke rumahnya dia terus ke butik untuk hilangkan stress.
"Stress, stress juga. Jangan sampai awak hilang kawalan sudah" Jung Ah hanya tersenyum lalu sambung dengan kerjanya tadi.
Eunha tergelak kecil lalu menyiapkan lukisannya.
Sedang Jung Ah mengemas baju di rak, pintu masuk tiba-tiba terbuka dan seorang namja dan yeoja tersenyum manis sesama mereka.
"J.. Jimin? " ujar Jung Ah perlahan lalu bergegas pergi ke tempat dimana Eunha berada.
"Eunha... Eunha.. Eunha"
Eunha memandangnya hairan dan Jung Ah menarik nafas panjang lalu berkata
"Jimin.. Jimin datang! " Eunha membulatkan matanya sebaik sahaja mendengar nama Jimin.
"Dia datang dengan seorang perempuan nii.. Baik kau sembunyi" Eunha mengangguk lalu bersembunyi bawah kaunter.
Jung Ah mengemas kertas rekaan milik Eunha dengan rapi lalu pergi ke hadapan.
"Ye cik, cik nak beli apa? " Jung Ah memasangkan senyuman tidak ikhlas kepada Jimin dan Hyori.
"Bawakan i baju yang terkini. " Hyori berkata dengan angkuh.
Jimin pula berjalan kearah kerusi yang telah disediakan.
"Baiklah cik" Jung Ah pergi ke tempat baju baru direka dan dijual lalu membawanya ke tempat Hyori.
"No. No. No. No" Hyori memandang baju itu dengan jijik.
" I nak baju yang seksi not yang tertutup bagai macam ni! Skirt bukan main labuh eh! I nak baju yang seksi! " Ujar Hyori lalu menjeling Jung Ah.
Jung Ah hanya mengikut apa kehendak pelanggannya lalu membawa 5 baju kurang kain kepada Hyori.
"Pretty. Baby, i nak pergi salin baju tau. Tunggu kat sini"
Hyori tersenyum kearah Jimin lalu memandang Jung Ah.
"Follow me"
Hyori dan Jung Ah pun pergi ke bilik persalinan dan tinggal Jimin sahaja begitu juga Eunha yang bersembunyi di bawah kaunter.
Ulgo sipji anha ~
Telefon milik Eunha berbunyi dan telah menarik perhatian Jimin.
"Eo? Telefon siapa tu" Jimin bangun lalu pergi ke arah kaunter dimana telefon milik Eunha berbunyi.
Bunyi tapak kaki semakin dekat dan membuatkan Eunha berasa gelisah.
'Jebal... '
"Baby!! How do i look??? " Hyori berlari kearah Jimin yang berdiri disebelah kaunter.
Hyori berpusing-pusing menunjukkan bajunya yang singkat ditambahkan lagi ketat nak mampus.
"You sure that you wanna buy this dress? " soal Jimin sambil menunjuk kearah baju itu. Hyori mengangguk dan memeluk lengan Jimin.
"Yeah. Buy it for me please? " Hyori membuat muka aegyeo dan Jimin hanya mengangguk
" love you babe! " pipi Jimin dicium oleh Hyori dan Hyori pun pergi menukar pakaiannya di bilik persalinan.
"How much? "
"6,200,8990 won " Jimin menyerahkan kad kreditnya kepada Jung Ah .
"Nah kad" Kad kredit itu dibagi kepada Jimin lalu Jung Ah memandang telefon Eunha.
thethunsyg 🌸
Missed callthethunsyg 🌸
Babe, asal tak angkatthethunsyg 🌸
K sorry, aku gurau jela Untathethunsyg 🌸
Eunha*Cepat sahaja tangan Jung Ah mengambil telefon itu lalu menyimpan didalam poket.
Jimin dan Hyori pun keluar dari kedai . Eunha yang bersembunyi tadi pun keluar dan mengeluh.
"Eunha, ni telefon awak" Telefon itu diserahkan kepada Eunha.
"Oh gomawo" lalu Eunha pun sambung menyiapkan rekaannya.
'Siapa thethun? Eunha curang dengan Jimin juga ke? ' banyak persoalan masuk sebaik sahaja dia ternampak nama ' thethunsyg'
-mysthics❀
YOU ARE READING
Misi Memikat Suami ✔
FanficKisah di antara isteri kepada seorang doktor pakar dan juga isteri kepada CEO syarikat cuba untuk menawan semula hati suami mereka.