+8❀

485 35 0
                                    


ー❀ー

"Aku Tak kira! Keluar sekarang!! " Jimin memandang Ji Eun manakala adiknya memandangnya selamba.

Ji Eun mengeluarkan telefonnya lalu menaip sesuatu.

Mesej in~mesej in

Prk Ji Eun
Terima jela aku duduk kat rumah ni. Kalau tak aku bagitahu appa semuanya pasal kau dengan gf kau tu *smirk*

Jimin
Yela yela!!

Eunha hanya tersenyum lalu naik keatas bersama Ji Eun untuk pergi ke bilik tetamu.

"Eh jap! "

Ji Eun menahan Eunha dari pergi dan membuatkan Eunha memandangnya.

"Unnie... Masih tidur kat bilik tetamu tu ke? "

Soal Ji Eun lalu Eunha mengangguk. Ji Eun mengeluh seketika lalu membisikkan sesuatu.

"Actually, Eun datang sini nak tolong unnie buatkan Jimin cintakan Unnie "

Bahu Eunha ditepuk dan Ji Eun pun masuk ke dalam bilik.

Pintu bilik tidur utama terbuka dan kelihatan Jimin berpakaian segak.

"Ehem! Nak pergi mana? " Eunha berjalan kearah Jimin dan memandang Jimin tajam.

"Ada hal jap" ujar Jimin lalu berlalu pergi.

Eunha menyeluk poket seluarnya dan mengeluarkan telefon berjenama IPhone6+

Telefon diletakkan ditepi telinga dan suara seseorang dapat didengari.

"Wei Lisa tenuk"

"....."

"Jumpa aku dalam 15 minit depan rumah aku"

Lalu panggilan tadi dimatikan. Eunha terus turun dan bersiap untuk keluar.

"Eh?  Unnie nak pegi mana? " soal Ji Eun sebaik sahaja dia melangkah turun dari tangga.

"Unnie ada hal. Jaga rumah tau"

Ji Eun hanya mengangguk dan tersengih lalu Eunha pun keluar dari rumah.

"Haii haii Euna "sapa Lisa sebaik sahaja kelibat Eunha keluar dari rumah.

"Hah cepat masuk dalam kereta. Tak pasal-pasal hilang jejak dia" dan mereka berdua pun masuk kedalam perut kereta .

Eunha pun mula memandu dan mengejar Jimin.

ー❀ー

"So, kau apa khabar? "Jungkook memandang Hyemin tersenyum sambil menunjukkan gigi arnabnya.

"Ok je"balas Hyemin lalu menghirup latte yang tak begitu panas.

"By the way, kau kahwin dengan Yoongi ke wei?" Jungkook memandang Hyemin dengan riak wajah yang sukar ditafsir.

"Haah.. Eh jap, kau tak tahu ke? "Hyemin memandang Jungkook hairan.

"Kau tak tahu ke yang omma appa hantar aku sekolah kat luar negara" Jungkook hanya tersengih begitu juga Hyemin.

"Lupa lupa" dan mereka berdua pun ketawa sahaja.

"Aip, mesra nampak" Seojin mencelah lalu menghidangkan roti ais kacang

"Huihui, macam tak biasa pula kau ni" Seojin hanya membuat muka menjengkelkan lalu beredar dari situ.

"Kau tak payahlah usik Seo tu, kang dia belasah kau baru tau" Ujar Hyemin lalu menyuapkan Jungkook roti ais kacang guna sudu k sudu.

"Huhuhu cousin aku still sayangkan aku" Bangga Jungkook dan menerima satu pukulan dikepalanya.

"Tak payah nak bangga sangat" ujarnya sambil melihat Jungkook mengusap kepalanya

"Yoongi tau ke yang kau ada kedai termasuk aku?" soal Jungkook dan membuatkan Hyemin terdiam seketika.

"Ani.. Dia tak tahu pun. Dia bukan ambil kesah pasal aku ada cafe lagi-lagi nak ambil tahu ada sepupu yang bodoh macam kau" Hyemin hanya ketawa manakala Jungkook mengembungkan pipi dia.

"Tak payah nak kembung pipi kau tu. Aku cucuk guna gerpu baru tau" Dan mereka pun bersembang, ketawa dan tak lupa makan roti ais kacang.

ー❀ー

Yoongi melangkah keluar dari hospital dan menuju kearah tempat di mana dia meletakkan keretanya.

Dia memasukkan beg kerjanya kedalam lalu masuk dalam perut kereta.

"Kenapa Hyemin buat macam tu eh? "Soalnya sambil berfikir tentang hal tadi.

Matanya memandang sekeliling dan terhenti sebaii sahaja dia ternampak orang yang dikenalinya.

"Hye.. Min? " Yoongi memandang kearah seorang lelaki yang tengah ketawa dengan Hyemin.

"Jungkook? Dia dah balik? Asal dia dengan Hyemin? "




































-mysthics❀

Misi Memikat Suami ✔Where stories live. Discover now