'29'

118 15 11
                                    

P.o.v Nikita

Langzaam scroll ik door mijn whatsapp berichten als ik mijn kamer in loop. 'Selina? Wie is dat nummer in die groep' vraag ik. Geen reactie. Ik kijk even op en zie Selina naar het plafond staren. 'Eyo, Harm lover?' Nog steeds geen reactie. Ik zwaai even met mijn hand boven haar gezicht. Dan schrikt ze op en kijkt ze me aan. 'Waar dacht je aan' vraag ik lachend. 'Gewoon, dingen' antwoord ze en staat op van haar bed. Ze loopt naar haar bureau en tikt wat op het toetsenbord van haar laptop. Ik kijk snel even mee en zie dat ze naar vliegreizen aan het zoeken is. 'Amerika' vraag ik. 'Jaaaaa' zegt ze blij. 'Zie je het al voor je? Wij naar Amerika. In een groot appartement die uitkijkt over de zee. Zwemmen met haaien, feestjes tot vroeg in de ochtend? Dat is toch geweldig?' Ik begin te lachen. 'Ja tuurlijk' zeg ik lachend.

'Wat Amerika? Haaien? Feestjes?' Jeremy komt de kamer in lopen. 'Wat moet jij nou weer' vraag ik. 'Wow rustig, ik hoorde iets over een feestje dus ik kwam even kijken' zegt hij. 'Nee, Selina is aan het dromen' zeg ik. 'Oke, dan ga ik weer' zegt hij en loopt weer weg. 'Maar ga je mee?' 'Selina? Ben je wel helemaal wakker' vraag ik. 'Jaa, gewoon wakker' antwoord ze. 'Als je genoeg geld hebt ga ik mee' zeg ik lachend. 'Maar even, wie is dat nieuwe nummer in de groepsapp' vraag ik. 'Gils' antwoord ze en typt weer verder.

P.o.v Link

'PAKKETJE' schreeuwt iemand van beneden. Heb ik iets besteld? Ja, een cadeau voor Terra. Ik sta op en ren naar beneden waar echt een hele stapel pakketjes staat. Ik zoek even naar het pakketje met mijn naam en ren dan weer naar boven. Ik pak hem uit en zie een kleine zwarte tas, die ik pak en de rits open doe. Ik haal er een witte ukelele uit. 'Wat is dat nou weer' vraagt Joost die aan de andere kant van de kamer zit. 'Een ukelele. Voor Terra' zeg ik. Hij knikt. 'Wacht, ze is toch ergens een keer jarig deze week' vraagt Joost. 'Ja, zaterdag. Als het goed is komt ze dan thuis' antwoord ik en sta op. 'Nikita? Kun je even komen' vraag ik als Nikita op de gang loopt. 'Ja, is het pakketje er al?' Ik knik en loop de kamer weer in. 'LOTTA' schreeuwt Nikita, waarna Lotta de kamer in komt lopen.

Ik pak de ukelele van het bed af. 'Oeh nice' zegt Lotta. Uit het kastje haal ik 2 watervaste, zwarte stiften. 'Doe er mee wat je wil. Het moet wel mooi zijn' zeg ik. Lotta loopt weg en komt even later terug met een etui. Ze haalt er 2 potloden uit en begint iets te tekenen. Nikita pakt ook een potlood en doet gezellig mee.

Na een uurtje is hij eindelijk af. 'Dankje' zeg ik en pak hem. Snel ren ik naar beneden waar ik een grote doos pak. Ik doe de ukelele in de doos, pak hem in en ga weer naar boven waar ik de doos onder het bed schuif. 'Zo, dat is ook weer geregeld' mompel ik. 'Link, kijk even whatsapp' zegt Joost. 'Kan niet' zucht ik. 'Waarom niet?' 'Omdat ze hier geen WiFi hebben en ik heb mijn mbs al op' zeg ik. Hij knikt en gaat dan weer verder. Erica heeft ons vandaag onze telefoon gegeven, dus iedereen is opeens een verslaafde zombie. Hoe zou het nu eigenlijk met Terra?

P.o.v Terra

'Terra, kom eens' roept Harm. Ik lig op mijn bed met mijn voeten tegen de muur aan. Snel rol ik me op mijn buik en sta op. 'Wat is er' vraag ik terwijl ik het kleine huisje uit loop. 'Ga je mee zwemmen' vraagt Britt. 'Euhh.. Sure' zeg ik. Snel kleed ik me om en pak een badhanddoek. Ik schiet in mijn slippers en ren dan achter Britt en Harm aan. Gelukkig staan we ook lekker dicht bij het zwembad, NOT. We moeten eerst de hele camping over voor we eindelijk bij het zwembad zijn.

Als we dan eindelijk bij het zwembad zijn trap ik mijn slippers weer uit en loop door het ijskoude voetenbadje. Ik smijt mijn handdoek op een stoel en wacht even op Britt. We springen samen het warme, drukke zwembad in. Laat me het uitleggen. Er zijn twee baden. 1 warm bad dat altijd overvol is met mensen die zo nodig met een bal moeten spelen. Het andere bad is wat kouder, maar mega rustig. Bij het warme bad heb je een steen waar je af kan springen. Zie het meer als een duikplank, maar dan rond en van steen. Verder is er nog een klein peuterbad en een paar glijbanen. Maar dat is weer bij een ander deel.

Harm springt naast ons in het zwembad. 'Ja maar wat doe je nou' vraag ik lachend en haal het water uit mijn gezicht. 'In het water springen.' 'Maar hoe zouden jullie het vinden om bij tante Rita te wonen' vraagt Britt als we naar een rustiger deel zijn gezwommen. 'Weet je. Ik heb het best wel naar mijn zin hier, maar ik mis de anderen.' antwoord ik. 'Same' zegt Harm. 'Dus jullie gaan niet mee' vraagt Britt voorzichtig. 'Denk het niet. Ik kan wel elke week een keer langskomen' zeg ik. Ze glimlacht naar me. 'Wacht, waar is Harm?' Ik kijk naast me en zie dat Harm weg is. Als ik rond kijk zie ik hem op de steen staan, samen met wat andere jongens. 'Daar' zeg ik en wijs naar de steen. Britt lacht en sleurt me dan mee naar de glijbanen. Nog 2 dagen, en dan kan ik terug naar de anderen. Ik wil terug...

The 18 -FanFictie-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu