P.o.v Link
'Link kun jij even wat eten halen' vraagt Mira. Het is al bijna 7 uur en we hebben nog niks gegeten. Maar iedereen is thuis, Oke niet iedereen. Pascall niet. En Ronald ook niet, die is Pascall zoeken. 'Wat wil je eten?' 'Pizzaaaaa' schreeuwt Nikita.
'Pizza dus' zegt Joost. 'Oke' zeg ik en sta op. 'Ik ga mee' gilt Kiearah. Tuurlijk moet ze weer mee. Ik kijk nog even hoopvol de kamer in. Terra vangt mijn blik op en staat dan ook op, waarna Milan ook op staat. 'Ik ga ook wel mee' zegt Terra en loopt vrolijk achter ons aan. Ik weet niet hoe, maar haar humeur kan binnen een seconde om slaan. Zostraks was ze nog chagerijnig op haar kamer en nu huppelt ze bijna achter ons aan.
Ik wil net wegfietsen als ik Terra hoor vloeken. 'Wat is er' vraagt Milan voordat ik iets kan zeggen. 'Band is lek' zegt ze. 'Je kan wel bij mij achterop' zeg ik. Ze glimlacht even lief naar me. 'Oke' zegt ze en springt dan op de bagagedrager van mijn oude half kapotte fiets. Ze slaat haar armen om mij heen zodat ze niet valt. Zo gaan we op weg naar de pizzeria.
***
'Were back' zegt Terra als we het huis weer inlopen. 'Eindelijk' zegt Harm. Nikita helpt ons met het tillen van de dozen. Als iedereen op de bank een pizza zit te eten komt Ronald binnen. Hij ziet er moe uit. 'Heb je Pascall gevonden' vraagt Lizzy. Hij schudt zijn hoofd en komt op de bank zitten. 'Ik ga naar bed' mompelt hij en loopt weer weg. Sarah stopt nog het laatste stukje pizza in haar mond en loopt dan snel achter hem aan.
Selina en Nikita kijken elkaar even aan en staan dan op. 'Wat gaan jullie nou weer doen' vraagt Don. 'Pascall zoeken, we kunnen hem niet gewoon weg laten gaan' zegt Nikita. 'Ik ga mee' zeggen Lotta en Terra tegelijk. 'Misschien moeten we met zijn allen gaan zoeken' stel ik voor. 'Er moeten er wat thuis blijven' zegt Milan. 'Wie blijven hier?' 'Milan, Don, Mira, Danique, Kiearah, Duncan, Sarah, Ronald, Joost' zegt Terra. 'Dus de helft blijft hier en de andere helft gaat zoeken' zeg ik. Iedereen knikt. Ik sta ook op en pak ook mijn jas. Daarna ga ik achter de anderen aan naar buiten.
'Misschien is het makkelijker als we opsplitsen' zegt Jeremy. 'Goed plan' zegt Terra. Voordat ik het weet zijn er al wat weg en staan Terra en ik nog samen op deze plek. 'Nou, welke kant op' vraagt ze dan maar. 'Die kant' zeg ik als ik kijk waar de rest heen is gegaan. 'Okey' zegt ze en komt naast me lopen. Na een tijdje pakt ze mijn hand vast. En kleine tinteling gaat door mijn hand waardoor er automatisch een glimlach op mijn gezicht verschijnt.
'Hoelang lopen we al' vraagt Terra. 'Een uur en een kwartier' zeg ik. Ze zucht. 'Mijn voeten doen pijn' mompelt ze. Daarna word ze gebeld. Ze pakt haar telefoon en kijkt er even naar. 'Lizzy' zegt ze. 'Neem op dan' zeg ik. Ze neemt op en praat even tegen Lizzy. 'Ja Oke.. Doei' zegt ze en hangt dan op. 'Ze heeft Pascall gevonden' zegt ze opgelucht. 'Dus we kunnen weer naar huis' vraag ik. Ze knikt en begint met lopen. 'Wacht waar zijn we eigenlijk' vraagt ze. 'Geen idee' zeg ik. 'Google maps' zeg ik en wil mijn telefoon pakken maar al snel bedenk ik me dat ik die thuis heb laten liggen. Er klinkt een trillend geluid van de telefoon van Terra. 'Die is dus leeg' zegt ze. 'Nou dan gaan we wel die kant op' zeg ik en begin weer met lopen. Terra loopt mokkend achter me aan.
Ondertussen is het al donker geworden, maar nog steeds even warm. En we zijn nu al bijna 2 uur aan het lopen. 'Link... Wacht even.. Ik moet even ergens gaan zitten' zegt Terra. Ik draai me om en zie Terra staan, met haar handen tegen haar hoofd gedrukt, proberend haar evenwicht te houden. 'Gaat het wel' vraag ik. Ze schud haar hoofd wat ze beter niet had kunnen doen, want daarna verliest ze haar evenwicht en valt. Ik kan haar nog net opvangen. Ik til haar op en begin verder te lopen. Gelukkig is ze niet heel zwaar dus kan ik haar makkelijk meekrijgen.
Ik zucht opgelucht als ik onze straat in loop. Het duurde even maar ik heb het gevonden. Snel loop ik naar het huis, met Terra in mijn armen. Ze is weer wakker, maar het ziet er niet echt uit alsof ze zelf kan lopen. Ik ren naar de voordeur en bel aan, wat best moeilijk is. Als eindelijk iemand de deur open doet loop ik naar binnen. Milan kijkt ons verbaast aan. 'Ze viel flauw' zeg ik en loop de trap op. Ik ga haar kamer in waar Sarah op een bed zit. Ik leg Terra op haar bed en richt me dan naar Sarah. 'Ik ben zo terug.' Ik ren de kamer uit lm een flesje water te halen en loop dan weer terug. Terra zit rechtop met haar ogen gesloten. Sarah staat naast haar bed. 'Terra?' Ze opent haar ogen langzaam. 'Hier wat water' zeg ik en geef haar het flesje. Ze neemt een slok. 'Dankje' mompelt ze. 'Welterusten' zeg ik en ga de kamer weer uit. 'Welterusten' hoor ik nog. Ik ga mijn eigen kamer in, kleed me om en ga dan in bed liggen. Al snel val ik in een diepe, droomloze slaap.
Lekker late update
Mijn WiFi doet kut
Dus ik kan helemaal niks meer
Ja doei..