Ik heb een voorraadje hoofdstukken, dus ik kan nu wat vaker uploaden, ik heb geen vaste upload dag, maar het is nu toch vakantie dus een extra hoofdstukje! Enjoy reading x
Mona ligt languit in haar joggingsbroek op de bank. Ze heeft weer een drukke dag gehad op de Toekomst. Matthijs heeft gevraagd of Mona morgen mee wil na de scan van zijn enkel. Ze heeft toegestemd. En ligt nu netflix te kijken met haar broer.
Ineens staat Kasper op van de bank. 'Ik ga' Mona kijkt haar broer verbaasd aan. Ze waren net samen een aflevering house of cards aan het kijken.
'Het wordt saai.' Verduidelijkte Kasper zijn onverwachtse medeling.
'Waar ga je heen?' Vraagt Mona dan.
'Gaat je dat wat aan?'
Mona schrikt van haar broer. 'Kas wat heb jij?' Kasper kijkt opzij. 'Niks?' 'Nou goed, doei.' Antwoord Mona dan.
De hele avond hangt Mona wat op de bank met haar moeder. Ze kijken tv, geen voetbal, beide mannen zijn van huis.
'Ik ga naar bed.' Zegt haar moeder dan.
Mona knikt, geeft haar moeder een kus en wenst haar weltrusten.
Net wanneer Mona ook naar bed wil gaan, hoort ze de achterdeur.
'Hey Moon!' Zegt Kasper vrolijk als hij binnenkomt. 'Zullen we house of cards afkijken?'
Mona kijkt haar broer vragend aan.
'Wat?' Zegt hij dan.
'Het werd toch saai?' Verduidelijkt ze hem.
'Uh nee uh ja uh' Kasper kan slecht liegen, dat weet Mona.
'Waar was je net?' 'Bij de jongens? Waren die belangrijker dan een aflevering met je zusje afkijken?' Zegt Mona boos.
'Nee Moon nee.. ik moest gewoon even weg.'
Mona die nu alleen maar bozer wordt antwoord: 'en waarhéén?'
Kasper zucht. 'Ik moest even checken of ik geen vader werd.' Zegt hij dan droog.
'Wat? Kas?'
'Rustig je wordt geen tante.. Ze is niet zwanger.'
'Ze?!' Mona die nu helemaal niet meer weet of ze nou opgelucht of boos moet zijn kijkt haar broer vragend aan.
'Ja een meisje, waar ik veel mee omging, die ik kende van t café, we hadden het gewoon gezellig samen.'
'Oh ja nee Kas compleet logisch, en dan doe je het onveilig?' Zegt Mona direct.
'Ja nee dat was niet helemaal de bedoeling, we waren dronken.'
Mona haar ogen worden groot. 'Dan nog!' Ik had tante kunnen worden denkt ze. Ze wist wel dat haar broer geen brave was, maar onveilig seks hebben? Dat is onverantwoordelijk. Maar ze houd mond maar, ze hoort haar broer het alweer zeggen. 'Mona jij bent een meisje, ik ben net even anders, ik blijf een jongen weetje nog?' 'En omdat je een jongen bent mag je zomaar overal je pik insteken?' Zou ze dan antwoorden, en dat zou Kasper weer witheet maken. Dus beter houd ze inderdaad gewoon haar mond.
'House of cards?' Mona knikt afwezig. Na de aflevering, maakt Kasper haar wakker.
'Ik ga naar bed, weet niet wat jij doet?' Mona knikt slaperig, en volgt haar broer. 'Trusten.' Zeggen ze beide voor ze hun kamer inlopen.
-
De volgende ochtend stapt Mona bij in de auto en rijdt naar de Toekomst op. Ze heeft de ochtend allerlei afspraken van Miranda staan die ze overneemt, en Miranda die vanmiddag komt, doet de rest zelf. Zo heeft ze vanmiddag de tijd om met Matthijs mee te gaan voor de scan. Ze is druk de laatste dagen, ze vind het leuk, maar merkt dat het haar opbreekt. Elke dag naar de Toekomst, 's avonds leren, en de volgende ochtend weer vroeg op. Maar ze laat zich niet uit het veld slaan. Ze wil en kan dit.
JE LEEST
Voorbestemd.
FanfictionZe is het zusje van een bekend voetballer, de dochter van een bekende trainer, maar intreseeert zich eigenlijk totaal niet in het vak van haar vader en broer, laat staan dat ze zich bezighoud met andere voetballers. Oh en ze valt ook niet op blond...