'13'

163 22 2
                                    

P.o.v Terra

'Goeiemorgen' klinkt de stem van Link. Ik open mijn ogen en kijk hem aan. 'Hoe laat is het' mompel ik. '9 uur' zegt Link. Ik wrijf een keer door mijn ogen. 'Waar is Britt' vraag ik. Link wijst naar het bed naast me waar ze ligt te slapen. Ik knik en ga rechtop zitten. Dat had ik beter niet kunnen doen. Ik laat mezelf meteen weer in het kussen vallen. 'Wat is er aan de hand' vraag ik als er een dokter binnen komt.

'Je had een ongeluk gehad, en je kreeg een flashback. Als het goed is kan je vandaag gewoon weer naar huis' zegt hij. Ik knik en zucht opgelucht. 'En wanneer is vandaag?'

'Ligt eraan of je je goed voelt of niet.' 'Ik voel me wel oke' zeg ik. 'Oke mooi, dan gaan we zo even onderzoeken doen, dan kan je misschien nog naar huis' zegt de dokter. Hij loopt naar me toe en haalt de plakkers van mijn arm af.

'hoi' zeg ik als ik het huis in loop. Geen reactie. Britt is ondertussen weer naar huis, maar ze komt elke week wel een keer langs zei ze. Ik kijk op de klok, half 3. Ik loop naar de tuin, waar ook niemand is. Ik zucht. 'Hallo?' Ik loop weer naar binnen en hoor iemand lachen. 'Ik hoor je wel' zeg ik. Ik loop de trap op, waar opeens iedereen op hun kamer zit. Sarah ziet me en trekt me de kamer in. 'Wat is er aan de hand?' Sarah doet de deur dicht.

'Politie' zegt Lizzy. 'Hoezo politie' vraag ik. 'De ouders van Selina en de eigenaar van dit huis zijn omgekomen, hoezo politie' zegt Lizzy spottend. 'Oke sorry hoor' zeg ik en ga op mijn bed zitten. 'Waar was jij?' Sarah komt naaste zitten. 'Ziekenhuis, last van flashbacks van ongelukken' leg ik uit. 'Ongelukken?' 'Ja, ik had een ongeluk met de auto en mijn ouders zijn omgekomen daarin. Ik had last van geheugenverlies dus vraag mij niks over vroeger want ik weet het niet meer' zeg ik. 'Wie was dat meisje van gisteren?' 'Mijn zusje' zeg ik. Sarah knikt en pakt haar telefoon. 'Kom we gaan naar Lotta en Mira' zeg ik. Ik sta op en loop naar de kamer van Mira. Lotta zit daar nu ook.

'Hoooi' zeg ik. 'Hey' zegt Mira. 'Hai' zegt Lotta. 'Haaaaai' zegt Sarah. 'He, we zouden eigenlijk gisteren een Netflix avond doen, maar dat wassen beetje mislukt, zullen we dat nu doen?' 'Is goed' zegt Lotta. Mira pakt haar iPad en opent Netflix. Ondertussen gooien Sarah, Lotta en ik de matrassen op de grond, en halen dan die van Sarah en mij. 'Kom maar op met die film' roept Lotta. Ik lach.

'Eerst Hungergames 1 en 2' zeg ik. 'Dan percy Jackson ofzo' zegt Lotta. 'Barbieeee' gilt Sarah waardoor we alledrie moeten lachen. 'Ik meen het serieus' zegt Sarah met een poker-face. 'Nou gaan we nog kijken of niet' zegt Mira. 'Jaaaaaa' zeg ik enthousiast. We gaan weer goed liggen en starten de film.

Cringe
Cringe
Cringe
Ik ben gwn even niet in staat om een goed deel te schrijven sorry not sorry.
Bye

The 18 -FanFictie-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu