P.o.v Sarah
We zitten met zijn allen gezellig te ontbijten. Correctie: met zijn allen, zonder Pascall. Ik ben net klaar met eten als er iemand binnen komt lopen. Zal vast Pascall wel zijn. 'Hallo' zegt een vrouwelijke stem. Wacht, dat is niet Pascall. Of hij is opeens een vrouw geworden maar dat hoop ik niet voor hem. Ik kijk achterom en zie een vrouw staan.
'Hallo, ik ben de nieuwe directrice.' Ik kijk Terra aan. Ze zou morgen pas komen. Dat is wat ik nog had gelezen. 'Mijn naam is Erica. En ik zou graag willen dat jullie naar je kamer gaan.' Ik zucht en schuif mijn stoel naar achter. Samen met Terra en Mira loop ik naar boven. We gaan onze kamers in.
'Ik mag haar nu al niet' moppert Lizzy als ze de kamer in komt. 'Lizzy weet jij waar Pascal is' vraag ik. 'Volgens mij hebben ze hem toestemming gegeven om bij zijn moeder te wonen' antwoord Lizzy en pakt haar telefoon. Ik knik. Dat betekent dus dat hij echt weg is. Er komt automatisch een lach op mijn gezicht.
'Zo blij dat hij weg is' zegt Terra lachend. 'Nee hoor, ik vind het jammer. Hij was wel aardig. Op zich' zeg ik. Terra lacht en laat zich achterover vallen in haar kussen. Ik rol met mijn ogen en sta op. Als ik de deur open wil doen komt hij al in mijn gezicht. Letterlijk, tegen mijn hoofd.
'Auw' mompel ik met mijn hand tegen mijn hoofd. 'Oh shit. Euh Sorry' stottert een jongen. 'Maakt niet uit' zeg ik lachend. 'Zeker?' Ik knik. 'Het is oke' zeg ik. 'Fijn' zegt hij met een glimlach. 'Maar, wie ben je en wat kom je doen' vraagt Lizzy voor ik iets kan zeggen.
'Ik ben Gils.. En ik kom hier wonen maar dit is dus niet mijn kamer' zegt hij. 'Nee, maar ik weet waar je moet zijn' zeg ik. 'Kom.' Ik loop naar de kamer van Ronald en Duncan. 'Hier' zeg ik en gooi de deur open. Ronalds hoofd komt net achter de hoek vandaan waardoor ik in de lach schiet. Duncan kijkt me alleen maar verbaast aan. 'Nou ik ga weer terug. Veel plezier' zeg ik en loop weer terug naar mijn kamer. 'Doei' hoor ik nog.
'I'm back' zeg ik en ga op mijn bed zitten. 'Weet je wie dat was' vraagt Terra. Ik schud van niet. 'Ik weet dat hij Gils heet' zeg ik lachend. 'Nee joh' zegt Lizzy. 'Tsss' zegt Terra lachend. 'Lava.' 'Baklava.' 'We moeten echt nog een keer baklava maken voor jou' zeg ik. 'Nee. Ik eet wel mijn donuts' zegt Terra en gaat weer verder op haar telefoon.
'Dames, inleveren die telefoons' zegt iemand als de deur open word gezwaaid. Erica staat in de deuropening met een bak. We kijken haar vol ongeloof aan. 'Hup, opschieten' zegt ze. Ik sta met tegenzin op en gooi mijn telefoon in de bak. Terra doet niet eens de moeite en smijt hem er van een afstandje in. 'En nu naar buiten, ik wil dat jullie elke dag minstens een uur buiten zijn' gaat ze verder en loopt dan weg. 'No way dat ik naar buiten ga' zegt Lizzy.
'Je hebt geen keuze' zeg ik en loop de gang op. Ik ren de trap af en ga naar buiten. Gelukkig is het midden in de zomer en is het lekker warm. Ik laat me in het gras vallen. Lotta, Mira en Terra komen bij me zitten. 'Wie is die nieuwe' vraagt Lotta als ze even een blik werpt op Gils die aan de tafel zit. 'Gils' antwoord ik. Mira knikt begrijpelijk. 'Waar is Pascal' vraagt Mira. 'Bij zijn moeder' antwoord Terra. 'Not coming back' zeg ik.
'Helloo' zegt Link vrolijk die bij ons komt zitten. Niet veel later zit bijna iedereen hier. Ook Gils, omdat hij anders zo alleen zat bij Kiearah en Danique. 'Hoe lang zitten we hier al' vraagt Don. '10 minuten' antwoord Harm. Je hoort van een paar verschillende kanten een zucht. 'We kunnen ook iets gaan doen in plaats van hier zitten' zegt Nikita. 'Dat kan, maar dat doen we niet want wij zijn luie mensen' zeg ik. 'True' zegt Terra.
'Gertrueda' schreeuwt Lotta. 'Bertaaaaa' schreeuwt Terra. 'Heb ik iets gemist' vraagt Gils aan me. 'Nee, ik snap het ook niet' antwoord ik. Hij knikt en praat dan weer verder met Don en Duncan. Ik focus me weer op het gesprek tussen Lotta en Terra. Niet dat ik er veel van begrijp maar Oke. Het gaat over dekaas? Maar ja, we moeten toch nog maar drie kwartier hier zitten en niks doen.
Lekker laat deeltje
Ga GreeyX volgen
Want hij schrijft leuke boenkies
En is een aardige jongen :)
Ja doei