ー❀ー"tsk" kuku milik MeiLin digigit olehnya sambil berfikir akan rancangan seterusnya.
Sekarang dia berada di sebuah cafe yang bernama Honey Bunny.
"Well well" muncul seorang lelaki berpakaian kemeja lusuh disertakan dengan seluar hitam ketat duduk berhadapan dengan MeiLin.
"Aku bersimpati dekat kau Mei, but pada masa yang sama tidak" ujar lelaki itu dengan senyuman manis.
"Shut up Tae" MeiLin hanya menjelingnya.
Kerusi disebelah mereka ditarik dan seorang lagi wanita duduk.
"Hello~lama dah tak jumpa Hyori" Taehyung memandang Hyori yang baru sahaja duduk.
"Well, hello juga Tae" balas Hyori dengan senyuman manisnya.
"Macam mana dengan rancangan kau? " soal Taehyung kepada Hyori.
"Already done, perempuan tu berada kat hospital. Maybe, menangis air mata darah sebab kehilangan anak dia? Tsk" ujar Hyori dan membuatkan Taehyung tersenyum lebar dan hanya mengangguk kepala.
Hyori, Taehyung dan juga Mei adalah sahabat yang baik dan mempunyai niat yang sama.
Merampas semula orang yang mereka sayang.
Taehyung merupakan ketua mereka dan menyokong apa yang mereka lakukan.
"How about you Mei? " soalan yang diberikan oleh Taehyung membuatkan MeiLin geram lalu menjeling kearah Hyori dan Taehyung.
"Well, tak berjalan dengan lancar. Perempuan tu tampar aku dan malukan aku" ucap MeiLin membuatkan Taehyung ketawa kecil.
"Nampaknya kau perlukan bantuan? Hyo, tolong dia dalam rancangan dia seterusnya" kata Taehyung lalu menghirup coffeenya.
Taehyung memandang jam ditangannya lalu berdiri dari kerusi.
"I have to go, mesej je aku kalau perlukan apa-apa " Taehyung pun beredar dari cafe tersebut dan tinggallah dua orang wanita di dalam cafe.
"Macam mana kalau kau 'siram' je dia" cadang Hyorin dan MeiLin pun hanya mengangguk.
"Rancangan yang Bagus. Tak sia-sia aku kerja kat hospital" dan mereka berdua hanya tertawa jahat
percaya. yemin hanya memandang gambar wanita yang bernama Mei Li Yi dengan pandangan menjengkelkan."Tak sabar aku nak tengok apa yang akan kau lakukan" Hyemin tertawa lalu keluar dari pejabatnya.
"Kau apasal senyum macam tu, Sawan ke apa" Seojin memandang kawan baiknya yang asyik tersenyum
"Salah ke senyum? "Hyemin hanya merenung Seojin lalu beredar dari situ.
"Apa nak jadi dengan budak ni" Seojin hanya menggeleng kepala dan sambung membuat kerjanya.
______
Muzik yang kuat dan juga penuh dengan orang memenuhi kelab malam tersebut.
Taehyung yang baru sahaja tiba didepan salah satu kelabnya keluar dari kereta.
Pada masa yang sama, dua orang wanita datang ke kelab tersebut.
Taehyung yang memandang sekeliling terhenti sebaik sahaja seorang wanita menarik wanita yang berambut blonde.
"Kau dengar sini eh! Aku akan jual kau kat kelab ni dan jangan muncul lagi! " ucap wanita yang berambut coklat kepada wanita satu lagi.
Taehyung yang mendengar perbualan mereka tadi pergi kearah mereka.
"Aku akan beli dia" Taehyung berkata sambil melihat wanita tua dihadapannya.
Wanita tua itu hanya tersenyum sinis lalu menunjuk ke arah wanita berambut blonde
"Dia masih suci jadi harga dia mahal sikit" ujar Wanita tua itu dan Taehyung pun mengangguk.
"Berapa harga dia? " tanya Taehyung kepada wanita tua tersebut.
" 2 juta won " Wanita berambut blonde memandang ibunya dengan perasaan tidak percaya.
Taehyung pun memberi sebuah cek bernilai 2 juta tersebut dan wanita tua pun beredar dari situ.
"Nama kau siapa" Taehyung memandang wanita tersebut .
"Y.. Yerin" Yerin berkata.
"Ikut aku" dan mereka berdua pun beredar dari situ
ー❀ー
Jimin memandang Eunha yang sedang tidur sambil memegang tangan isterinya.
" kau tau tak, aku menyesal sebab tak percayakan kau masa zaman sekolah dulu. Masa tu aku tak sedar yang selama ni aku cintakan kau. Bodoh kan? Heh, aku rasa kau takkan maafkan aku kalau kau tau malam di mana aku mabuk and buat benda tu sebenarnya aku masih sedar dan tahu apa yang aku buat. Tapi sekarang aku tak kesah dah sebab kau sorang je yang aku sayang"
Ujar Jimin lalu mencium dahi Eunha sebelum melelapkan matanya.
Eunha yang tadi berdiam diri terus membuka matanya lalu memandang Jimin disebelahnya yang sedang tidur.
"Aku maafkan kau" kata Eunha perlahan dan tersenyum manis sebelum melelapkan matanya semula
______
"Ji Eun! " Joshua memanggil Ji Eun yang asyik termenung.
"Aku dah suruh salah seorang detektif yang terbaik untuk urus kes ni" ujarnya sambil memandang wajah Ji Eun yang muram je.
Ji Eun hanya memandang tepat kearah mata Joshua dan hanya mengangguk.
Cuppp~
Mata Ji Eun terbeliak dengan apa yang berlaku.
Joshua menarik balik ciumannya lalu tersenyum manis.
Rambut Ji Eun diusap.
"Jangan risau, aku ada kat samping kau" Joshua memeluk Ji Eun dengan erat manakala Ji Eun hanya tersenyum.
@-mysthics❀
YOU ARE READING
Misi Memikat Suami ✔
FanfictionKisah di antara isteri kepada seorang doktor pakar dan juga isteri kepada CEO syarikat cuba untuk menawan semula hati suami mereka.